LiquidSi - instalacja gazowa V generacji
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: LiquidSi - instalacja gazowa V generacji
LiquidSi dużo droższe nie jest, ale przy jakości naszego gazu zagadką jest żywotność pompy. Należy mieć "w głowie" jej regenerację za jakiś czas. Warto ogólnie sobie poczytać.
[External Link Removed for Guests]
Oraz:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Oraz:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Może nie tyle kręcą mnie nowości, co w przypadku tej instalacji widzę dużo plusów (których tyle nie posiadają nawet instalacje LPi Vialle).
Cena nowej pompy to 1000 zł.
Cena dobrego reduktora - IG1 lub Prins to również pod albo i 1000 zł.
W przypadku tej instalacji jest to całkiem inna pompa i na całkiem innej zasadzie ona działa niż w pompach Vialle. Pompy Vialle wymagały smarowania specjalnym olejem. Tu działa to na zasadzie pompy paliwa.
Ta pompa nie wymaga zastosowania strasznie drogich i specjalnych zbiorników (jak w przypadku Vialle). Tą pompę montujesz do normalnego zbiornika LPG.
Wtryski praktycznie takie same jak w przypadku Vialle.
Co do odnośników na lpg-forum, to znam tą stronę bardzo dobrze - jestem użytkownikiem tego forum Wszystkie te tematy przeczytane (i nie tylko te).
Staram się po prostu racjonalnie podejść do oceny tej instalacji i jej możliwości.
Cena nowej pompy to 1000 zł.
Cena dobrego reduktora - IG1 lub Prins to również pod albo i 1000 zł.
W przypadku tej instalacji jest to całkiem inna pompa i na całkiem innej zasadzie ona działa niż w pompach Vialle. Pompy Vialle wymagały smarowania specjalnym olejem. Tu działa to na zasadzie pompy paliwa.
Ta pompa nie wymaga zastosowania strasznie drogich i specjalnych zbiorników (jak w przypadku Vialle). Tą pompę montujesz do normalnego zbiornika LPG.
Wtryski praktycznie takie same jak w przypadku Vialle.
Co do odnośników na lpg-forum, to znam tą stronę bardzo dobrze - jestem użytkownikiem tego forum Wszystkie te tematy przeczytane (i nie tylko te).
Staram się po prostu racjonalnie podejść do oceny tej instalacji i jej możliwości.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Tak, mnie też ta instalka bardzo kusi i po kolejnym padzie MEDów gdzieś za rok, raczej nie będę przesiadał się na listwę Keihin (1500 zł + robocizna), tylko pewnie zrobię "upgrade" Omegasa do LiquidSi.
[External Link Removed for Guests]
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
To ile już kkm zrobiłeś na Medach, że Ci padły? Ja w poprzednim samochodzie zamontowałem kompletnego Omegasa na reduktorze IG1 i czarnych Medach i byłem z tego bardzo zadowolony. Tylko tam było wolnossące 2.0. Zrobiłem na tej instalacji 80kkm i sprzedałem samochód z idealnie działającą instalacją LPG. Filtry gazowe wymieniałem co 12-15kkm. Gaz tankowany głównie na Auchan (ale to akurat zaleta, bo u mnie bardzo dobry gaz mają).
Przy V generacji nie powinno być takiego problemu z wtryskami gazu jak w przypadku IV generacji. Mocno zaolejony gaz w fazie lotnej powoduje odkładanie się zanieczyszczeń właśnie na wtryskach i reduktorze. W V generacji nie jest to żadną przeszkodą dla wtryskiwaczy a te dodatki w gazie są nawet dobre dla silnika pracującego na gazie.
Aktualnie szukam jakiegoś dobrego zakładu bliżej Szczecina, który montuje LiquidSi. W okolicach Poznania jest kolejny przedstawiciel na Polskę Prinsa i Vialle: [External Link Removed for Guests] Może oni mi kogoś polecą bliżej mnie (a później będę ich sprawdzał )
Przy V generacji nie powinno być takiego problemu z wtryskami gazu jak w przypadku IV generacji. Mocno zaolejony gaz w fazie lotnej powoduje odkładanie się zanieczyszczeń właśnie na wtryskach i reduktorze. W V generacji nie jest to żadną przeszkodą dla wtryskiwaczy a te dodatki w gazie są nawet dobre dla silnika pracującego na gazie.
Aktualnie szukam jakiegoś dobrego zakładu bliżej Szczecina, który montuje LiquidSi. W okolicach Poznania jest kolejny przedstawiciel na Polskę Prinsa i Vialle: [External Link Removed for Guests] Może oni mi kogoś polecą bliżej mnie (a później będę ich sprawdzał )
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Padły po 37 kkm od instalacji, pierwsze objawy były już po 30 kkm, ale nierozpoznane poprawnie.
[External Link Removed for Guests]
- jackmilawa
- Posty: 164
- Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z16XER+LPG
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
O tej instalacji czytałem w Auto Świat poradnik z grudnia 2013 i podobno ma być znakomita. Eliminuje ryzyko wypalania zaworów ponieważ spalanie gazu w formie ciekłej bardziej chłodzi niż rozgrzewa zawory nawet w porównaniu do benzyny poza tym instalacja jest mniej skomplikowana ponieważ nie potrzebuje parownika oraz podłączania do układu chłodzenia.
Cytuje
+ instalacje współpracują z większością silników (wykluczone auta z bezpośrednim wtryskiem benzyny)
+ nie ma potrzeby instalowania dodatkowych urządzeń chroniących silnik przed uszkodzeniem
+ minimalna ingernecja w układ napędowy m.in. nie trzeba psuć układu chłodzenia pojazdu
+duże oszczędności związane z jazdą niemal wyłącznie na paliwie gazowym
Minusy
- nie współpracuje z bezpośrednim wtryskiem benzyny
- dość wysoka cena 4,5-5,7 tys. zł
Mam nadzieje że o tą instalke chodziło i coś pomogłem. Jak trzeba wrzuce skan artykułu.
Cytuje
+ instalacje współpracują z większością silników (wykluczone auta z bezpośrednim wtryskiem benzyny)
+ nie ma potrzeby instalowania dodatkowych urządzeń chroniących silnik przed uszkodzeniem
+ minimalna ingernecja w układ napędowy m.in. nie trzeba psuć układu chłodzenia pojazdu
+duże oszczędności związane z jazdą niemal wyłącznie na paliwie gazowym
Minusy
- nie współpracuje z bezpośrednim wtryskiem benzyny
- dość wysoka cena 4,5-5,7 tys. zł
Mam nadzieje że o tą instalke chodziło i coś pomogłem. Jak trzeba wrzuce skan artykułu.
,,Niech MOC będzie z Tobą,,
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Spalanie gazu w formie ciekłej -- ale bzdurę napisali. Poza tym pomyśl, czym grozi "psiknięcie" zimnym aerozolem na rozgrzany zawór.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Nie ma możliwości spalania gazu w formie ciekłej. Po wtryśnięciu gazu do kolektora zmienia on swój stan skupienia w formę lotną.
Akurat o temperaturę gazu po podaniu do kolektora to nie ma co się martwić. A myślisz, że PB zimą przy np. mrozie -25 to jaką ma temperaturę w trakcie wtrysku do kolektora?
Akurat o temperaturę gazu po podaniu do kolektora to nie ma co się martwić. A myślisz, że PB zimą przy np. mrozie -25 to jaką ma temperaturę w trakcie wtrysku do kolektora?
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2009, 22:58
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Witam,
Przyszedł czas, żeby zagazować swoją Asię więc chciałbym odświeżyć temat LiquidSi.
Ze względu na zalety (przytoczone kilka postów wcześniej przez jackmilawa) jestem zdecydowany na tę instalację.
Chciałbym się więc dowiedzieć czy możliwe jest zainstalowanie LiquidSi w Astrze z silnikiem A16XER?
Doszły mnie bowiem niepokojące słuchy, że w silniku tym zastosowano kolektor ze zmienną geometrią (ruchome klapki przy samym wylocie kolektora) i nie ma miejsca, żeby się wwiercić z wtryskami do gazu w fazie ciekłej. Czy ktoś może potwierdzić te informacje? Czy ktoś z forumowiczów ma może w swoim Oplu instalację V generacji i mógłby się podzielić swoimi wrażeniami?
Przyszedł czas, żeby zagazować swoją Asię więc chciałbym odświeżyć temat LiquidSi.
Ze względu na zalety (przytoczone kilka postów wcześniej przez jackmilawa) jestem zdecydowany na tę instalację.
Chciałbym się więc dowiedzieć czy możliwe jest zainstalowanie LiquidSi w Astrze z silnikiem A16XER?
Doszły mnie bowiem niepokojące słuchy, że w silniku tym zastosowano kolektor ze zmienną geometrią (ruchome klapki przy samym wylocie kolektora) i nie ma miejsca, żeby się wwiercić z wtryskami do gazu w fazie ciekłej. Czy ktoś może potwierdzić te informacje? Czy ktoś z forumowiczów ma może w swoim Oplu instalację V generacji i mógłby się podzielić swoimi wrażeniami?
- jackmilawa
- Posty: 164
- Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z16XER+LPG
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Radziłbym ostrożnie podejść do tematu. Cytowałem artykuł z Poradnika AUTO Świat i jak dotąd moim zdaniem mało jest ludzi doświadczonych w temacie więc ja osobiście nie chciałbym być królikiem doświadczalnym (założy ci ktoś instalacje i będziesz jeździł co tydzień na warsztat) . Radziłbym wybrać sprawdzone rozwiązania
,,Niech MOC będzie z Tobą,,