LiquidSi - instalacja gazowa V generacji

porady i pomoce
Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

LiquidSi - instalacja gazowa V generacji

#1

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

Witam
Poszukując instalacji LPG dla swojej Astry udało mi się uzyskać sporo informacji na temat instalacji LiquidSi by Vialle - V generacja wtrysku gazu w fazie ciekłej:
Zadzwoniłem dzisiaj do Kielc do ich warsztatu (firma LTA Polonia). Uzyskałem informację odnośnie ceny więc powiem jaki koszt byłby w przypadku instalacji LiquidSi (to nie ta sama instalacja co LPi czy LPfi) opartej o najwydajniejsze wtryski - do mojego silnika.
Cena kompletnej instalacji z montażem to 4800 zł plus 150 zł za montaż wlewu pod klapka benzyny. Oczywiście kolektor zdejmowany do wiercenia. Strojenie po montażu w trasie. Podobno instalacja całkowicie bezobsługowa. Automatyczny powrót na PB po skończeniu się gazu w zbiorniku. Uruchamianie silnika na Pb i automatyczne przejście na LPG po około 3 minutach w niskich temperaturach otoczenia. Praktycznie kiedy tylko sonda zaczyna pracować to następuje przejście na LPG. Nie ma możliwości, żeby np. silnik będąc jeszcze na ssaniu przełączył się na LPG (jest to podobno niepożądane w przypadku tej instalacji, ponieważ ciekły gaz podany w dużej ilości mógłby nie rozprężyć się dobrze w zbyt niskiej temperaturze i nie w pełni spalony w komorze mógłby przedostawać się dalej do wydechu).
Aktualnie na nominalnym ciśnieniu pompy można zrobić max 47KM na cylinder a pompa jest do max 140KW. Jest możliwość zwiększenia ciśnienia na pompie, przez co jej max wydajność oraz wtryskiwaczy trochę wzrośnie.
Mi polecono, jeżeli mi się nie spieszy poczekać około 2-3 miesięcy, ponieważ na rynku pojawi się nowa pompa obsługująca moce do 210KW.
Te pompy pasują do standardowych zbiorników LPG.
Serwis instalacji co 50kkm i wymiana filtra.
Gwarancja 2 lata lub 100kkm.
Czas oczekiwania na termin montażu ponad 2 tygodnie.
Jest podobno jakiś filtr sitkowy przy zaworze tankowania. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś inny przy pompie. Pompa nie wymaga żadnego dodatkowego smarowania i działa na całkowicie innej zasadzie niż pompy w instalacjach LPi Vialle. W przypadku LiquidSi pompa podobno działa na podobnej zasadzie jak pompa benzynowa w zbiorniku. Jest możliwość dokupienia dodatkowego filtra dokręcanego przed tankowaniem na zawór tankowania.
Po rozmowie z jednym z pracowników tego zakładu odniosłem bardzo dobre wrażenie. Widać, że ma bardzo duże pojęcie o tym co mówi i montuje. Bardzo proste i obrazowe porównanie sposobu działania tej instalacji do instalacji IV generacji (ze szczegółami dotyczącymi różnic w strojeniu tych instalacji - tu mamy stałe ciśnienie gazu i praktycznie stałą jego temperaturę). Na każde moje nawet najbardziej szczegółowe pytanie odpowiadał bardzo zrozumiałe. Sam podobno użytkuje samochód z taką instalacją.
Tyle udało mi się dowiedzieć i gdyby nie to, że do Kielc mam 600 km to w 100% byłbym zdecydowany na montaż tej instalacji. Cena w porównaniu do Prinsa a nawet Landi Renzo bardzo kusząca.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#2

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Może być dobra alternatywa. Kolega ma w Merivie instalację V generacji i odpukać, nie narzeka. Jednak cena - mimo wszystko 2x tyle co za sekwencję na dobrych gratach. Jeśli nie ma problemu typu kasa to brać i zakładać
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

jarek65w

Astro-maniak
Posty: 249
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
Imię: Jarek
Auto: AH kombi/CC van 2006
Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź-Janów
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: jarek65w »

Sekwencja prawidłowo dobrana , założona i skalibrowana nie niesie wielu problemów.
Sadzicie ze tu będzie znacząco lepiej ?

Obawiam się że nie :| .
Trafienie fachmana do wcześniejszych generacji to duża sztuka (się przekonałem) , a to ilu ogarnie ?
No ale jak ktoś chce testować za własne pieniądze to chętnie poczytamy :mrgreen: .
pozdro

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#4

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

No właśnie problem jest ze znalezieniem dobrego fachmana. Masz rację, że dobrze dobrana, założona i wyrególowana instalacja IV gen. nie niesie jakiegoś dużego niebezpieczeństwa dla silnika.
Niestety przy tej mocy nie ma już za wiele reduktorów, które obsłużą to w pojedynkę. Cena, którą podałem powyżej jest praktycznie porównywalna z Prinsem (moim zdaniem najlepszy reduktor i ogólnie cała instalka do silnika turbo). LiquidSi jest niewiele droższa od Landi Renzo. W przypadku V gen. nie mamy reduktora a zasada działania jest bardzo zbliżona do działania układu paliwowego.
I co również bardzo ważne gaz podawany do kolektora w stanie ciekłym ma swoje plusy dla samego silnika.
Myślę, czekam na mocniejszą pompę i szukam bliżej zakładu, który dużo tego montuje i wie jak to robić.

jarek65w

Astro-maniak
Posty: 249
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
Imię: Jarek
Auto: AH kombi/CC van 2006
Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź-Janów
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: jarek65w »

Ja nie neguję że to inowacyjne jest 8-) .
Ale podaję w wątpliwość że to już potrafią zainstalować i serwisować dobrze.

Zakładaj , coś więcej się dowiemy , dokształcimy.
Całe szczęście moje rącze stado kucyków , wyżywi większość tanich reduktorków :) .

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#6

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

No dokładnie na dzień dzisiejszy problemem jest naprawdę nieduża liczba warsztatów w Polsce, która potrafi to dobrze założyć i serwisować. Z założeniem może nie być taki problem, jak ze znajomością samej instalki oraz sposobów jej odpowiedniej regulacji i późniejszego serwisu.
Wydaje mi się, że na dzień dzisiejszy w Polsce jest dosłownie kilka warsztatów, które potrafią to dobrze zrobić.
Właśnie ich szukam :?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#7

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Warsztatów mało, bo cena to sekwencja x2, a ta w zupełności zdaje egzamin i jest tańsza w serwisowaniu. To już nie jest skok jak między II generacją a IV.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#8

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

papieju pisze:Warsztatów mało, bo cena to sekwencja x2, a ta w zupełności zdaje egzamin i jest tańsza w serwisowaniu. To już nie jest skok jak między II generacją a IV.
No właśnie nie do końca x2 cena sekwencji. Do mojego silnika najtańsza (ale i bezpieczna dla silnika) sekwencja to koszt 3000 zł (elektronika Stag lub Tech + reduktor ACR01 czerwony + wtryski np. Hana). Chcę coś lepszego - np. Landi Renzo i robi się 4000 zł. Chcę najlepiej jak się da (sekwencja) - Prins i tu robi się pewnie około 5000 zł.
Więc jak widzisz w przypadku mojego silnika to 50% drożej niż tania sekwencja lub nawet i tyle samo - w przypadku sekwencji Prinsa.
Czy sekwencja tańsza w serwisowaniu - nie sądzę. Filtry fazy ciekłej i lotnej co około 10-15kkm trzeba wymienić. Reduktor w przypadku polskiego gazu też wieczny nie jest.
LiquidSi - przegląd co 50kkm i koniec. Wiadomo - pompa, ale tu mamy gwarancję na 2 lata lub 100kkm więc sądzę, że powinna być trwałym elementem. W przypadku instalacji sekwencyjnych niektóre firmy dawały gwarancję na elementy 40kkm lub 60kkm.
W silnikach wolnossących koszt sekwencji jest niższy niż w przypadku silników turbodoładowanych i tu ta różnica w cenach instalacji będzie większa.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#9

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Pytanie, czy więc ta tania V generacja da tyle samo, co najdroższa sekwencja, czy też to samo co średnia półka za 3 koła. Bo jeśli tak, to jednak różnica 1800zł to sporo. Pamiętaj, pompa po gwarancji to jakieś 2 koła. Na czymś zarabiać potem muszą.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

jarek65w

Astro-maniak
Posty: 249
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
Imię: Jarek
Auto: AH kombi/CC van 2006
Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź-Janów
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: jarek65w »

Darroo pisze: Filtry fazy ciekłej i lotnej co około 10-15kkm trzeba wymienić. Reduktor w przypadku polskiego gazu też wieczny nie jest.
LiquidSi - przegląd co 50kkm i koniec.
No ale filterki to grosze , chyba że nie uznajesz samodzielnej wymiany tylko fachmani z ich tajemną wiedzą - to trzeba zapłacić.
Reduktor u mnie ma x2 tego przeglądu co piszesz z LS i jeszcze hula.
A jak przyjdzie wymiana to sobie za mniej jak 200 zrobię.

Myślę że jakby sekwencję na 2 parowniki albo Prinsa - to większa szansa że w przypadku początkowych problemów ktoś to i tak ogarnie , lub Sam to zrobisz.
Instalki prawie całkowicie bezobsługowe :roll: i tanie w użytkowaniu - oby V taka była.

Widzę że Ciebie nowość mocno kręci - nie ma wyjścia , zakładaj i opisz wrażenia na forum 8-) .

ODPOWIEDZ