Astra F - uszkodzony zawor?
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Astra F - uszkodzony zawor?
Witam, wczoraj jako że jechałem na małe zakupy dla Asi pomyślałem o wymianie filtra gazu (bo nie wiem jak się prezentuje po używaniu po poprzednim właścicielu), zachowując bezpieczeństwo zakręciłem do końca gaz i odpaliłem auto, przełączyłem na gaz i... motor działał na gazie, dawałem w obroty trochę by szybciej spalił resztki ale on ciągle na LPG, czyżby zawór strzelił? jest zakręcony a przepuszcza gaz, nosz fuck...
Jedynie by wymienić filterek muszę wyjeździć cały gaz i dopiero się bawić w wymianę. Miał ktoś taki problem lub ma?
Jedynie by wymienić filterek muszę wyjeździć cały gaz i dopiero się bawić w wymianę. Miał ktoś taki problem lub ma?
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Długo silnik pracował na zakręconej butli? Bo kilka minut ma prawo pracować, ewentualnie odłącz jeden kabel od elektrozaworu to zamknie dopływ gazu z butli.
- sevi
- Posty: 2459
- Rejestracja: 31 maja 2008, 13:49
- Imię: Severyn
- Auto: Volvo V40
- Silnik: 2.0 T
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
do wymiany filtra gazu nie musisz zamykać zaworów. masz elektrozawory, same się zamykają po wyłączeniu zapłonu.
kluczem odkręcasz obudowę filtra delikatnie, syknie gazem chwile i wymieniasz filtr. zakładasz nowy, skręcasz , odpalasz . za pierwszym razem po przejściu na gaz może zgasnąć . nigdy nie zamykałem żadnych zaworów .
kluczem odkręcasz obudowę filtra delikatnie, syknie gazem chwile i wymieniasz filtr. zakładasz nowy, skręcasz , odpalasz . za pierwszym razem po przejściu na gaz może zgasnąć . nigdy nie zamykałem żadnych zaworów .
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Ale znajomy ma np sekwencję w Mazda 323f i on jak zakręcał zawór to kilka sekund i mu nie palił gazu, a mi ze 2 minuty na wyższych obrotach dawałem ale wał...
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Ja również mam sekwencję i chwilkę dłuższą trwało nim autko przełączyło się na benzynę, ale ile dokładnie to nie patrzyłem na zegarek. Zobacz czy po 5 minutach zgaśnie. A czy zakręciłeś obydwa zawory na butli, bo brat w autku miał 2 zawory na buli. No chyba, że masz jeden.
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Może być zawór walnięty, miałem kiedyś taka butlę. Zakręciłeś, a i tak leciało. Jedyna rada - wyjeździj gaz do końca i wtedy wymień, po odkręceniu filtra poleci bardzo niewiele. Oczywiście i tak zalecam na dworze i możliwie jak wieje jakiś wiaterek.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Kolego, mam 2 Astry F w sekwencji w domu i w obydwu sam zmieniam filtry od gazu więc chyba mogę się wypowiedzieć. Poczekaj dłuższą chwilę tzn. z 5 minut również z przegazowaniem żeby się LPG szybciej wypaliło jeśli po takim czasie auto dalej będzie chodziło normalnie to wtedy poszukaj jakiejś usterki. U ojca w sedanie (instalacja stag300 butla w kole) po zakręceniu zaworu z dobre 5 minut z przegazowaniem auto chodzi na LPG dopiero później przerzuca na benzyne u mnie w kombi (butla w kole instalcja KME AKME) jest podobnie więc cierpliwości. Jeśli chcesz sprawdzić czy zawór puszcza mimo zakręcenia to pojeździć w jakimś bezpiecznym miejscu na zakręconej butli jak będzie normalnie na LPG śmigał to na pewno coś nie teges z zaworem. Poza tym radzę sprawdzić czy na pewno do końca zakręciłeś zawór na butli bo czasami jak nie był długo ruszany i jest zabrudzony to ciężko jest go zakręcić naprawdę do końca.
Do Kolegi sevi- w sumie racja, ale ja tam wolałem zadbać o swoje paluchy przy odkręcniu filtra żeby gaz ich nie zamroził jak się wydostanie i przestałem tak działać. Zawsze bezpieczniej po prostu zakręcić zawór na butli i wypalić resztkę LPG po pierwsze bezpieczniej, po drugie nie śmierdzi gazem w czasie operacji i można spokojnie w zamkniętym pomieszczeniu działać, ale każdy robi według własnego uznania.
Pozdrawiam
Do Kolegi sevi- w sumie racja, ale ja tam wolałem zadbać o swoje paluchy przy odkręcniu filtra żeby gaz ich nie zamroził jak się wydostanie i przestałem tak działać. Zawsze bezpieczniej po prostu zakręcić zawór na butli i wypalić resztkę LPG po pierwsze bezpieczniej, po drugie nie śmierdzi gazem w czasie operacji i można spokojnie w zamkniętym pomieszczeniu działać, ale każdy robi według własnego uznania.
Pozdrawiam
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Masz sekwencję i nie masz elektrozaworów? Ręczne były dobre, ale w I i II generacji. Na elektro nie wypalisz z przewodu, musi uciec. Też sam zmieniam filtry i po odkręceniu dekla tego przy parowniku ucieka chwilkę z przewodu, do fazy lotnej tylko już lekko syknie. Elektro są dobre o tyle, że w przypadku awarii, wypadku - po odcince prądu po prostu się zamykają. Czasem to ma znaczenie... No i dziwne że w sekwencji wypalasz przy zakręconym zaworze, przecież pd razu spada ciśnienie w układzie i czujnik powinien od razu przewalić na benzynę
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Oczywiście mam elektrozawory.Jeśli chodzi o spadek ciśnienia gazu i przełączenie na LPG to ustawia się w oprogramowaniu instalacji przy jakiej wartości ciśnienia LPG instalacja ma przechodzić na PB, jeśli ta wartość jest ustawiona bardzo niska to auto na końcówce gazu zamula przy przyśpieszaniu i szarpie przy przerzucaniu na PB. Przy takim ustawieniu owszem niewiele gazu już zostaje w przewodach. Miałem tak w mojej jak ją kupiłem jest to nie miłe i niebezpieczne jeśli spotka Cię na skrzyżowaniu albo w czasie wyprzedzania. Sam naprawiłem kabelkiem i laptopem i jestem z tego dumny teraz jak się gaz kończy to usłuyszę tylko pikanie z centralki i już jade na PB zero szarpania i problemów . To co piszę tutaj piszę tylko z własnego doświadczenia. W jednej i drugiej instalacji silnik chodzi dłuższą chwilę nim ciśnienie spadnie tak,że elektrozawór się zamyka i przełącza na benzynę. Więc tak czysto logicznie rzecz biorąc skoro przy zakręconej butli silnik pracuje jeszcze na gazie normalnie przez chwile, to jak bez zakręcania butli odkręce obudowę filtra to chyba więcej gazu ucieknie, prawda ?
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.