Astra G gaz benzyna problem

porady i pomoce
SnozeeR

Astra G gaz benzyna problem

#1

Nieprzeczytany post autor: SnozeeR »

Dobry wieczór/Dzień dobry.
Posiadam Opel Astrę G z 1999r 3D 1.6 16v 115 km ( chiptuning ) , mam w nim zamontowaną sekwencję drugiej generacji . Samochód mam kilka miesięcy i od tych kilku miesięcy mam z nim same problemy z gazem, mianowicie na początku samochód robił mi na pełnej butli jakieś 220/230 km obecnie robi 200 km , próbowałem jeździć bardzo oszczędnie, nie wiem czemu na pełnej butli zrobiłem 190 km, za każdym tankowaniem do pełna robię albo 200 albo mniej ... byłem u gazowników wiele razy, odwiedziłem już trzech gazowników, każdy bierze pieniądze nikt nie poradzi, problem mam również z mocą samochodu, ostatni gazownik zmienił mi obroty jakieś z 1400 na 1200 przy czym samochód na gazie nie jedzie tylko się wlecze, miałem piękny ryk tłumika a obecnie słyszę jakieś pyrkanie niczym syrenka z dziurawym tłumikiem, czuję często ostatnio gaz gdy włączę ogrzewanie nie czuję bardzo ale coś jednak czuję... , raz gdy jechałem 120 po zakopiance słyszałem strzał w samochodzie, sam nie wiem co to mogło być ale pewnie związane było z nieszczęsnym gazem w tym samochodzie, kontrolki gazu świecą się idealnie do czasu po przejechaniu kilku km opadają bardzo szybko może tak powinno być sam nie wiem ale dziwnie to wygląda, ogólnie z gazu na benzynę się nie przełącza w ogóle, a z benzyny na gaz się przełącza ale jak się przełączy to czuję małą moc od razu i trzepanie całym samochodem, sam sobie również gaz dodaje i na benzynie i na gazie, problem również z check engine na benzynie się mało kiedy świeci, na gazie świeci się cały czas, co prawda gazownik mówił mi że to przez gaz i złe spalanie, co do spalania obliczałem razem z żoną wychodzi mi spalanie 17/100 km ... samego gazu, benzynę też żre ten samochód w mieście pali 12 litrów jadąc ode mnie do Krakowa to jakieś 35 km zakopianką mając 80km/h spala z 11 litrów benzyny, gaz nie schodzi poniżej 17. Szczerze szlach mnie trafia z tym samochodem, nie wiem co robić, ktoś mi może doradzić co zrobić ?, dodam jeszcze że jadąc np 10 km samochód osiąga 30/50 stopni , coś słyszałem że może być uszkodzony termostat, nagrzewało mi się w samochodzie bardzo szybko jednak ostatnio to się spieprzyło zimno w nim jak cholera po przejechaniu 15/18 km jest dopiero ciepło .

kuba11

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 12 lut 2014, 19:33
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: Y20DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Jarocin (PJA)

#2

Nieprzeczytany post autor: kuba11 »

Slyszales strzal moze przeplywomierz uszkodzilo co do objawow to najpierw sprawdz jakie masz bledy jak swieci check. Jaka masz butle jezeli robiles tylko 230km? Moja byla Vectra B robila ponad 350km na butli w kole

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#3

Nieprzeczytany post autor: papieju »

To masz sekwencję czy II generację? Bo to zasadnicza różnica.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: nismo »

kolego, zasadnicze pytanie, co to za chiptuning? sam to chociaz robiłes? jesli nie to czy masz na to jakis papier?czy poprostu ktos wrypał moduł oszukujący komuter ?

SnozeeR

#5

Nieprzeczytany post autor: SnozeeR »

A więc tak panowie, kupiłem ten samochód już z tym chiptuningiem, jak byłem u mechanika to powiedział że była zwiększona moc profesjonalnie, papierów nie mam żadnych na to, ogólnie z gazem była taka sprawa że facet jeździł na benzynie, gaz był zamontowany ale bardzo dziwnie, mianowicie reduktor był bardzo nisko założony, można było go uszkodzić podczas jazdy, poprzedni kierowca jeździł na benzynie bo gaz miał usterkę, kolanko jakieś trzeba było wymienić i reduktor założyć gdzie indziej. Gazownik, który nie jednemu mojemu znajomemu zakładał sekwencję założył i mi nowe części oczywiście mam na papiery i gwarancję na te części, założył mi pięknie reduktor w odpowiednim miejscu, system wtryskowy firmy Reg Fast - by OMVL - 12v DC , Reduktor STAG 300, Centralka KME Bingo-S, butla podobno mieści 40 litrów gazu co dziwne wchodzi 36 maksymalnie i na 36 litrach robię obecnie 190/200 km . Śmierdzi trochę gazem przy samochodzie i w samochodzie, nie działo mi się tak, filtry mam nowe. Słyszałem strzał, przy z tego co mniej więcej pamiętam 90 albo 100 może więcej km/h na liczniku miałem w ten czas zwolniłem gdyż się wystraszyłem, sam nie sprawdzę błędów Check Engine ale podjadę do mechanika po wypłacie... , mam butlę w kole, chyba dość starawą ale podobno jest w świetnym stanie tak mówią gazownicy. Dodam że samochód jest słaby na gazie, zbiera się wolno ogólnie jeździ się wolno.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#6

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Usłyszałeś strzał, bo KME Bingo-S to nie sekwencja, a II generacja. Zakładanie II generacji do silnika z wielopunktem, gdzie być może są problemy ze spalaniem oleju, objawia się właśnie takimi urokami jak strzały, smród gazu. Trzeba było wydać te 400zł więcej i założyć pełną sekwencję, miałbyś większość problemów z głowy. Chcesz rady? Załóż sekwencję. Zacznie jechać, palić w normie i nie będzie strzelał.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

SnozeeR

#7

Nieprzeczytany post autor: SnozeeR »

mam sekwencję , gazownicy mówili że to sekwencja, w papierach sekwencja pisze .
Nie już nie dam więcej niż na paliwo do tego samochodu. Będę pomału zbierał na Forda Mondeo MK3 2006r <3 i żadnych gazów.

SnozeeR

#8

Nieprzeczytany post autor: SnozeeR »

mam sekwencję , gazownicy mówili że to sekwencja, w papierach sekwencja pisze .
Nie już nie dam więcej niż na paliwo do tego samochodu. Będę pomału zbierał na Forda Mondeo MK3 2006r <3 i żadnych gazów.

SnozeeR

#9

Nieprzeczytany post autor: SnozeeR »

Panowie dzięki za pomoc i ogólnie za odpisanie mi na mój problem, co tu dużo mówić kupiłem złom. Nigdy więcej Astry, przebieduje rok, dwa i może uda się kupić mondeo mk3 albo coś innego byle by bez gazu nie Astra i nie 1.6 16v...

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#10

Nieprzeczytany post autor: papieju »

A jakie masz wtryski w tej sekwencji?
To nie auto jest złe, przestań jeździć po kowalach a zacznij po normalnych mechanikach/gazownikach. I to co masz to nie jest sekwencja, to jest sterownik II generacji. Poza tym za spalanie może odpowiadać "chip", bo amatorsko robi się to tak że wwala opornik w obwód układu ssania i auto myśli że jest niedogrzane, daje bogatszą mieszankę, kop lepszy ale i spalanie w górę. Kupiłeś modzone chałupniczo auto, jeździsz po druciarzach i masz pretensje niczym g...o że woda za rzadka. Jeśli w podobny sposób podejdziesz do Mondeo, to też będziesz za chwilę wyzywał.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ