check engine + brak mocy + cewka paliwowa [Z16XEP]
- msn88ster
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:44
- Imię: Maras
- Auto: Astra GTC 1.6
- Silnik: XEP
- Województwo: wielkopolskie
check engine + brak mocy + cewka paliwowa [Z16XEP]
Witam,
mam Astre GTC 1.6...W lipcu zamontowałem sekwencje LPG BRC X-Fly. Wszystko chodziło dobrze, do momentu końcówki gazu w butli. W tym momencie wyskakiwał mi błąd CHECK ENGINE i silnik dziwnie chodził (na gazie i paliwie). Po kilkunastu km błąd sam znikał a silnik zaczynał normalnie chodzić - gdy zatankowałem gazu do pełna.
Kilka dni temu wyskoczył mi ponownie ten błąd tylko że teraz po zatankowaniu nic się nie naprawiło. Silnik nie ma mocy a chodzi tak jakby chciał a nie mógł. Wolno się rozpędza i trzęsie nim i dodatkowo miga lampka emisji spalin (wcześniej caly czas się świeciła). Sprawdziłem po stronach i forach i wyczytałem że jest to prawdopodobnie uszkodzona cewka paliwowa. Możecie mi powiedzieć czy to rzeczywiście to? i dlaczego zapala się kontrolka i tak silnik reaguje przy końcówce gazu?
ps. szukam dobrego mechanika w poznaniu który ogarnie mi ten problem i wymieni cewkę za rozsądną cene.
na święta chcę wrócić do domu samochodem więc problem muszę szybko załątwić.
mam Astre GTC 1.6...W lipcu zamontowałem sekwencje LPG BRC X-Fly. Wszystko chodziło dobrze, do momentu końcówki gazu w butli. W tym momencie wyskakiwał mi błąd CHECK ENGINE i silnik dziwnie chodził (na gazie i paliwie). Po kilkunastu km błąd sam znikał a silnik zaczynał normalnie chodzić - gdy zatankowałem gazu do pełna.
Kilka dni temu wyskoczył mi ponownie ten błąd tylko że teraz po zatankowaniu nic się nie naprawiło. Silnik nie ma mocy a chodzi tak jakby chciał a nie mógł. Wolno się rozpędza i trzęsie nim i dodatkowo miga lampka emisji spalin (wcześniej caly czas się świeciła). Sprawdziłem po stronach i forach i wyczytałem że jest to prawdopodobnie uszkodzona cewka paliwowa. Możecie mi powiedzieć czy to rzeczywiście to? i dlaczego zapala się kontrolka i tak silnik reaguje przy końcówce gazu?
ps. szukam dobrego mechanika w poznaniu który ogarnie mi ten problem i wymieni cewkę za rozsądną cene.
na święta chcę wrócić do domu samochodem więc problem muszę szybko załątwić.
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
1. Odczytać błędy
2. Końcówka gazu w butli to słabsze ciśnienie w reduktorze, krótko mówiąc LPG ustawiony do dupy znając życie kijowo dobrany i/lub założony "niezgodnie ze sztuką" i pewnie rozjeżdżają się mapy benzyny.
Moja propozycja: reset kompa - jazda na samej benzynie do gazownika co zakładał to ustrojstwo.
Miało być chyba cewka zapłonowa? - to tez możliwe.
Nie sugeruj się forami - fora kłamią
Twoja usterka będzie bardziej złożona.
Pierw doprowadź auto tak by jeździło na benzynie a potem na LPG.
2. Końcówka gazu w butli to słabsze ciśnienie w reduktorze, krótko mówiąc LPG ustawiony do dupy znając życie kijowo dobrany i/lub założony "niezgodnie ze sztuką" i pewnie rozjeżdżają się mapy benzyny.
Moja propozycja: reset kompa - jazda na samej benzynie do gazownika co zakładał to ustrojstwo.
Miało być chyba cewka zapłonowa? - to tez możliwe.
Nie sugeruj się forami - fora kłamią
Twoja usterka będzie bardziej złożona.
Pierw doprowadź auto tak by jeździło na benzynie a potem na LPG.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2014, 21:29 przez venturek, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- msn88ster
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:44
- Imię: Maras
- Auto: Astra GTC 1.6
- Silnik: XEP
- Województwo: wielkopolskie
a gdzie mogę odczytać błędy? i ile mniej więcej takie coś kosztuje?:)
- venturek
- Posty: 1011
- Rejestracja: 12 lut 2011, 8:45
- Imię: Marcel
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: x16sz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
To astra H ? Chwila szukania i...
"1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3. Jeśli są błędy, to ukażą się one na liczniku kilometrów w postaci ECN XXXXYY.
4. Szukamy w tabeli kodów błędów odpwiedniego kodu XXXX (YY pomijamy). Przykładowo ECN 123456 oznacza błąd o numerze P1234.
5. Wynik ECN 000000 oznacza brak błędu typu P. Jednak często brak błędu w ogóle może nie być sygnalizowany. "
[External Link Removed for Guests]
"1. Na wyłączonym zapłonie wciskamy do oporu pedał gazu i hamulca
2. Włączamy zapłon ale nie odpalamy silnika
3. Jeśli są błędy, to ukażą się one na liczniku kilometrów w postaci ECN XXXXYY.
4. Szukamy w tabeli kodów błędów odpwiedniego kodu XXXX (YY pomijamy). Przykładowo ECN 123456 oznacza błąd o numerze P1234.
5. Wynik ECN 000000 oznacza brak błędu typu P. Jednak często brak błędu w ogóle może nie być sygnalizowany. "
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests] <- FB FunPage
- msn88ster
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:44
- Imię: Maras
- Auto: Astra GTC 1.6
- Silnik: XEP
- Województwo: wielkopolskie
sprawdzałem przed chwilą...nie wyświetla się błąd
dioda miga po rozgrzaniu silnika jak już ruszę...a dioda od gazu zamiast świecić na zielono świeci na żółto
problem rozwiązany...cewka paliwowa
dioda miga po rozgrzaniu silnika jak już ruszę...a dioda od gazu zamiast świecić na zielono świeci na żółto
problem rozwiązany...cewka paliwowa
- msn88ster
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:44
- Imię: Maras
- Auto: Astra GTC 1.6
- Silnik: XEP
- Województwo: wielkopolskie
- Shah
- Posty: 128
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 16:08
- Imię: Radosław
- Auto: Astra H Kombi.
- Silnik: Z16XE1
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Sandomierz
Czy zapłonowa?msn88ster pisze:problem rozwiązany...cewka paliwowa
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- msn88ster
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:44
- Imię: Maras
- Auto: Astra GTC 1.6
- Silnik: XEP
- Województwo: wielkopolskie