Wystrzały LPG Astra Classic 1 99r 1,6 16v

porady i pomoce
pawex

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:31
Auto: Astra Classic
Województwo: podkarpackie

Wystrzały LPG Astra Classic 1 99r 1,6 16v

#1

Nieprzeczytany post autor: pawex »

Zauważyłem ostatnio że strzela rzadko ale strzela mi na włączonym LPG, instalacje mam prostą, nie sekwencje, parownik LOVATO, za pierwszym razem gasł na gazie na wolnych obrotach ale wysokich chodził, za drugim teraz szarpie nim podczas ruszania a jak się rozpędzę na benzynie to już chodzi na gazie na wyższych biegach normalnie, tak samo na wolnych obrotach na LPG chodzi teraz ok, na benzynie chodzi normalnie, tak jak ma chodzić, co mam z tym zrobić?

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

instalacja prosta, zrobiło się chłodniej może za szybko próbujesz przełączyć na gaz zanim auto się nagrzeje chociaż do 30/40 stopni co ? i po prostu zamrażasz parownik, który też pewnie już nie jest pierwszej świeżości ? a poza tym to na pierwszy ogień filtry lpg i powietrza, oraz układ zapłonowy bo na to lpg jest bardzo wrażliwe - oczywiście jeśli nie było sprawdzane/wymieniane niedawno. Jak masz prostą instalację to możesz jeszcze jak rozgrzejesz trochę auto w czasie jazdy przed postojem dłuższym odkręcić taki plastikowy korek co jest w parowniku na dole i wyleci z niego trochę szlamu. Uważaj przy wkręcaniu bo pamiętam,że w lovato kiedyś te korki były pod kątem trochę więc nic na siłę a z wyczuciem.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2014, 20:56 przez marek87mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

pawex

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:31
Auto: Astra Classic
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: pawex »

no czyli w zapłonie co wymienić?

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

jak na benzynie jest ok to ja bym sprawdził świece i wymienił- na normalne dobrej jakości ( jeżdżę na lpg ponad 10 lat i nigdy żadnych wynalazków do LPG specjalnych nie kładłem i zawsze jest ok, ja na NGK jeżdżę). Kable zapłonowe najłatwiej sprawdzić po zmroku jak spryskasz leciutko wodą i odpalisz auto jak skaczą iskry to kable do wymiany- chociaż wątpię żeby aż taka padaka z nimi była na jak na PB jest git. Wyregulowanie lpg odpowiednie i w porządku zapłon powinny strzelanie wyeliminować.Jeśli parownik jest stary i coraz bardziej membrany w nim siadają to już tylko regeneracja albo wymiana parownika.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

pawex

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:31
Auto: Astra Classic
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: pawex »

Ile kosztuje taka regeneracja albo nkwy parownik i mozesz podrzucic jakie swiecie masz dokladnie ? Linka albo cos ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jezeli nie umiesz sam zrobic regeneracji i masz placic to dołoz i kup nowy.
Ps.Zrobiłes porzadek z termostatem tzn temp pracy silnika?

pawex

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:31
Auto: Astra Classic
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: pawex »

Wymienilem czujnik od temperatury na zegarach i juz pokazuje normalnie tylko do konca nie wiem czy tk ma dzialac jak dziala teraz bo temp praktycznie stoi przy 95 i czasem podejdzie ponad 100 wlaczy sie wentylator i schlodzi do 90-95 i dalej stoi na 95, a taki parownik drogi jest?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jezeli taka temp trzyma podczas jazdy jest dobrze.Tu masz ceny [External Link Removed for Guests]
Podjedz do gazownika i niech Ci sprawdzi czy to na pewno reduktor
Ostatnio zmieniony 01 paź 2014, 22:16 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

pawex

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 19 wrz 2014, 19:31
Auto: Astra Classic
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: pawex »

Tak teraz trzyma temp taka czyli wina byla czujnika, a inny parownik jakis brc bo slyszalem ze lepsze chyba podszedlby czy z ta instalacja do tego lovato nie bardzo?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zobacz jaki masz w samochodzie i najlepiej taki sam bo wszystkie przewody pasuja mozna samemu wymienic.
Dla mnie lovato do 2-iej ins jest bardzo dobry i nie ma sensu przepłacac.W mojej astrze lovtec(prawie lovato)słuzy ponad 10lat 2xrazy wymieniane membrany.

ODPOWIEDZ