Jaka instalacja gazowa do Astry G 1998r 1,6-8v-75 KM

porady i pomoce
Awatar użytkownika
marcinek75

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2014, 21:12
Imię: Marcin
Auto: Astra G
Województwo: świętokrzyskie

Jaka instalacja gazowa do Astry G 1998r 1,6-8v-75 KM

#1

Nieprzeczytany post autor: marcinek75 »

Witam. Posiadam Astrę G kombi 1998r - 1,6 8v 75 km. Chcę założyć instalację gazową. Co polecacie żeby wszystko dobrze hulało? Na co zwracać uwagę?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Mi montowali to:
- butla w koło - STAKO 42L
- sterownik STAG 100
- reduktor LOVATO RG92E
- mikser 32mm
- zawór tankowania Tomasetto

3 lata jazdy na tym zestawie (ponad 40kkm) i jeden problem jaki mnie spotkał to rozjechane mapy LPG względem benzyny.
Kilkanaście minut u gazownika i problem rozwiązany. Ręcznie trzeba było wprowadzić zakres pracy sondy.
Reszta to 2x wymiana filterka gazu i 2x spuszczenie syfu z reduktora. 1 regulacja po pierwszym 1kkm przebiegu.

Silnik na LPG pracuje lepiej niż na benzynie.

Awatar użytkownika
marcinek75

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 09 lis 2014, 21:12
Imię: Marcin
Auto: Astra G
Województwo: świętokrzyskie

#3

Nieprzeczytany post autor: marcinek75 »

a co myslisz o elektronice kme bingo m?
ile placiles za instalacje?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

marcinek75 pisze:a co myslisz o elektronice kme bingo m?
ile placiles za instalacje?
Nic o niej nie mśylę w sumie bo nie miałem z tym styczności. Słyszałem tylko, że nie stwarza problemów.
Zresztą, nic nie stworzy większych problemów jak będzie właściwie dobrane, zamontowane i wyregulowane.

Za swoją instalację w 2011r, do Astry F z silnikiem X16SZR zapłaciłem 1400zł.

Awatar użytkownika
andrzej m

Klubowicz AKP
Posty: 808
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
Imię: Dziadzia Andrzej
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: andrzej m »

Pozwólcie że się wtrącę.
Za 1400 zł. pewnie masz II generacji. Mogę się mylić.
Jeśli silnik jest na wielo punktowym wtrysku to i instalacja LPG taka powinna być i wówczas nie ma problemów. A taka bynajmniej w 3 miastach kosztuje 2,500 zł. minimum.
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

W temacie jest mowa o silniku 1.6 75KM.

Awatar użytkownika
arti83

Astro-maniak
Posty: 845
Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
Imię: Stiven
Auto: ASTRA F Kombi
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#7

Nieprzeczytany post autor: arti83 »

Bingo m jest KOZAK :lol:

Mogę wypowiedzieć się na temat dwóch instalacji które używałem jako nowe

Stag XL (STAG 100 ma w sobie chyba emulacje wtrysku) jest to dobry sterownik ale za wiele przy nim nie zrobimy, łatwy w regulacjach ale sprawiał mi straszne kłopoty z wolnymi obrotami latem. Obroty w aucie przy 750obr strasznie falowały i to tylko w zakresie 50obr.

Bingo M zero problemów, sam sobie reguluje go !! Problem miałem z mapą benzyny ale to tylko przez mega fachowców którzy nie podłączyli TPSa itp. Sterownik ma masę ustawień, bajerów i nie sprawia problemów :)

Sterownik to nie 100% sukcesu a odpowiednie dobranie instalacji całej, reduktor bo reszta już nie wpływa na działanie samej instalacji. Dodatkowo dobry fachowiec który podłączy wszystkie czujniki i dobrze to poskłada.

Awatar użytkownika
Nati712

Astro-maniak
Posty: 224
Rejestracja: 31 maja 2015, 22:53
Imię: Natalia
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: klodzko DKL
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Nati712 »

Ja tez za 2 tyg zakladam instalacje do opla 1,6 8V silnik X16szr wiem ze bedzie 2 generacji koszt 1400 jednopunktowy wtrysk, tylko ze: zawsze slyszalam ze na gazie to praca na tzw"sucho" silnik mam na prawde zdrowy ,dobry i nie chciala bym go z wlasnej glupoty zniszczyc, wiec jak powinnam jezdzic zeby byl dlugo zdrowy, ponadto mam pytanie... Mechanik wlal mi olej ELF turbo diesel 15w40 czy przy zakladaniu gazu powinnam go znow zmienic i porzadnie wyczyscic ????
Kiedy Znajdziemy Się Na Zakręcie....
Redukcja But I Odcięcie

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No i błąd, że jest zalany mineralnym olejem, a w dodatku przeznaczonym do diesla...

Trzeba go wymienić jak najszybciej na olej przeznaczony do silnika benzynowego i to przynajmniej półsyntetyczny, a nie mineralny.

Co do LPG i jazdy "na sucho".
Właściwie dobrana i wyregulowana instalacja w tym silniku nie będzie przynosiła żadnych problemów.
Odpalaj silnik na benzynie, w zimne poranki jakie zdarzają się już teraz, a zimą kiedy są mrozy to tym bardziej - pozwól silnikowi pracować dłużej na benzynie. Chociażby do czasu kiedy reduktor gazu zacznie robić się letni (ja w tym czasie na spokojnie zdążyłem odśnieżyć auto. Tyle wystarczyło żeby przerzucić na zasilanie LPG).
Bardzo przedłuży to jego życie, a i bardzo wskazane będzie to dla samego silnika.

Awatar użytkownika
Nati712

Astro-maniak
Posty: 224
Rejestracja: 31 maja 2015, 22:53
Imię: Natalia
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: klodzko DKL
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Nati712 »

To ze błąd to ja sie wiem, w ogóle to byla ciekawa historia, i dlatego też naprawiam auta z uzytkownikami forum... Jak kupilam Astrunie, cos mi strasznie tyrkotało, 3 mechanikow mowilo ze to popchacze i ze zawory mi klepia, oczywiscie jak wymieniasz wymien wszystkie 8. Ceny wachaly sie do 85 zł za sztuke razy 8 plus robocizna, zalamka !!! Mechanik powiedzial zebym odstawila mu auto zmieni olej o innej lepkosci moze pomoze, tak tez zrobilam wracam po auto rachunek i butla w reke a tam ELF TURBO DIESEL 15W40 pytam wiec dlaczego, powiedzial ze inna gestosc, zaczelam dopytywac na forum czy dlugo moge na tym jezdzic mowili ze moge ze nie wadzi ale, cos nie pasilo, chlopaki podali mi swoj nr kazali zadzwonic i sluchali, jeden powiedzial mi ze to zadne popychacze tylko uszczelka pod kolektorem.... Pojechalam powiedzialam zmienili za 30 zł. Nastala bloga cisza jezdze jak ksiezniczka, podejrzewam ze wszyscy wiedzieli co jest nie tak, mieli w planie potrzymac aut 3 dni zgarnac tysiaka i wmowic mi ze zmienili popychacze..... Ale chce instalacje i przeciez tam jest zly olej, napiszcie dokladnie jaki powinnam kupic i sama pojde i go kupie i sama sobie plukanke kupie i to zrobie, tylko prose o dokladne instrukcje bo mechanikom to ja na pewno nie wierze

EDIT:
czy ten bedzie ok ???? [External Link Removed for Guests]

EDIT:
w sumie teoche tani, Castrol i m\obi maja ceny miedzy 150-200 zł wiec powinny byc dobre, w starym aucie mialam lotosa w golfie
Kiedy Znajdziemy Się Na Zakręcie....
Redukcja But I Odcięcie

ODPOWIEDZ