Problem z instalacją brc
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:04
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.6 105 KM
- Województwo: zachodniopomorskie
Problem z instalacją brc
Witam. Do dwóch miesięcy jeżdżę astra h z instalacją gazowa brc. Wczoraj pierwszy raz zdarzyło się ze włączyła mi się rezerwa benzyny ale nie przejęłem się tym bo miałem jeszcze połowę butli gazowej i wyruszyłem w trasę. Po paru minutach okazało się że auto nie przełącza się na gaz (pomimo że pala się kontrolki zielone) i benzyny ubywa wiec pojechałem na stacje i zatankowalem benzyne po czym bez problemow przelaczylo sie na gaz.
Czy mała ilość benzyny ma wpływ na przełączanie się gazu?
Czy mała ilość benzyny ma wpływ na przełączanie się gazu?
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Ilość benzyny w baku nie ma żadnego wpływu na przełączanie się instalacji na pracę na LPG.
Ale bardzo ważne jest, żeby użytkując samochód z instalacją LPG utrzymywać w baku ilość benzyny w okolicy połowy. W AH pompa paliwa zamontowana jest w baku i smarowana benzyną (pracuje również podczas jazdy na LPG). Kiedy w baku jest mało benzyny pompa nie jest odpowiednio smarowana i może dojść do jej zatarcia.
Skąd masz pewność, że kiedy kontrolki na centralce LPG świeciły się prawidłowo, to jechałeś na noPb? Może tylko tak Ci się wydawało, zwłaszcza że po następnym uruchomieniu silnika po zatankowaniu piszesz, że się przełączył na LPG.
Ale bardzo ważne jest, żeby użytkując samochód z instalacją LPG utrzymywać w baku ilość benzyny w okolicy połowy. W AH pompa paliwa zamontowana jest w baku i smarowana benzyną (pracuje również podczas jazdy na LPG). Kiedy w baku jest mało benzyny pompa nie jest odpowiednio smarowana i może dojść do jej zatarcia.
Skąd masz pewność, że kiedy kontrolki na centralce LPG świeciły się prawidłowo, to jechałeś na noPb? Może tylko tak Ci się wydawało, zwłaszcza że po następnym uruchomieniu silnika po zatankowaniu piszesz, że się przełączył na LPG.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:04
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.6 105 KM
- Województwo: zachodniopomorskie
Wiem to bo na wyświetlaczu komputera pokazało że benzyny ubywa (chociaż tym się nie sugeruje bo wiem ze nie jest dokładny) ale na zegarze tez ubywalo mimo zielonej diodzie na kontrolce.
Zle wczesniej napisalem ze przelaczylo na gaz bo wg. kontrolki cały czas było na gazie. Powinienem napisać ze po tankowaniu przestało ubywac benzyny.
Zle wczesniej napisalem ze przelaczylo na gaz bo wg. kontrolki cały czas było na gazie. Powinienem napisać ze po tankowaniu przestało ubywac benzyny.
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 06 gru 2013, 2:25
- Imię: Grzegorz
- Auto: Opel Astra G Kaczuszka
- Silnik: Y22DTR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Brzydgoszcz i okolice
- Kontakt:
Ja miałem problem z BRC taki że auto paliło mi i benzynę i gaz jednocześnie.
Okazało się że gazownik dał dupy i źlle podłączył jeden wtrysk gazu i auto chodziło mi 3 gary na gaz a 1 na benzynie
Ale jest już ogarnięty i jest git
Okazało się że gazownik dał dupy i źlle podłączył jeden wtrysk gazu i auto chodziło mi 3 gary na gaz a 1 na benzynie
Ale jest już ogarnięty i jest git
Kaczuszka Opel Astra G Caravan" onclick="window.open(this.href);return false;
- pyy69
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lip 2016, 0:38
- Auto: astra g
- Województwo: pomorskie
podepne sie pod temat brc
otoz mam w kabinie okrągły mały wskażnik brc który posiada na około diody. górna gdy jest czerwona to pb, gdy zielona to lpg - to wiadomo. a czy mozecie powiedziec co oznacza gdy ostatnia zielona dioda poziomu gazu swieci sie na zielono i mruga ??? wydaje mi sie ze auto jedzie normalnie na gazie nie na benzynie , ale czy to wskaznik resztki gazu czy jak ?
z gory dzieki za pomoc
otoz mam w kabinie okrągły mały wskażnik brc który posiada na około diody. górna gdy jest czerwona to pb, gdy zielona to lpg - to wiadomo. a czy mozecie powiedziec co oznacza gdy ostatnia zielona dioda poziomu gazu swieci sie na zielono i mruga ??? wydaje mi sie ze auto jedzie normalnie na gazie nie na benzynie , ale czy to wskaznik resztki gazu czy jak ?
z gory dzieki za pomoc
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 04 lut 2018, 20:49
- Imię: ŁUKASZ
- Auto: Astra j
- Silnik: 1.4 t NET
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Niektóre astry potrzebują emulator poziomu benzyny. Tzn. pomimo jazdy na gazie pokazują że paliwo też jest zużywane, a faktycznie tak nie jest.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
pyy69, wiesz, to jest totalne lenistwo.
Wpisałem BRC w Google i wszystkie wiadomości są podane.
Wpisałem BRC w Google i wszystkie wiadomości są podane.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sty 2018, 18:02
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Przełączenie LPG/benzyna polega na naciśnięciu przycisku "brc" na środku przełącznika.
4 diody na spodzie to wskaźnik poziomu gazu w zbiorniku. Jeżeli świeci się tylko jedna i miga, to oznacza to rezerwę. Inna kwestia to wyregulowanie ich poziomu (kiedy która ma się świecić).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 25 lut 2009, 22:58
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
U mnie też tak jest.
Wygląda na to, że do momentu zapalenia się rezerwy stan paliwa w baku jest określany na podstawie położenia pływaka a później to chyba komputer oblicza sobie na podstawie bieżącego zużycia. Także jeśli masz pewność, że jedziesz na gazie to nie masz się czym przejmować nawet jak Ci wskazówka spadnie zera. A benzynę i tak trzeba przy najbliższej okazji uzupełnić (z opisanych już w tym wątku względów).
Wygląda na to, że do momentu zapalenia się rezerwy stan paliwa w baku jest określany na podstawie położenia pływaka a później to chyba komputer oblicza sobie na podstawie bieżącego zużycia. Także jeśli masz pewność, że jedziesz na gazie to nie masz się czym przejmować nawet jak Ci wskazówka spadnie zera. A benzynę i tak trzeba przy najbliższej okazji uzupełnić (z opisanych już w tym wątku względów).
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 sty 2018, 18:02
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Mogą być dwie przyczyny:
1. Gazownik zastosował tzw. dotrysk paliwa, czyli oprócz gazu spala również benzynę.
2. Jak napisali koledzy, potrzebny jest emulator paliwa. W niektórych samochodach poziom paliwa jest liczony na podstawie otwarcia czasu wtrysku w komputerze. Jest on resetowany przy ponownym uruchomieniu silnika, albo co któreś odpalenie. Nie wiem jak w Oplu, ale swego czasu w renault miałem tak, że w baku musiało być powyżej 1/4 zbiornika, żeby jednak się resetował sam. Więc tutaj może jest podobnie, skoro po dotankowaniu nie ubywało.
1. Gazownik zastosował tzw. dotrysk paliwa, czyli oprócz gazu spala również benzynę.
2. Jak napisali koledzy, potrzebny jest emulator paliwa. W niektórych samochodach poziom paliwa jest liczony na podstawie otwarcia czasu wtrysku w komputerze. Jest on resetowany przy ponownym uruchomieniu silnika, albo co któreś odpalenie. Nie wiem jak w Oplu, ale swego czasu w renault miałem tak, że w baku musiało być powyżej 1/4 zbiornika, żeby jednak się resetował sam. Więc tutaj może jest podobnie, skoro po dotankowaniu nie ubywało.