Działa na LPG tylko przy wyższej temp.

porady i pomoce
gosciu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2012, 21:45
Imię: Radek
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie

Działa na LPG tylko przy wyższej temp.

#1

Nieprzeczytany post autor: gosciu »

Witam,
Posiadam astra f x16xel z gazem I generacji na srubie założonym w listopadzie 2008(kupiony już z założonym gazem)od kupna w wakacje 2012 sam nakrecilem już ponad 40000 kilometrów.Otóż od pewnego czasu gdy zrobiło się chłodniej nie chce poprawnie pracować na gazie. Tzn gdy go nie rozgrzeje na benzynie do ok 60 st mniej więcej w połowie niebieskiego pola, to po puszczaniu gazu obroty spadają i gasnie. Po rozgrzaniu do tej temp i przelaczeniu na LPG jest ok, trzyma obroty, ale czasami mało jest 6 kilometrów żeby tak się rozgrzal... Wiem że w sekwencyjnym wystarczy 30 st i jest ok. Czy przyczyną może być parownik?

Z góry dzięki za pomoc.

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#2

Nieprzeczytany post autor: certino »

A ile ma przelatane ten parownik ?

Awatar użytkownika
klimi

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 03 maja 2014, 14:37
Imię: Paweł
Auto: Astra F Sedan
Silnik: X16SZ+LPG
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: klimi »

Może termostat puszcza i nie dogrzewa. Ale najprawdopodobniej parownik do wymiany/regeneracji. Przy sekwencji dawką gazu steruje komputer i jak parownik nie domaga to i tak będzie chodził bo komp mu mieszankę odpowiednią ustawi. A u Ciebie mieszanka jest na sztywno.

gosciu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 19 wrz 2012, 21:45
Imię: Radek
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: gosciu »

Ja nim przelatalem 40 tys, no i przede mną był już 4 lata założony takze pewnie ponad 100 tys ma. Termostat wymieniany sezon temu także sprawny jest. Pewnie ten parownik... Jest to tomasetto At 07 do 100hp, na allegro są zestawy naprawcze od 40 zł. Jest to możliwe do zrobienia samemu?

Awatar użytkownika
spioch

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:36
Auto: Astra H station wagon
Silnik: z16xer lpg
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: spioch »

Ja ten parownik wymieniałem po 60 tyś, w srodku był gnój. Ja polecam kupić nowy parownik, ten model kosztuje 150 zł a duzo mniej roboty i masz pewność że bebechy bądą ok, z zestawami naprawczymi różnie bywa, może sie okazać że po tej operacji dalej będą kłopoty.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#6

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Da się samemu to zregenerować, tylko sam nie dostroisz. Na śrubę trzeba na analizator, nowe membrany czy też nowy parowonik będzie pracował inaczej niż stary i musowo trzeba przeregulować najlepiej z wymianą filtrów gazu.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
mleczko

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2015, 11:40
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.7 CDTi 125 KM
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: mleczko »

WITAM JA NA TWOIM MIEJSCU NAJPIERW WYMIENIŁ BYM FILTR GAZU SPRAWDZIŁ FILTR POWIETRZA I WYREGULOWAŁ NA ANALIZATORZE SPALIN I JAK TO NIE POMORZE TO DOPIERO WTEDY WYMIANA REDUKTORA.
! Art.8 punkt 6. Nie pisz WIELKIMI literami - w internecie oznacza to, że krzyczysz. Jeżeli chcesz wyróżnić jakieś słowo lub zdanie, możesz użyć podkreślenia lub pogrubienia.
// Wiadomość z:Dido2@

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#8

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Jak reduktor ma nalatane 100tys i więcej, to żadna regulacja nie pomoże na dłużej niż kilka dni. Przerabiałem to, co wyregulowałem to za chwilę to samo aż sam gazownik ręce rozłożył, po regeneracji miałem spokój na dość długo - ja raz w roku i tak kontrolnie jeździłem na filtry i podregulowanie, ale mogło obyć się bez regulacji bo auto działało bez zarzutu. Nie wspomnę że spalanie spadło.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ