Działa na LPG tylko przy wyższej temp.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 21:45
- Imię: Radek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16XEL
- Województwo: mazowieckie
Działa na LPG tylko przy wyższej temp.
Witam,
Posiadam astra f x16xel z gazem I generacji na srubie założonym w listopadzie 2008(kupiony już z założonym gazem)od kupna w wakacje 2012 sam nakrecilem już ponad 40000 kilometrów.Otóż od pewnego czasu gdy zrobiło się chłodniej nie chce poprawnie pracować na gazie. Tzn gdy go nie rozgrzeje na benzynie do ok 60 st mniej więcej w połowie niebieskiego pola, to po puszczaniu gazu obroty spadają i gasnie. Po rozgrzaniu do tej temp i przelaczeniu na LPG jest ok, trzyma obroty, ale czasami mało jest 6 kilometrów żeby tak się rozgrzal... Wiem że w sekwencyjnym wystarczy 30 st i jest ok. Czy przyczyną może być parownik?
Z góry dzięki za pomoc.
Posiadam astra f x16xel z gazem I generacji na srubie założonym w listopadzie 2008(kupiony już z założonym gazem)od kupna w wakacje 2012 sam nakrecilem już ponad 40000 kilometrów.Otóż od pewnego czasu gdy zrobiło się chłodniej nie chce poprawnie pracować na gazie. Tzn gdy go nie rozgrzeje na benzynie do ok 60 st mniej więcej w połowie niebieskiego pola, to po puszczaniu gazu obroty spadają i gasnie. Po rozgrzaniu do tej temp i przelaczeniu na LPG jest ok, trzyma obroty, ale czasami mało jest 6 kilometrów żeby tak się rozgrzal... Wiem że w sekwencyjnym wystarczy 30 st i jest ok. Czy przyczyną może być parownik?
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- klimi
- Posty: 183
- Rejestracja: 03 maja 2014, 14:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F Sedan
- Silnik: X16SZ+LPG
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Może termostat puszcza i nie dogrzewa. Ale najprawdopodobniej parownik do wymiany/regeneracji. Przy sekwencji dawką gazu steruje komputer i jak parownik nie domaga to i tak będzie chodził bo komp mu mieszankę odpowiednią ustawi. A u Ciebie mieszanka jest na sztywno.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 21:45
- Imię: Radek
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: X16XEL
- Województwo: mazowieckie
Ja nim przelatalem 40 tys, no i przede mną był już 4 lata założony takze pewnie ponad 100 tys ma. Termostat wymieniany sezon temu także sprawny jest. Pewnie ten parownik... Jest to tomasetto At 07 do 100hp, na allegro są zestawy naprawcze od 40 zł. Jest to możliwe do zrobienia samemu?
- spioch
- Posty: 228
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:36
- Auto: Astra H station wagon
- Silnik: z16xer lpg
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 1 raz
Ja ten parownik wymieniałem po 60 tyś, w srodku był gnój. Ja polecam kupić nowy parownik, ten model kosztuje 150 zł a duzo mniej roboty i masz pewność że bebechy bądą ok, z zestawami naprawczymi różnie bywa, może sie okazać że po tej operacji dalej będą kłopoty.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Da się samemu to zregenerować, tylko sam nie dostroisz. Na śrubę trzeba na analizator, nowe membrany czy też nowy parowonik będzie pracował inaczej niż stary i musowo trzeba przeregulować najlepiej z wymianą filtrów gazu.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- mleczko
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sty 2015, 11:40
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.7 CDTi 125 KM
- Województwo: podkarpackie
WITAM JA NA TWOIM MIEJSCU NAJPIERW WYMIENIŁ BYM FILTR GAZU SPRAWDZIŁ FILTR POWIETRZA I WYREGULOWAŁ NA ANALIZATORZE SPALIN I JAK TO NIE POMORZE TO DOPIERO WTEDY WYMIANA REDUKTORA.
! | Art.8 punkt 6. Nie pisz WIELKIMI literami - w internecie oznacza to, że krzyczysz. Jeżeli chcesz wyróżnić jakieś słowo lub zdanie, możesz użyć podkreślenia lub pogrubienia. // Wiadomość z:Dido2@ |
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Jak reduktor ma nalatane 100tys i więcej, to żadna regulacja nie pomoże na dłużej niż kilka dni. Przerabiałem to, co wyregulowałem to za chwilę to samo aż sam gazownik ręce rozłożył, po regeneracji miałem spokój na dość długo - ja raz w roku i tak kontrolnie jeździłem na filtry i podregulowanie, ale mogło obyć się bez regulacji bo auto działało bez zarzutu. Nie wspomnę że spalanie spadło.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside