Z14XEP czyli 1.4 Twinport a zasilanie LPG
Z14XEP czyli 1.4 Twinport a zasilanie LPG
Stałem się wczoraj szczęśliwym posiadaczem Asterki G z silnikiem 1.4 Twinport (Z14XEP) z 2006 roku.
Auto z polskiego salonu z przebiegiem 67300km.
Jak motor ten znosi jazdę na gazie ?
Mam na myśli zawory (regulację luzów) itp eksploatację.
Rocznie robię około 10-15 tyś km i nie wiem czy jest sens przy takim przebiegu inwestować w gaz. Auto mam zamiar zostawić przez około 5lat.
Wiadomo jak jest LPG to i chętniej się jeździ więc możliwe że przy gazie będzie więcej niż 15 tyś.
Jakiej firmy najlepiej instalacje do tego auta ?
STAG czy KME ? Które modele sterownika i wtryskiwaczy ?
Proszę o Wasze porady...
Auto z polskiego salonu z przebiegiem 67300km.
Jak motor ten znosi jazdę na gazie ?
Mam na myśli zawory (regulację luzów) itp eksploatację.
Rocznie robię około 10-15 tyś km i nie wiem czy jest sens przy takim przebiegu inwestować w gaz. Auto mam zamiar zostawić przez około 5lat.
Wiadomo jak jest LPG to i chętniej się jeździ więc możliwe że przy gazie będzie więcej niż 15 tyś.
Jakiej firmy najlepiej instalacje do tego auta ?
STAG czy KME ? Które modele sterownika i wtryskiwaczy ?
Proszę o Wasze porady...
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć
Ja mam ten motor w astrze h, Zawory mają luzy kompensowane hydraulicznie więc tu nie trzeba się martwić. Ja na lpg przejechałem około 30 tys i jestem bardzo zadowolony. Instalka to lpg tech, wtryski baracuda, reduktor shark 1200, strojenie po korektach.
Ja mam ten motor w astrze h, Zawory mają luzy kompensowane hydraulicznie więc tu nie trzeba się martwić. Ja na lpg przejechałem około 30 tys i jestem bardzo zadowolony. Instalka to lpg tech, wtryski baracuda, reduktor shark 1200, strojenie po korektach.
Już się nie zastanawiam
Zakładam - teraz tylko pytanie jaką konfigurację.
Byłem dzisiaj u jednego gazownika i proponuję całość na STAG (łącznie z listwą wtryskową) sterownik STAG 4 eco, mówi że nie ma potrzeby wersji STAG4plus.
Lub ta sama cena KME całość.
Ewentualnie w wersji STAG zamiast listwy wtryskowej zastosować HANA wtedy jakieś 300-400zł drożej.
Co myślicie ?
Zakładam - teraz tylko pytanie jaką konfigurację.
Byłem dzisiaj u jednego gazownika i proponuję całość na STAG (łącznie z listwą wtryskową) sterownik STAG 4 eco, mówi że nie ma potrzeby wersji STAG4plus.
Lub ta sama cena KME całość.
Ewentualnie w wersji STAG zamiast listwy wtryskowej zastosować HANA wtedy jakieś 300-400zł drożej.
Co myślicie ?
- bartosz0013
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 mar 2014, 8:01
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra h
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Ja mam astrę H z tym silnikiem, instalacje mam 1.5 roku i super się sprawuje, zrobiłem około 30000km.
Instalacja to BRC Sequent 24
Instalacja to BRC Sequent 24
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też mam prawie 30 tys. na lpg i jest świetnie. JA zakładałem w klinice LPG w wawie na czardasza.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
mam ten sam silnik, z gazem zalozonym ok 15000km temu. wszystko sprawuje sie idealnie. sterownik bodajze lpg tech a reszty bebechow nie pamietam. moge sprawdzic jesli bardzo bedziesz chcial. zmiana w dynamice auta praktycznie nieodczuwalna (tylko przy autostradowych predkosciach podczas przyspieszania), spalanie troche wzroslo (wiecej jak 10l/100km nie bierze). zakladalem u stefanowskiego w lodzi. nie jest tani ale za to bardzo polecam. o instalacji przypominasz sobie tylko podczas przegladu.
-
- Posty: 249
- Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
- Imię: Jarek
- Auto: AH kombi/CC van 2006
- Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź-Janów
- Pomocny: 1 raz
Heh
To ja mam sporo więcej niż Wy wszyscy razem najechane i się jeszcze trzyma.
Jedynie oleju łyka więcej , poklepuje i poszarpuje lekko ale da się z tym żyć.
pozdro
To ja mam sporo więcej niż Wy wszyscy razem najechane i się jeszcze trzyma.
Jedynie oleju łyka więcej , poklepuje i poszarpuje lekko ale da się z tym żyć.
pozdro
Zostaje jednak na benzynie.
Przeliczyłem roczny przebieg i nie wyjdzie więcej niż 10 tyś więc nie widzę sensu inwestycji ponad 20% wartości.
Przeliczyłem roczny przebieg i nie wyjdzie więcej niż 10 tyś więc nie widzę sensu inwestycji ponad 20% wartości.