Z14XEP czyli 1.4 Twinport a zasilanie LPG

porady i pomoce
goldengate

Z14XEP czyli 1.4 Twinport a zasilanie LPG

#1

Nieprzeczytany post autor: goldengate »

Stałem się wczoraj szczęśliwym posiadaczem Asterki G z silnikiem 1.4 Twinport (Z14XEP) z 2006 roku.
Auto z polskiego salonu z przebiegiem 67300km.

Jak motor ten znosi jazdę na gazie ?
Mam na myśli zawory (regulację luzów) itp eksploatację.

Rocznie robię około 10-15 tyś km i nie wiem czy jest sens przy takim przebiegu inwestować w gaz. Auto mam zamiar zostawić przez około 5lat.
Wiadomo jak jest LPG to i chętniej się jeździ więc możliwe że przy gazie będzie więcej niż 15 tyś.

Jakiej firmy najlepiej instalacje do tego auta ?
STAG czy KME ? Które modele sterownika i wtryskiwaczy ?

Proszę o Wasze porady...

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#2

Nieprzeczytany post autor: certino »

Cześć

Ja mam ten motor w astrze h, Zawory mają luzy kompensowane hydraulicznie więc tu nie trzeba się martwić. Ja na lpg przejechałem około 30 tys i jestem bardzo zadowolony. Instalka to lpg tech, wtryski baracuda, reduktor shark 1200, strojenie po korektach.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#3

Nieprzeczytany post autor: mbar »

3 zł różnicy na litrze i pan się zastanawia :)

goldengate

#4

Nieprzeczytany post autor: goldengate »

Już się nie zastanawiam :)
Zakładam - teraz tylko pytanie jaką konfigurację.
Byłem dzisiaj u jednego gazownika i proponuję całość na STAG (łącznie z listwą wtryskową) sterownik STAG 4 eco, mówi że nie ma potrzeby wersji STAG4plus.
Lub ta sama cena KME całość.

Ewentualnie w wersji STAG zamiast listwy wtryskowej zastosować HANA wtedy jakieś 300-400zł drożej.


Co myślicie ?

Awatar użytkownika
bartosz0013

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 mar 2014, 8:01
Imię: Bartosz
Auto: Astra h
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: bartosz0013 »

Ja mam astrę H z tym silnikiem, instalacje mam 1.5 roku i super się sprawuje, zrobiłem około 30000km.
Instalacja to BRC Sequent 24 :)

goldengate

#6

Nieprzeczytany post autor: goldengate »

Gdzie zakładałeś ?

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: certino »

Ja też mam prawie 30 tys. na lpg i jest świetnie. JA zakładałem w klinice LPG w wawie na czardasza.

krzmac

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 19 lis 2014, 0:30
Imię: Krzysiek
Auto: Astra J 1,4 140KM LPG
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: krzmac »

mam ten sam silnik, z gazem zalozonym ok 15000km temu. wszystko sprawuje sie idealnie. sterownik bodajze lpg tech a reszty bebechow nie pamietam. moge sprawdzic jesli bardzo bedziesz chcial. zmiana w dynamice auta praktycznie nieodczuwalna (tylko przy autostradowych predkosciach podczas przyspieszania), spalanie troche wzroslo (wiecej jak 10l/100km nie bierze). zakladalem u stefanowskiego w lodzi. nie jest tani ale za to bardzo polecam. o instalacji przypominasz sobie tylko podczas przegladu.

jarek65w

Astro-maniak
Posty: 249
Rejestracja: 02 sie 2012, 15:45
Imię: Jarek
Auto: AH kombi/CC van 2006
Silnik: Z14/12XEP x2 Elpigaz
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź-Janów
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: jarek65w »

Heh
To ja mam sporo więcej niż Wy wszyscy razem najechane i się jeszcze trzyma.
Jedynie oleju łyka więcej , poklepuje i poszarpuje lekko ale da się z tym żyć.
pozdro

goldengate

#10

Nieprzeczytany post autor: goldengate »

Zostaje jednak na benzynie.
Przeliczyłem roczny przebieg i nie wyjdzie więcej niż 10 tyś więc nie widzę sensu inwestycji ponad 20% wartości.

ODPOWIEDZ