Astra III 2.0 200km a instalacja LPG.
- Dawid97
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lip 2015, 19:03
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Astra III 2.0 200km a instalacja LPG.
Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jak działa instalacja LPG do takiej Astry. Co trzeba tam wsadzić aby sprawnie działało i gdzie to zrobić(jakie koszta). Najlepiej w Kujawsko-Pomorskim.
Posty takie już były ale dość dawno i chciałbym wiedzieć jak to wszystko wygląda teraz.
Chciałbym dowiedzieć się jak działa instalacja LPG do takiej Astry. Co trzeba tam wsadzić aby sprawnie działało i gdzie to zrobić(jakie koszta). Najlepiej w Kujawsko-Pomorskim.
Posty takie już były ale dość dawno i chciałbym wiedzieć jak to wszystko wygląda teraz.
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Ja instalację LPG w swoim samochodzie montowałem w Koszalinie w firmie Neptun - Elpigaz. Nie jest to może woj. pomorskie ale czasem warto przejechać nawet kilkaset kilometrów do dobrego warsztatu, żeby później cieszyć się z oszczędności a nie co chwilę jeździć na poprawki.
Jak najbardziej polecam tą firmę. Na instalacji w ciągu roku zrobiłem 20kkm i wszystko działa tak jak powinno... a mam pedantyczne podejście do swojego samochodu i potrafię znaleźć tzw. "dziurę w całym"
Jak najbardziej polecam tą firmę. Na instalacji w ciągu roku zrobiłem 20kkm i wszystko działa tak jak powinno... a mam pedantyczne podejście do swojego samochodu i potrafię znaleźć tzw. "dziurę w całym"
- norbi82
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 3:23
- Auto: AH Kombi
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
- Larrys
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 maja 2015, 14:06
- Auto: Astra H
- Silnik: 2.0 OPC
- Województwo: mazowieckie
Witaj kolego koszty zależą od warsztatu i rodzaju instalacji. Popatrz tutaj: lpg-brc.pl/index3_wojewodztwo.php?name=kujawsko-pomorskie1, Pozdrawiam.Dawid97 pisze:Witam.
Chciałbym dowiedzieć się jak działa instalacja LPG do takiej Astry. Co trzeba tam wsadzić aby sprawnie działało i gdzie to zrobić(jakie koszta). Najlepiej w Kujawsko-Pomorskim.
Posty takie już były ale dość dawno i chciałbym wiedzieć jak to wszystko wygląda teraz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 paź 2015, 14:21
- Imię: Bartek
- Auto: poszukuje
- Województwo: podkarpackie
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 paź 2014, 15:23
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: WZ
Ja w moim Z20LEL mam instalację STAG300 z wtryskami Barracudy i reduktorem do 250KM. Nie pamiętam nazwy i reszty gratów, ale wiem że lepiej dać większy reduktor jak ma się dużą moc. Instalację mam niecały rok i jestem bardzo zadowolony. W trasie pali mi około 10l/100km gazu przy normalnej jeździe 100-130km/h + wyprzedzania. W mieście jest gorzej, gdyż potrafi spalić nawet 17l/100km, ale robię krótkie odcinki i mam trochę ciężką nogę Mi gazownik ustawił dodatkowe dawkowanie benzyny podczas jazdy na gazie - powyżej 2500 rpm co któryś cykl wtrysku gazu mam wtrysk benzyny - to taki dodatek zamiast lubryfikatora Ogólnie polecam nawet do takich silników, szybko się zwraca koszt instalacji, ale trzeba znaleźć dobrego gazownika. Ja polecam Pana Tomka z Celestynowa, jakby ktoś szukał w okolicach Warszawy.
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Trzeba pamiętać o jednym w przypadku tego silnika - pętlące wtryskiwacze benzynowe. Każdy Z20LER pętli tylko pytanie w jakim zakresie obrotów i pod jakim obciążeniem. To już tak naprawdę zależy od "zużycia silnika".
Dobry gazownik w przypadku tego silnika to podstawa. Przy regulacji weźmie pod uwagę pętlenie wtrysków benzynowych i odpowiednio to ustawi. Oczywiście podstawa podczas regulacji to sonda szerokopasmowa w wydech i dopiero wtedy zaczynamy strojenie. Bez niej to strojenie instalacji LPG w OL, to jak wróżenie z fusów w przypadku silników turbo.
Dobry gazownik w przypadku tego silnika to podstawa. Przy regulacji weźmie pod uwagę pętlenie wtrysków benzynowych i odpowiednio to ustawi. Oczywiście podstawa podczas regulacji to sonda szerokopasmowa w wydech i dopiero wtedy zaczynamy strojenie. Bez niej to strojenie instalacji LPG w OL, to jak wróżenie z fusów w przypadku silników turbo.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 03 lut 2017, 22:29
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
Podepnę się pod temat. Darroo - co oznacza to pętlenie wtryskiwaczy ?
I pytanie - silnik Z20LER, wymieniona sonda lambda, cewka, świece, emulator ( instalacja Prins). Przy cut-offie stęka jakby się silnik na chwile zatrzymał. Szarpie. Wkurza mnie niemiłosiernie. Aha, LPG-tech walczy ale nie może zwalczyć. Ktoś miał podobny objaw i cos poradził ? Podpowiedzcie proszę. Przekazałem mechanikowi żeby podciągnął parametr odpowiedzialny za dorzucenie gazu przy zdjęciu nogi ale nie bardzo pomogło. Czuje nawet jak jeżdżę z tempomatem ze przy zmianach obciążenia szarpie. Na wolnych tez jakby wypadały zapłony. Mechanik zasugerował czyszczenie jakaś ostra chemia ( tankują 20 l gazu z dodatkiem i wyjeździć to, potem dwa zbiorniki i na regulacje). Co sądzicie ?
Pozdrawiam
Kijas
I pytanie - silnik Z20LER, wymieniona sonda lambda, cewka, świece, emulator ( instalacja Prins). Przy cut-offie stęka jakby się silnik na chwile zatrzymał. Szarpie. Wkurza mnie niemiłosiernie. Aha, LPG-tech walczy ale nie może zwalczyć. Ktoś miał podobny objaw i cos poradził ? Podpowiedzcie proszę. Przekazałem mechanikowi żeby podciągnął parametr odpowiedzialny za dorzucenie gazu przy zdjęciu nogi ale nie bardzo pomogło. Czuje nawet jak jeżdżę z tempomatem ze przy zmianach obciążenia szarpie. Na wolnych tez jakby wypadały zapłony. Mechanik zasugerował czyszczenie jakaś ostra chemia ( tankują 20 l gazu z dodatkiem i wyjeździć to, potem dwa zbiorniki i na regulacje). Co sądzicie ?
Pozdrawiam
Kijas
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Ile przejechala ta instalacja ? Co sie dziej z cisnieniem przy cut-off ?