Problemy ze sterownikiem ElpiGaz VoilaPlus - naprawa/wymiana - na jaki?

porady i pomoce
tomzi

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
Auto: Astra F Classic Kombi
Silnik: X14NZ
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Problemy ze sterownikiem ElpiGaz VoilaPlus - naprawa/wymiana - na jaki?

#1

Nieprzeczytany post autor: tomzi »

Witam wszystkich,

Mam problem z centralką ElpiGaz VoilaPlus II gen.

Główny problem - centralka nie rozłącza mi wtrysku po załączeniu zasilania gazem (to akurat można łatwo obejść wstawiając pośredni przekaźnik), przez co silnik dostawał oba paliwa jednocześnie i nie dało się jechać na gazie bo było baaardzo bogato i silnik nie dawał sobie rady z wypaleniem mieszkanki.

Drugi problem - "cykające" cewki na silniku krokowym na gazie (dodam że krokowy jest tam tylko "żeby był" - nie ma trzpienia, regulacja jest na śrubie). Cykanie to występuje nawet po wyjęciu ze stacyjki kluczyków, jedyny sposób na wyłączenie cykania to odpięcie aku/wypięcie centralki lpg.

Aktualnie jeżdżę z wypiętą centralką LPG, i silnik pracuje praktycznie idealnie na gazie - jedyny mankament (a nawet dwa) to taki że ze względu na wypiętą centralkę wtrysk jest rozłączony na stałe, i nie ma opcji jazdy na benzynie, a drugi to Check Engine - wiadomo - wypięta centralka = brak emulacji lambdy...

Myślałem że problem leży w przekaźnikach w centralce albo "przełączniku" B/G/BG, w kabinie, jednak po sprawdzeniu wszystkie przekaźniki klikają i rozłączają/zwierają swoje wyjścia - więc problem jest głębszy. Co więcej cykanie krokowego od LPG również sugeruje głębszą usterkę.

Jak wspominałem - żeby jeździć na gazie: wypinam centralkę od lpg, i odpalam na gazie. Żeby jeździć na benzynie - wpinam centalkę lpg i przełączam na PB...

Pytanko mam takie - czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? idzie to jakoś naprawić (oprócz pośredniego przekaźnika rozłączającego wtryski)? Czy jedyny sposób to wymiana centralki na jakąś nowszą?

Awatar użytkownika
tom2125

Astro-maniak
Posty: 262
Rejestracja: 21 lip 2015, 19:39
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V Pb+LPG
Województwo: zachodniopomorskie

#2

Nieprzeczytany post autor: tom2125 »

Skoro jeździ idealnie na LPG to podłącz sondę do sterownika Pb tak jak była oryginalnie, bo przy takiej ,,przeróbce" na I generację ona i tak nie bierze udziału w spalaniu LPG. Skoro cyka krokowy od gazu a jest uszkodzony to wypnij wtyczkę z niego.Wtryskiwacz Pb podłacz przez przekaźnik sterowany napieciem z przekaźnika gazu na parowniku,bedziesz mógł przełaczać na Pb i LPG bez kombinacji.

tomzi

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
Auto: Astra F Classic Kombi
Silnik: X14NZ
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#3

Nieprzeczytany post autor: tomzi »

Właśnie myślałem o spięciu lambdy z powrotem i załączaniu wtryskiwacza tym pośrednim przekaźnikiem. Z krokowym od LPG to chodziło mi o to że cyka on nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - czyli świadczy to o "głębszym" uszkodzeniu centralki.

Pytanie jest czy takie spięcie lambdy nie będzie miało skutków ubocznych? Rozumiem że wtedy robi się całkowicie I gen LPG.

Na alledrogo można kupić centralki Elpigaz Volia Plus za około 30zł, czy jest sens kombinować z wymianą sterownika na używkę Elpigaz'u? Lepiej zainwestować w jakąś nowszą centralkę II gen. z osprzętem czy zostawić taką "modyfikację" ze spiętą lambdą i przekaźnikiem do wtrysku??

Auto mam raczej sprawne i spisuje się nieźle, nie chciał bym mu wyrządzić jakichś dodatkowych szkód..

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

ja u siebie w c18nz nie mam elektroniki wogole
nie liczac guzika w kabinie
on obsluguje wszystko
nie mam emulacji czek na poczatku zapalal sie dosc czesto
ale z biegiem czasu coraz zadziej
zadnego krokowca nie mam
srobke i mikser juz tez wywalilem
mam zamiast tego blosa

a powiedz mi jak odpalasz na gazie?
bo ja takiej opcji nie mam
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

tomzi

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
Auto: Astra F Classic Kombi
Silnik: X14NZ
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#5

Nieprzeczytany post autor: tomzi »

W moim przełączniku mam opcję pracy na: Benzynie (odpalanie i praca); Benzyna (odpalanie) i później przełącza się na gaz i trzeci "awaryjny" tryb odpalania i pracy na gazie (tu trochę na początku szarpie, ale tylko na zimnym silniku, wiąże się to z zimnym parownikiem)... przełącznik to ElpiGaz AEB674i

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

ja nawet nie wiem co mam za przelacznik
znalazlem go gdzies w szpargalach
i okazalo sie ze dziala to zostal
dobrze wiedziec ze sa przelaczniki z opcja zapalania na gazie do 2gena
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
tom2125

Astro-maniak
Posty: 262
Rejestracja: 21 lip 2015, 19:39
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V Pb+LPG
Województwo: zachodniopomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: tom2125 »

Jak dobrze wyregulujesz śrubą ciśnienie na parowniku i śrubą na wężu wydajność dla wysokich obrotów to tak ustawiona I gen nie będzie gorsza od II gen. Jeżeli dobrze ustawisz mieszankę to błąd sondy nie wyskoczy, a jeżeli wyskoczy to będziesz wiedział że masz ubogo lub bogato i powtórzysz regulację.To nawet lepiej bo niektórzy jeżdżą ,,tak jak im ustawi Pan Gaziarz" i potem zdziwieni,że uszczelka poszła lub tłoki sie spaliły :D Ja zacząłem od ustawienia parownika. Mam instalkę Tartarini TEC 99. Po resecie ustawiła się w wartości domyślne i tak jeżdżę.To chyba najprostszy sterownik II gen. Spalanie LPG mam w trasie na poziomie 6,5/100 czyli ok. 20% więcej niż Pb..książkowo.
Wpisz w google i przeczytaj ,,krótki poemat na gazu temat".
Miałem kilka aut z LPG z sekwencją. Mapy wtrysku sie rozjeżdżały po pewnym czasie i nie udało mi się zejść ze spalaniem LPG poniżej 30% w stosunku do Pb.

tomzi

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
Auto: Astra F Classic Kombi
Silnik: X14NZ
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#8

Nieprzeczytany post autor: tomzi »

Zrobiłem tak że spiąłem z powrotem przewody od lambdy, wpiąłem przekaźnik do rozłączania wtrysku, regulacja LPG z analiza spalin, ponowna "adaptacja" ECU i...... Przejechałem już 300km, check'a (odpukać) nie wywaliło jeszcze, na PB i LPG śmiga jak się patrzy, przełączanie B/G, i przełączanie "auto" po przekroczeniu obrotów działa jak należy. Koszt "naprawy" - 7zł :D

tomzi

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 21 cze 2009, 20:03
Auto: Astra F Classic Kombi
Silnik: X14NZ
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#9

Nieprzeczytany post autor: tomzi »

Jako że od ostatniej wiadomości minął rok - pozwolę sobie podbić temat.

Otóż po roku jazdy z tak zmodyfikowaną instalacją spalanie trochę wzrosło. Jest też o dużo więcej zabawy przy okresowej regulacji LPG no i ten nieszczęsny CHECK który coraz częściej się zapala i w ziązku z tym miałem problemy przy przeglądzie...

Zastanawiam się w związku z tym żeby zamiast aktualnej zmodyfikowanej "Voili" zainstalować np. STAG 100...

Wiem już że:
1. Trzeba będzie przerobić elektrykę od gazu bo nie podejdzie podłączenie z Voili do STAG'a
2. Najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić reduktor (raz - jego czasy świetności minęły, dwa - ciężko nim cokolwiek wyregulować, trzy - nie ma podłączenia do czujnika temperatury, a STAG takowy podsiada)

Z wymianą sterownika, czujnika i przełącznika nie będę miał żadnego problemu, tak samo ze wstępną regulacją i ustawieniami STAG'a do współpracy z moją Astrą, ale natomiast pytanie mam odnośnie samego reduktora...

Co bym mógł włożyć zamiast mojego "LOVATEC" (modelu nie znam) ??

Przypomną tylko że mam Astrę F, 1999r, X14NZ 1.4i 60KM.

Z tego co widziałem na rynku to do II gen są dwa rodzaje parowników - "elektroniczne" sterowane elekrozaworem i podciśnieniowe i tu mam właśnie zagwozdkę...

Do STAG 100 to raczej ten "elekroniczny"? Bo nie mogę doczytać nigdzie...

EDIT:
Doczytałem...

Czy nadał by się reduktor LOVATO RG92 ? Tylko gdzie wkręcić czujnik temp? z tego co widzę to nie ma tam żadnego przyłącza?
Wkręcenie zamiast śruby mocującej dekiel itp zdaje egzamin?

ODPOWIEDZ