Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

porady i pomoce
Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Re: Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

#591

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Z ostatniej chwili...czyli dzisiaj o godz.15:00 pierwszy raz odpalałem auto przy temperaturze (-5,5 st. C.).Po nagrzaniu silnika w okresie rozruchowym(do spadku obrotów) i odjechaniu ok.1200 metrów LPG przestawiło się na zasilanie gazem(automat ustawiony na +30 st. C.).Zużycie gazu w aktualnych zimowych warunkach przy miejskiej jeździe na krótkich odcinkach: 12,46 l/100 km plus benzyna.Ile bieże aktualnie benzyny nie wiem, policzę na koniec stycznia albo przy następnym tankowaniu.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#592

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Tego samego dnia,pod wieczór, przy (-6 st. C.)trasa ok 20 km. Po 6 km jazdy na LPG temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła 85 st.C(według PISTON)

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#593

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Problemy rodzą pytania :) .Na 99 % mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.Od ostatniej wymianu uszczelki UPG minęły równo 3 lata a w przebiegach tak to się kształtowało:
- łączny przebieg auta od zakupu(182 400 km): 42 820 km
- w tym na LPG=38793 km a na PB=4027 km
- aktualnie auto ma nieco ponad 225 tys km.
Udało mi się odkryć korelację pomiędzy jednokrotnym(jako zdarzenie) wypadnięciem zapłonu, a późniejszymi dolewkami płynu chłodzącego.Przypuszczam,że silnik zareagował owym wypadnięciem zapłonu (cylinder nr 1) na powstałą nieszczelność w układzie głowicy.Było to po pierwszym odpaleniu silnika po całonocnym postoju.Błąd usunąłem przy pomocy apki PISTON.Komunikat o wypadaniu zapłonów już nie następował .Od tego momentu "kulejąc" przejechałem ok. 200 km.
Pytania:
- czy Komuś w eksploatacji silnika Z18XE na LPG trafiła się wymiana UPG ?
Cewki WN ponoć padają....ale pytam o UPG.
- Ile kilometrów przejechano od montażu LPG po awarię UPG ?
- ile razy można taką uszczelkę wymieniać,zakładając każdorazowo planowanie głowicy ?
Zastanawiam się,dlaczego owa UPG padła tak wcześnie i co mogło być tego powodem ?
Silnik nie był przeciążany ekstremalnie,tyle że, auto stoi pod chumurką.
Jakiej firmy uszczelkę UPG zakupić ?
Mechanik każe mi czekać dwa miesiace - takie terminy :roll: .
Jak dalej delikatnie używać auta?
Gdzie więcej dwutlenku węgla się wytwarza: na paliwie LPG czy na benzynie ? - pytanie za 100 pkt :D .
Zmieniłem technikę jazdy: kulam a nie jeżdżę to po pierwsze.Po drugie,może lepiej to w ogóle auta nie ruszać aż do remontu ? Jeśli tak,to będę więźniem we własnym domu.
Kupiłem tester na obecność CO2.Wkrótce zapewne potwierdzę diagnozę mechanika.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#594

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Jaki masz ubytek?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#595

Nieprzeczytany post autor: Automat »

To tak się nie skończy....widzę,że muszę zeznawać,a dzisiaj chciałem się oswoić z myślami o nowym problemie. Zauważyłem zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym podczas "rutynowych" spojrzeń pod maskę. Zdziwiło to mnie i dolałem ok.225 ml płynu do górnego grota strzałki na zbiorniku.Za dwa dni po 18 km podczas porannego odpalenia auta i ujechaniu ok.1 km zauważyłem świecącą kontrolkę Check.Żadnych niepokojących innych oznak typu brak mocy czy jakiekolwiek dymienie.Skasowałem błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze i jeździłem dalej.Po odjechaniu 45 km(po 2 kolejnych dniach) znowu zauważyłem poważny ubytek płynu.Tym razem dolewam ok.0,5 l płynu i gonię do gazownika,bo mechanik twierdził,że płyn może uciekać na trójnikach instalacji LPG.Trójniki miałem nie plastikowe,a aluminiowe.Gazownik podociągał jakieś tam minimalne luzy i powiedział,że one były tak minimalne,że to nie mogło puszczać,a poza tym nie było mokro. Twierdził,że było mokro w połowie drogi od akumulatora a ścianą grodziową...ja jednak tego nie mogłem dostrzec.Od tego momentu systematycznie i często kontroluję poziom płynu w zbiorniczku.Płyn nie ucieka( a jeśli już to zupełnie niewiele),ale lustro płynu wyraźnie obniża się,jakby ów płyn był zasysany. Odkręcenie/poluzowanie korka wlewu powoduje syk i burzliwą migrację płynu do zbiorniczka wracając lustro poziomu do poprzedniego stanu.Wąż od głowicy do chłodnicy(góra chłodnicy) twardawy i napęczniały.Po odkręceniu korka zbiorniczka,robi się miękki a nawet nieco sflaczały. Ewidentnie w wężu na górze,pomiędzy głowicą a wlotem do chłodnicy gromadzi się jakiś gaz(powietrze albo spaliny).Mam klipy filmowe.Jutro postaram się zrobić test na obecność CO2.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#596

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Wychodzi na UPG ale jesli instalacja gazowa było dobrze dostrojona to niestety ale poprzednia wymiana UPG musiała być zrobiona po Januszowemu

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#597

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Wnioski wyciągać będę po zdjęciu głowicy.Jak do tej pory nie miałem do mechanika zastrzeżeń...a i teraz będę czekał na wyznaczony termin.Kłopoty z UPG mają swoją historię.Prawdopodobnie pierwsza wymiana UPG była zrobiona jeszcze w komisie, które auto sprowadziło z Niemiec.Niestety,to nie była winna UPG,że do zbiornika wyrównawczego trafiała i gromadziła się frakcja olejowa.Wszyscy zawyrokowałi-po zakupie przeze mnie auta-że winna jest UPG.Nawet na naszym Forum zostałem zmylony.
Opel Astra H 1,8 l-125 kM silnik Z18XE ma chłodniczkę oleju ?
...nie miał racji ani Dawid,ani Przemek
Mój mechanik też tak twierdził. Wymieniłem UPG i wówczas mechanik twierdził,że UPG już była zmieniana przedsprzedażnie.Wkrótce zaczęła szwankować asb. Zostałem z problemem sam.Udało mi się rozpracować winowajcę(wymiana chłodnicy) i auto zaczęło normalnie pracować.Idylla trwał ok. 40 tys. km i znowu mam dylemat....ale na placu boju jest tylko mój mechanik(tym razem) i moja KASA :D .Po zdjęciu głowicy i obejrzeniu uszczelki,mam nadzieję,że winowajca będzie ujawniony :) .Tyko zapewne ubędzie mi kasy.
A teraz wracam do moich pytań i jeśli masz jakąkolwiek odpowiedź,to daj głos :D .

Dodano po 10 godzinach 55 minutach 41 sekundach:
Dzisiaj wpadłem na pewien pomysł,który skonsultowałem z mechanikiem i odpowiedział,że ludzie tak robią. Muszę przeżyć 2 miesiące nim będzie wymieniana uszczelka pod głowicą.Postanowiłem,że kupię korek do zbiorniczka wyrównawczego i wywiercę w nim odpowiedniej średnicy otworek,aby umożliwić przy delikatnej jeździe(niskie obroty, V<=100 km/godz ) odgazowanie układu chłodzącego.Jak myślicie,będzie dobrze ?
W tej sytuacji jeżdżę tyko na benzynie(niższe temperatury)
Pod linkiem znajdziemy informację: [External Link Removed for Guests]
Emisja dwutlenku węgla po konwersji benzynowego silnika na napęd LPG spada średnio o 11%.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#598

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Postanowiłem,że kupię korek do zbiorniczka wyrównawczego i wywiercę w nim odpowiedniej średnicy otworek,aby umożliwić przy delikatnej jeździe(niskie obroty, V<=100 km/godz ) odgazowanie układu chłodzącego.
Ostatecznie zrobiłem inaczej...kupiłem korek(20 zł) i zdjąłem z niego dwa gumowe oringi.Korek zakręciłem na zbiorniczku,ale go nie dokręcałem utrzymując minimalny luz,aby możliwe było odgazowanie.Dzisiaj zrobiłem po mieście ok. 12 km, a poziom płynu utrzymał się.Temperatura wskazywana przez PISTON dochodziła do 93 stopni(po zgaszeniu silnika).W trakcie jazdy było mniej.Utrzymuję obroty 1500-2000 obr/min.Pierwszy dzien w oczekiwaniu na termin wymiany UPG przeżyłem.Na zewnątrz auta 5-7 stopni.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#599

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Test na obecność CO2 wykonany.Przykre,ale mam uszkodzoną UPG(najbardziej prawdopodobne).
Poniżej fotki , a tutaj filmik [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3670
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#600

Nieprzeczytany post autor: nismo »

No, widać nawet po zbiorniczku,strasznie zaszlamiony. Dla porównania zobacz w moim temacie jak wygląda mój zbiorniczek na jednym z ostatnich zdjęć. Nie miał łatwo ten silnik

ODPOWIEDZ