Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

porady i pomoce
Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

Re: Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

#611

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Za dużo piszecie nie ma czasu czytać. Z pierwszego zdj. Korekta przy większych prędkościach leci in plus pewnie?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#612

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Tak,jest taka prawidłowość,że na wyższych obrotach(=większa prędkość),korekta zbliża się do 10% a nawet przy 150 km/godz ją przekracza.Powrót do jazdy miejskiej(=jazda na obrotach <=2500) powoduje spadek owej korekty do poziomu 5-7 % a krótko po remoncie jak jeżdziłem tylko na benzynie,po przejściu na LPG miałem 3-5 %.Po zrobieniu owych 45 km na benzynie i po uzyskaniu nowych map prawdopodobnie być może nastąpi jakaś regulacja. Pod nogą i w zużyciu żadnych dramatów nie dostrzegam.Ganianie za optymalną korektą przypomina mi ganianie za prawidłową przerwą na świecach.Jak często mam ją korygować ? Co 1 tysiąc, 2, 5 ,7 czy 10 tys. km ? Niektórzy mają to w nosie i jeżdżą do oporu.Przed remontem silnika,po rozbiórce, miałem zaliczone ok. 40 tys. km na gazie i NIC złego nie było,ani na świecach ani na zaworach."Poszarpię" jednak dla idei gazownika i sprawdzę jakie ewentualne regulacje może zaproponować.Z dotychczasowych jego luźnych wypowiedzi mam wrażenie ,że korektami do 10 % się nie powinno przejmować,bo sterownik STAGa to ogarnia.Prawdziwe problemy są wówczas jak komputer pokładowy wywala błąd Check Engine związany z problemem składu mieszanki.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#613

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

To nie stag ogarnia korekty tylko simtec.
Stag 4, 300, qbox?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#614

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Stag Qnext Plus,wtryski Barracudy,reduktor AC-R01.
Przyjrzałem się fotkom listwy z wtryskiwaczami: Barracuda 115 Nl/min.
Parametry wtryskiwaczy:
- Wydajność maksymalna: 45KM/cyl.
- Rezystancja cewki: 1,9Ohm
- Napięcie: 12V DC
- Czas otwarcia: 1,9ms
- Czas zamknięcia: 1,2ms
- Ciśnienie pracy: 0,2bar - 4,2bar
- Maksymalne ciśnienie robocze: 4,5bar
- Średnica dyszy: max 2,8mm
Wtryskiwacze Barracuda firmy Alex zbudowane są z materiałów wysokiej jakości o konstrukcji tłoczkowej, zaawansowane konstrukcyjnie, dzięki temu zapewniają długą i bezproblemową pracę przekraczającą 500 milionów cykli.
Jak sobie przybliżyć wizję owych 500 mln cykli, albo inaczej: jak długi jest gwarantowany okres pracy wtrysków Barrakudy ? Poczyniłem założenie,że rozpatruję 100 tys. km jazdy ze średnią prędkością 50 km/godz co daje 2000 godzin pracy wtryskiwaczy.Dalsze założenie to 3000 obr/min co by odpowiadało 360 mln cykli. Stąd otrzymamy: (500/360)*100 tys. km=138,9 tys. km. Jeśli nie popełniłem gdzieś grubego błędu w założeniach,to takiego okresu bezawaryjnej pracy możemy się spodziewać.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2019, 21:15 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#615

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Ten sterownik ma autoadaptacje przez obd2. Pytanie czy oddalona. Bo jeżeli mapa ma zły kat to podejrzewam że nie. Nie widać mnożnikow po lewej i ciśnienie jest trochę wysokie pewnie nie dało się obniżyć przez wysokie mnożnik i.
Na pewno nie ma nakładania ten sterownik by wylaczyl lpg i przeszedł na pb i zapipczał gdyby tak bylo.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#616

Nieprzeczytany post autor: Automat »

deodekabokat pisze:
29 sie 2019, 21:09
Ten sterownik ma autoadaptacje przez obd2.
Sterowanie uwzględnia sygnał z OBD2 - nie wiem czy to poprawnie zapisałem.Powyżej bodaj 5000 obr/min mam dotryski.

Dodano po 4 minutach 26 sekundach:
Grześ, mógłbyś swój ostatni post lepiej "spolszczyć"...mam trochę kłopotu ze zrozumieniem ;) .

Dodano po 9 minutach 40 sekundach:
W międzyczasie znalazłem ciekawe rozważania pt. Jak powinna działać autoadaptacja OBD ?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#617

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Po lewej stronie wykresu na osi są mnozniki ale na zdjęciu są uciete. Wg mnie ciśnie je jest trochę za wysokie. Nie ma to wpływu na działanie instalacji ale reduktor wyzyje trochę mniej. Powodem ustawienia takiego ciśnienia na reduktorze było prawdopodobnie zbyt wysokie mnożniki. Trzeba było by wymienić dysze na większe albo rozwiercic. Myślę że wystarczyło by podniesc dwa pkty i dodać jeszcze jeden na końcu. Nie wiem co jest w mapach 3d może nic.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#618

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzięki,teraz nawet rozumiem,co mam zrobić :) . Twoje zalecenia wydrukuję i przedstawię.Nie zakładam,aby facet się opierał,jak ma okazję,to niech działa optymalnie .O średnice dysz to ja już chyba go kiedyś pytałem...ale gdzie to zapisałem ?Po tej próbnej jeździe na benzynie na początku przyszłego tygodnia znowu do niego podjadę i co Twoim zdaniem powinien zrobić ? W wyniku dokonanych regulacji ma obniżyć obecne korekty ? Pewnie częściowo to same zejdą do dołu(już zaczęły,bo jeżdżę na niskich obrotach; miasto)

Dodano po 1 godzinie 22 minutach 30 sekundach:
Odszukałem stare fotki sprzed 3 lat,wykonane 1 miesiąc po montażu LPG.Jednak widzę różnice:
- wyższe ciśnienie gazu
- dłuższe wtryski
LPG_1 mc po montażu_1.jpg
LPG_1 mc po montażu_2.jpg
Jeśli od tamtego czasu(minęły 3 lata) i NIC nie było regulowane,to co spowodowało zmianę w/w parametrów ?
Przykładowo w reduktorze starzeje się membrama i nie jest tak elastyczna.Mogła spowodować podniesienie ciśnienia gazu ?...a było przecież 1.15
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#619

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Jeżeli dobrze widzę to kiedyś miałeś mnożniki mniejsze od 1, nie wiem jak jest teraz. Aż wróciłem do pierwszych zdjęć i źle odczytałem pierwsze zdjęcia tam gdzie nałożone są oba ciśnienia. Wysokie ciśnienie jest przy wyłączonym gazie. Jeżeli jest ~1.2 na gazie to jak najbardziej poprawnie. Nie wiem po co ktoś zrobił taki dziwny myk na mnożniku przy niskich obciążeniach, raczej się tak mapy nie szarpie bo szarpie. Przy takiej mapie jak z ostatniego postu o nakładaniu nie może być mowy. Barracudy dobrze sobie radzą przy niskich czasach. Ja osobiście pomimo zapewnieniom producenta że jest ok nigdy nie dopuszczam do ustawiania mnożników mniejszych od 1. I nikt mi nie powie. Auto lepiej chodzi. Więc jeżeli auto ma obecnie HW jak na ostatnim zdjęciu to trzeba by wymienić dysze na jakieś 2.1 i przestroić równolegle przenosząc mapę do góry, wywalając tego dziwnego dziubka na dole i podnosząc dwa ostatnie pkt i dodać jeszcze z trzeci na końcu.
Ps. na każdy obrót wtryskiwacz działa 0,5raza. Przy 3000 obrotów twój wtryskiwacz wykona 1500 cykli na minutę. -> 5555h@3000RPM nie wiem czy ja się teraz nie jebłem. Te wtryski mają szansę tyle wytrzymać.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#620

Nieprzeczytany post autor: Automat »

deodekabokat pisze:
30 sie 2019, 10:15
Ps. na każdy obrót wtryskiwacz działa 0,5raza. Przy 3000 obrotów twój wtryskiwacz wykona 1500 cykli na minutę. -> 5555h@3000RPM nie wiem czy ja się teraz nie jebłem. Te wtryski mają szansę tyle wytrzymać.
Dzięki za korektę :) .W takim razie bazując nadal na moich szacunkach mogę " gwarantowaną żywotność" wtrysków Barracudy wyrażoną poprzez przebieg podnieść dwukrotnie,czyli ok. 280 tys. km.Fajnie, z takim wynikiem dobrze się czuję :D .
LPG cykl.jpg
Dzięki za dalsze podpowiedzi.Wszystko przekażę p. Maciejowi i mam nadzieję,że zgodzi się do nich zastosować. Szczęśliwie,że zachowałem fotki zrobione jeden miesiąc po instalacji LPG.Jest więc odniesienie do przeszłości. Dzisiaj mam do zrobienia ok. 80 km na gazie.Zobaczymy jak się zachowają teraz korekty.Na te obrazki czeka również gazownik.Goniąc na benzynie w strefie 150 km/godz podniosły się do 11,7 %(z 7 %) by następnie, po paru kilometach miejskiej jazdy spaść do 10,2 %.Dzisiaj ciąg dalszy obserwacji po wczorajszej jeździe na benzynie na odcinku 46 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2019, 14:50 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ