Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Re: Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM
Janek, mówiłem Ci już, że masz za dużo wolnego czasu i zbyt wiele kombinujesz. Muszę Ci znaleźć jakieś pożyteczne zajęcie.
Janek mam przesłanie dla Ciebie: lepsze jest wrogiem dobrego
Janek mam przesłanie dla Ciebie: lepsze jest wrogiem dobrego
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Zobacz że się red wysrał. 0.38bar i dla tego nakladanie. Proszę cię ogranicz swoje posty bo niewielu czyta całość.
Trzeba podnieść ciśnie nie na reduktorze. Może spadł wężyk od podcisnienia. I korekty poszły bo jest ubogo.
Trzeba podnieść ciśnie nie na reduktorze. Może spadł wężyk od podcisnienia. I korekty poszły bo jest ubogo.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Grześ,LPG nie padło.Apka Stag Mobile zarejestrowała taki epizod.Będzie śledztwo i winowajca powinien się znaleźć. Będę pytał STAGa w jakich warunkach taki komunikat jest rejestrowany.Niby mądre te komputery,ale daty zdarzenia nie zarejestrowały. Reduktor ma ok. 3,5 roku i nie powinien się zestarzeć tak,że będzie robił problemy. Teraz już mogę podglądać instalację LPG i mam nadzieję,że coś zobaczę,o ile szwankuje.Chwilowo nie wiem czego mocniej sie uczapić: czy wieku reduktora czy obrotów( >5000).Wolę celną diagnozę niż podmianę reduktora. Na teraz to dopiero pierwszy jakiś taki przypadek.Jak komunikaty będą się zagęszczać to będzie sygnał do zdecydowanego działania.Poza awarią czujnika ciśnienia gazu,nigdy nie widziałem w eksploatacji zaniżonego ciśnienia gazu.Po zdarzeniu wykasowałem błąd i już przejechałem ok. 50 km bez sensacji."Pacjent" jest nadal monitorowany.Efekt uboczny,to dłuższe ładowanie smartfona.Pliki konfiguracyjne dają się fajnie gromadzić,więc wszystko idzie przeanalizować a w razie potrzeby cofnąć się do innego pliku konfiguracyjnego.Przy okazji mam zamiar podpowiedzieć programistom,co mogliby jeszcze ulepszyć w aplikacji obsługującej produkty STAGa. Kombinujesz,bawisz się...to i widzisz co a wtakiej aplikacji jest potrzebne. Załóż instalację STAGa,a będziemy mogli sobie pogawędzić.Na teraz to widzę,że z powodu braku interfejsu w innych autach nie mam partnerów do rozważań.
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
A ja na Lovato narzekałem :/ Chociaż kto wie co na wiosnę/lato wyjdzie. Póki co jest ok. Korekty cały czas -1,56-0%. Ostatnio skończył mi się gaz i na Pb jeździłem to nic się nie zmieniało nadal około 0%. Fakt spala z półtora do dwóch więcej LPG w mieście, ale kop jest, raczej zaworów nie wypali Jednak zastanawiam się czy nie obniżę ciut mnożników, czy jak to tam się zwie w Lovato, bo te 12,5 l to jednak do poprzednich 10,5 l jest różnica. Ale skoro Pb na kompie też pokazuje ok. 10 l więc te 20% więcej na LPG jakby nie było jest. Jesienne ciężkie buty :/ Tragedii nie ma a mieszać też nie chcę.
Janek weź Ty albo gazownika zmień albo przestańcie się bawić mapami i ustawcie na korekty. Silnik po remoncie jak nowy a regulacje od 2 miesięcy chyba i do niczego nie prowadzą. Pewnie jest jak Grzegorz pisze, że wtryski mają dość powoli. I wtedy to sobie można regulować do usranej...
Janek weź Ty albo gazownika zmień albo przestańcie się bawić mapami i ustawcie na korekty. Silnik po remoncie jak nowy a regulacje od 2 miesięcy chyba i do niczego nie prowadzą. Pewnie jest jak Grzegorz pisze, że wtryski mają dość powoli. I wtedy to sobie można regulować do usranej...
-
- Posty: 4858
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Reduktor podziekowal za wspołprace. Taki spadek cisnienia jest wrecz niemozliwy przy 125KM na sprawnym reduktorze. Poobserwuj jakie masz nominalne cisnienie na reduktorze oraz jakie sa wahania w czasie normalnej jazdy, a potem przy duzym obciazeniu …
Jaki masz reduktor STAG R02? Czy R01 czarny ?
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Zakładam że był to moment gdzie instalacja zrobiła pibi i wyłączył gaz bo i na wtryskiwaczy lpg pusto. Aż dziwne że tak poszło do dołu.czarnypiotrek pisze:Reduktor podziekowal za wspołprace. Taki spadek cisnienia jest wrecz niemozliwy przy 125KM na sprawnym reduktorze. Poobserwuj jakie masz nominalne cisnienie na reduktorze oraz jakie sa wahania w czasie normalnej jazdy, a potem przy duzym obciazeniu …
Jaki masz reduktor STAG R02? Czy R01 czarny ?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Sygnału dźwiękowego z powodu obniżonego ciśnienia nie było.Fakt jest jednak taki,że w owym czasie kończył mi się gaz.Możliwe,że zarejestrował się efekt przejściowy(przejście na benzynę)...gdybam tylko.Gaz mam zatankowany, obserwuję to co napisał Piotrek i jest niby dobrze.Sa jednak dwa dwa zjawiska utrzymujace sie od jakiegoś czasu: niezmiennie korekta stoi na 11,7 % i nie reaguje ani na styl jazdy ani na "manewry" przy LPG oraz w okolicach 4000-4500 obrotów czas wtrysku gazu zrównuje się z benzynowym i schodzi poniżej. Przykładowo z ostatniej testowej jazdy: obroty=4597, obc. silnika 65 %,wtrysk na PB=17,2 ms a na gazie=16,15 ms,ciśnienie gazu=1,23 bara.Inny : obroty=3455,obc. silnika=47 %, wtrysk na PB=16,55 ms,wtrysk gazu=16,5 ms,ciśnienie gazu=1,28 bara.Czasy wtrysków uśrednione na oko z pomiarów na czterech cylindrach.
Jeżdżę i rejestrują w pliku video zrzut z podglądu parametrów LPG.Ciśnienie gazu z drobnymi zmianami utrzymuje się i nigdy nie spadło np. poniżej 1 bara.Na każdą zmianę w LPG mam zapisany plik konfiguracyjny,a dzięki temu spokojnie na stacjonarnym kompie i monitorze 17 cali mogę oglądać krzywe i mapy.Dzisiaj podjadę do gazowniaka, aby wstępnie obgadać mój problem.Przeszedłem na ciągły monitoring paramatrów LPG podczas jazdy.W sumie mam zajęcie,które zdecydowanie kradnie mój czas.
Jeżdżę i rejestrują w pliku video zrzut z podglądu parametrów LPG.Ciśnienie gazu z drobnymi zmianami utrzymuje się i nigdy nie spadło np. poniżej 1 bara.Na każdą zmianę w LPG mam zapisany plik konfiguracyjny,a dzięki temu spokojnie na stacjonarnym kompie i monitorze 17 cali mogę oglądać krzywe i mapy.Dzisiaj podjadę do gazowniaka, aby wstępnie obgadać mój problem.Przeszedłem na ciągły monitoring paramatrów LPG podczas jazdy.W sumie mam zajęcie,które zdecydowanie kradnie mój czas.
-
- Posty: 4858
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
To nie za dobrze. Reset korekt. Pare kilometrow na benzynie a potem LPG.
Tak ma byc. Jest prawidlowo. Dla dlugich czasow wtryskow powinny sie rownac lub nawet LPG troche krotszy.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
No i po wizycie.Pan gazownik sie uśmiechnął się i rzekł,że Stag tak ma,że czasami przy maksymalnych obciążeniach generuje komunikat,jaki widziałem,a który samoczynnie znika po jakimś czasie.Reduktor jest ok, mam bodaj R01 a na pewno czarny.Piotrek dzięki za podpowiedzi,a szczególnie za owe zachowanie czasów wtrysków LPG w strefie podwyższonych obrotów(>połowy dopuszczalnych).Ponadto chyba awansowałem , gazownik rzekł,że mogę sobie grzebać w instalacji STAGa.Teraz "zabawa" zacznie nabierać rumieńców .
Widziałem,że gazownik już na codzień w swojej pracy używa interfejsu bluetooth STAGa do łączności z laptopem i do smartfona.Chyba się ode mnie zaszczepił .
Widziałem,że gazownik już na codzień w swojej pracy używa interfejsu bluetooth STAGa do łączności z laptopem i do smartfona.Chyba się ode mnie zaszczepił .
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Powoli,chyba idzie w dobrą stronę.Dzisiaj 13 km na benzynie i znowu na LPG.Pierwsze "autodopasowanie" zrobiło poprawnie robotę.Korekta na LPG bez zmian(11.7 %) a na benzynie zeszła do 9,4 %.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.