Problem dość dziwny, dlatego zakładam nowy temat bo poszukiwania i moje grzebanie nie pomogło. Byłem na regulacji (2 razy, po 1 samochód gasł po zrzuceniu biegu więc więcej napsuli niż naprawili, po drugim już nie gaśnie ale problem pozostał), zmieniono też filtr. Reduktor pokazywał 74 - czyli stwierdzono, że sprawny. Nie wiem natomiast co to za parametr. Wymieniłem krokowiec (na sprawny, używany ze starego auta). Wydaje mi się, że przez 2-3 dni było lepiej.
Co się dzieje?
Rano nigdy samochód po przegazowaniu nie działa na gazie. Gdy dojadę do pracy (kilkanaście km) i auto postoi 8h, zawsze przełącza się i działa. Ponadto często uda się przełączyć na gaz podczas jazdy - zrzucam bieg, gaszę silnik, włączam silnik, przegazowanie i bieg. To działa rano w 60% przypadków. Popołudniu problemów już nie ma.
W aucie rano słychać cyknięcie, zapala się dioda, lecz dodawanie gazu nie powoduje reakcji silnika. Obroty spadają aż do 0 i auto gaśnie.
Gaz BRC, od 2004 roku (50 879 km, obecnie 245 000. 100% pewny), auto u poprzedniego właściciela raz przegrzane (nie zauważono braku płynu) = zrobiona uszczelka. Reduktor BRC Tecno.
Co teraz? Szukać znowu gazownika? Czy ktoś na śląsku kogoś poleci? Krzysztof Psuj (ul. Galla, Zabrze) stracił u mnie wiarygodność przy naprawach 4 samochodów ostatnio, w tym mojego. NIe zależy Mu niestety na starszych modelach aut.
Kable i świece, kolejny krokowiec? Z reduktora cieknie trochę płyn w miejscu zamontowania węży (sparciała guma).
Auto na gazie chodzi dobrze, z wyjątkiem momentu dodawania gazu - wtedy odczuwalne jest zauważalne opóźnienie, przez chwilę brak jest mocy, po sekundzie auto dostaje kopa. Na benzynie ok.
Dodatkowo na benzynie przy niskim poziomie paliwa auto w zakręcie w prawo przygasa .
Astra F 1.6 8V - rano nie działa na gazie
- nax
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2014, 20:47
- Imię: Michał
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
No raczej ,szukaj nowego gazownika.Nie podmieniaj czesci,nic to nie da ,skoro na Pb jest ok.W dodatku,ta dziwna przypadlosc pojawia sie tylko rano,czyli do sprawdzenia ,komputer gazowy,sterownik,parametry takie ,jak przelaczanie z pb na lpg,czas otwarcia przepustnicy,temp.przelaczania,i,kilka innych.Sprawdz ten reduktor,nie moze byc tak,ze cieknie plyn.Niech gazownik ,przejrzy Ci w instalacji,wszystkie cewki,przekazniki,nieszczelnosci,ewentualnie zrob to sam,to nie sa trudne rzeczy
- nax
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2014, 20:47
- Imię: Michał
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
coz, przy regulacji bylem i trwala moze z 2 minuty niestety. będę szukal, choc mam wrażenie ze skonczy sie na stwierdzeniu 'przeciez to stare auto'.
genrealnie Astra stala 4 miesiace bez jazdy, moze to tez miec wplyw. bo wczesniej chodzil ok.
genrealnie Astra stala 4 miesiace bez jazdy, moze to tez miec wplyw. bo wczesniej chodzil ok.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
No to rzeczywiscie jedz do innego gaziarza.Z Twoich postow wynika,ze na pb jezdzi ,wiec nie wymieniaj,narazie niepotrzebnie swiec,kabli ,i innych.Do sprawdzenia tymbardziej instalacja gazowa.A szczegolnie filterek gazu,reduktor,nieszczelnosci,filtr powietrza.Sprawdz ,czy tez lewego powietrza nie lapie
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Do sprawdzenia. Filtr gazu, kable do elektrozaworow, wycieki plynu, ilosc plynu....
Piotrek
Piotrek
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
U mnie jak autko postało (nie astra) to też miałem podobne problemy z gazem tylko w moim przypadku nie chciał chodzić poprawnie cały czas. Potrafił zgasnąć przy ruszaniu. Problemem była skruszała membrana parownika