Filtr gazu ,wymiana
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Filtr gazu ,wymiana
Opel w swoich instalacjach gazowych zalecal wymiane filtra fazy lotnej co 30tys, od jakiegos czasu zaleca co 15tyskm. Z moich doswiadczen wynika ze marka stacji nie ma znaczenia. Na jednym BP gaz jest ok, a na innym kicha.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
A Renault wymianę oleju w silnikach DCi też co 30tys i kończyło się to zwykle obrotem panewek, dość szybkim. Nissan w tych samych DCi zalecał co 15tys i tam nic się nie obracało Tu jest podobnie, co 30tys to zajedziesz szybko listwę przy naszym gazie, 15tys to i tak już mocno naciągane max w Polsce.czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Opel w swoich instalacjach gazowych zalecal wymiane filtra fazy lotnej co 30tys
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 14:37
- Imię: Czarek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1600
- Województwo: opolskie
Mam pytanie do Was, może z innej beczki. Filtry mogę zmieniać sam? Czy raczej to gazownika rola?
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Jeśli czujesz się na siłach to rób sam. Jeśli nie - gazownik. Kupując filtry kupuj w komplecie z oringami, warto dawać nowe.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 14:37
- Imię: Czarek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1600
- Województwo: opolskie
Co do oringów to masz rację, zawsze nowe to nowe. Ogólnie po wymianie tych filtrów trzeba jakoś stroić całą instalacje czy to sie wcale tego nie tyczy?
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 sie 2017, 13:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra G
- Silnik: X14XE
- Województwo: świętokrzyskie
Mam pytanie, jeśli posiadam starą instalacje gazową , nie sekwencje, to powinienem posiadać jeden czy dwa filtry od LPG?
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
papieju pisze:QR_BBPOST Opiłki, brud - znaczy się jeździsz do końca zbiornika. Ja też często wyjadę do zera, filtry co 10-15k i zawsze czarne jak smoła
Nie ma możliwości wyjeżdżenia LPG do końca (chyba że pan tzw. gazownik na życzenie klienta podegnie pływak wielozaworu, wtedy więcej zatankujemy=więcej przejedziemy, praktyka niezalecana). W zbiorniku zawsze zostaje trochę gazu. Ciśnienie spada na tyle, że elektrozawór zamyka podawanie do reduktora i auto przechodzi na Pb. Syf jaki jest w filtrach owszem częściowo może być spowodowany słabą jakością LPG ale warto też w jak najkrótszym czasie po wyjeżdżeniu LPG zatankować ponownie ponieważ zbiornik LPG (w przeciwieństwie do zbiorników Pb) jest stalowy i zwyczajnie koroduje gdy nie jest wypełniony gazem. Ja sobie sam wymieniam filtry (zarówno fazy lotnej jak i gazowej) i filtr fazy lotnej po 15 000 km jest ledwo ciemniejszy niż gdy był zakładany, natomiast filtr fazy gazowej (czyli pierwszy licząc od zbiornika) faktycznie zawiera trochę opiłków (bardzo drobnych) co jest normalne.malcin822 pisze:QR_BBPOST Jezdze,tak,ze zostaje zawsze jeszcze 3-5litrow lpg,i od jakies 17 lat. Stad zdziwienie.Pierwszy raz spotkalem sie z takim syfem,a jak pisalem glownie tankuje orlen,te nieznane z nizsza cena zawsze omijam.
Jeżeli chodzi o zbiorniki to Bormech (tak jak każdy inny producent) nie jest złym zbiornikiem z uwagi na przepisy jakie panują w PL, ale np. w stosunku do Stako jest gorszy bo:
- w Stako każdy zbiornik ma dwukrotnie sprawdzaną szczelność (powietrze i woda) a zbiorniki przeznaczone na pierwszy montaż (np. Astra J z fabrycznym LPG, nowy Fiat Tipo, Skoda Octavia I i II) dodatkowo są sprawdzane helem w próżni
- w Stako zbiorniki podczas sprawdzania szczelności wodą są płukane roztworem z inhibitorem korozji dzięki czemu zanim zwykły Kowalski zatankuje LPG zbiornik w środku nie jest rudy
- spawanie w stako odbywa się na stanowiskach zrobotyzowanych z laserowym prowadzeniem palnika (zarówno głowica wielozaworu-bez lasera, jak i spoiny obwodowe dennica-dennica) dzięki czemu jakość spoin jest lepsza.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 13:02 przez qbi8625, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
W sensie,ze do butli wchodzi ok.33.5l.Natomiast spokojnie moge wyjezdzic tak ,ze zostaje 32.5l.Butla stako,nikt nigdy niczego tam nie podginalw w zadnej z nich.N litr lpg przy calej butli mozna odjac na nieuczciwosc tankowania lpg na stacji,jaka by nie byla.