Filtr gazu ,wymiana

porady i pomoce
czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

Filtr gazu ,wymiana

#11

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Opel w swoich instalacjach gazowych zalecal wymiane filtra fazy lotnej co 30tys, od jakiegos czasu zaleca co 15tyskm. Z moich doswiadczen wynika ze marka stacji nie ma znaczenia. Na jednym BP gaz jest ok, a na innym kicha.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#12

Nieprzeczytany post autor: papieju »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Opel w swoich instalacjach gazowych zalecal wymiane filtra fazy lotnej co 30tys
A Renault wymianę oleju w silnikach DCi też co 30tys i kończyło się to zwykle obrotem panewek, dość szybkim. Nissan w tych samych DCi zalecał co 15tys i tam nic się nie obracało ;) Tu jest podobnie, co 30tys to zajedziesz szybko listwę przy naszym gazie, 15tys to i tak już mocno naciągane max w Polsce.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Czarro

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 08 kwie 2017, 14:37
Imię: Czarek
Auto: Astra H
Silnik: 1600
Województwo: opolskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Czarro »

Mam pytanie do Was, może z innej beczki. Filtry mogę zmieniać sam? Czy raczej to gazownika rola?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#14

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Jeśli czujesz się na siłach to rób sam. Jeśli nie - gazownik. Kupując filtry kupuj w komplecie z oringami, warto dawać nowe.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Czarro

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 08 kwie 2017, 14:37
Imię: Czarek
Auto: Astra H
Silnik: 1600
Województwo: opolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: Czarro »

Co do oringów to masz rację, zawsze nowe to nowe. Ogólnie po wymianie tych filtrów trzeba jakoś stroić całą instalacje czy to sie wcale tego nie tyczy?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#16

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Nie, wymieniasz i w drogę.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

pablito99

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2017, 13:37
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: X14XE
Województwo: świętokrzyskie

#17

Nieprzeczytany post autor: pablito99 »

Mam pytanie, jeśli posiadam starą instalacje gazową , nie sekwencje, to powinienem posiadać jeden czy dwa filtry od LPG?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#18

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Jeden, zwykle przy reduktorze
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
qbi8625

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
Imię: Kuba
Auto: Astra J ST/Astra K HB
Silnik: A14NET LPG/B16DTR
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie
Pomocny: 5 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: qbi8625 »

papieju pisze:QR_BBPOST Opiłki, brud - znaczy się jeździsz do końca zbiornika. Ja też często wyjadę do zera, filtry co 10-15k i zawsze czarne jak smoła
malcin822 pisze:QR_BBPOST Jezdze,tak,ze zostaje zawsze jeszcze 3-5litrow lpg,i od jakies 17 lat. Stad zdziwienie.Pierwszy raz spotkalem sie z takim syfem,a jak pisalem glownie tankuje orlen,te nieznane z nizsza cena zawsze omijam.
Nie ma możliwości wyjeżdżenia LPG do końca (chyba że pan tzw. gazownik na życzenie klienta podegnie pływak wielozaworu, wtedy więcej zatankujemy=więcej przejedziemy, praktyka niezalecana). W zbiorniku zawsze zostaje trochę gazu. Ciśnienie spada na tyle, że elektrozawór zamyka podawanie do reduktora i auto przechodzi na Pb. Syf jaki jest w filtrach owszem częściowo może być spowodowany słabą jakością LPG ale warto też w jak najkrótszym czasie po wyjeżdżeniu LPG zatankować ponownie ponieważ zbiornik LPG (w przeciwieństwie do zbiorników Pb) jest stalowy i zwyczajnie koroduje gdy nie jest wypełniony gazem. Ja sobie sam wymieniam filtry (zarówno fazy lotnej jak i gazowej) i filtr fazy lotnej po 15 000 km jest ledwo ciemniejszy niż gdy był zakładany, natomiast filtr fazy gazowej (czyli pierwszy licząc od zbiornika) faktycznie zawiera trochę opiłków (bardzo drobnych) co jest normalne.

Jeżeli chodzi o zbiorniki to Bormech (tak jak każdy inny producent) nie jest złym zbiornikiem z uwagi na przepisy jakie panują w PL, ale np. w stosunku do Stako jest gorszy bo:
- w Stako każdy zbiornik ma dwukrotnie sprawdzaną szczelność (powietrze i woda) a zbiorniki przeznaczone na pierwszy montaż (np. Astra J z fabrycznym LPG, nowy Fiat Tipo, Skoda Octavia I i II) dodatkowo są sprawdzane helem w próżni
- w Stako zbiorniki podczas sprawdzania szczelności wodą są płukane roztworem z inhibitorem korozji dzięki czemu zanim zwykły Kowalski zatankuje LPG zbiornik w środku nie jest rudy
- spawanie w stako odbywa się na stanowiskach zrobotyzowanych z laserowym prowadzeniem palnika (zarówno głowica wielozaworu-bez lasera, jak i spoiny obwodowe dennica-dennica) dzięki czemu jakość spoin jest lepsza.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2017, 13:02 przez qbi8625, łącznie zmieniany 1 raz.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

W sensie,ze do butli wchodzi ok.33.5l.Natomiast spokojnie moge wyjezdzic tak ,ze zostaje 32.5l.Butla stako,nikt nigdy niczego tam nie podginalw w zadnej z nich.N litr lpg przy calej butli mozna odjac na nieuczciwosc tankowania lpg na stacji,jaka by nie byla.

ODPOWIEDZ