Nietypowy problem z Z16XER i lpg - kto poratuje

porady i pomoce
Awatar użytkownika
kasprzyk01

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 07 paź 2020, 14:46
Imię: Krzysztof
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Wdzięczny: 1 raz

Re: Nietypowy problem z Z16XER i lpg - kto poratuje

#11

Nieprzeczytany post autor: kasprzyk01 »

ok, dzięki

Awatar użytkownika
kwia7ek

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2017, 19:58
Imię: kwia7ek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: lubuskie

#12

Nieprzeczytany post autor: kwia7ek »

Witam, podobna sytuacja u mnie, ten sam model silnika, instalacja gazowa Lovato, przebieg na LPG - 70.000km (200.000km całkowitego). Co przegląd instalacji LPG - regulacja mapy, latem 2020 r. program do regulacji znalazł nawet opcję mniejszego spalania LPG.
Zima, poranek, silnik zimny, samochód uruchamiam na benzynie bez włączonego nadmuchu powietrza i nagrzewnicy - silnik pracuje miarę płynnie, jednak bez rewelacji. Zauważyłem jednak, że gdy przy uruchamianiu mam włączoną dmuchawę i nagrzewnicę silnik "czasami" pracuje bardzo nierówno, tak jakby wypadał zapłon, dość mocne drgania przenoszą się na budę, kierownicę, drążek zmiany biegów. Gdy rozpoczynam podróż pojawiają się sytuację, że przy zmianie biegów przy nierozgrzanym silniku auta po przełączeniu przykładowo z 4 biegu na 2 bieg silnik potrafi zgasnąć. Problem przestaje występować gdy silnik rozgrzeje się i zdąży przełączyć na LPG - auto jedzie w miarę płynnie.
Co jest grane? Czyżby gniazda zaworów się powypalały i silnik nie trzyma ciśnienia? Jak to sprawdzić? Gdzie sprawdzić? U gazownika czy na stacji diagnostycznej Opla za 500PLN?
Jestem z okolic Gorzowa Wlkp., codziennie pokonuje do i z pracy 100km (2x50km).

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Jeżeli chcesz sprawdzić ciśnienie, kompresję w cylindrach to powinien praktycznie przeprowadzić ten pomiar każdy warsztat naprawy samochodów, mechanika samochodowa - to nie jest droga usługa. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kwia7ek

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2017, 19:58
Imię: kwia7ek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: lubuskie

#14

Nieprzeczytany post autor: kwia7ek »

A jeśli będzie niższe od nominalnego? Co wtedy i przede wszystkim ile będzie mnie kosztowała naprawa?

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

kwia7ek pisze:
29 sty 2021, 10:29
Co wtedy i przede wszystkim ile będzie mnie kosztowała naprawa?
Tego ci nikt nie powie bez pomiarów, analizy, czy w ostateczności zdjęcia głowicy.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

kwia7ek pisze:
29 sty 2021, 10:29
A jeśli będzie niższe od nominalnego? Co wtedy i przede wszystkim ile będzie mnie kosztowała naprawa?
Jeżeli gniazda w głowicy będą powypalane to czeka ciebie remont silnika tzw mały o ile samochód nie brał oleju przed tym zdarzeniem.
Zdjęcie głowicy wraz z materiałami takimi jak uszczelki to koszt u mechanika coś pod 800÷2000 w zależności od regionu.
Obróbka głowicy to w zależności od zużycia. Czasami wystarczy szlifować gniazda (ale to bardzo rzadko, gdy nie ma jeszcze objawów i pewnie Ciebie ten przypadek nie dotyczy), czasami potrzeba wymienić gniazda razem z zaworami, wtedy jeszcze szklanki do danego cylindra/gniazda. To już grubo. Obróbka głowicy od 300 do kliku tysięcy w zależności od regionu i uszkodzeń-tego co trzeba tam zrobić

Kompresja. Bez tego niczego się nie dowiesz i nie uszyjesz rozwiązania. A może będzie tak że kompresja będzie dobra i są problemy z innymi tematami.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie zaworów, indywidualne docieranie zaworu do gniazda i pomiar szczelności: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

heinrich12 pisze:Frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie zaworów, indywidualne docieranie zaworu do gniazda i pomiar szczelności: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.
W xer-ach kończy się przewaznie wymianą gniazd. Trzeba szukać warsztatu który to ogarnie. Większość proponuje podstawowe usługi jak na tym filmie
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
senjiro

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2016, 8:17
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Województwo: śląskie

#19

Nieprzeczytany post autor: senjiro »

Odgrzeje trochę temat, silnik Z16XER instalacja BRC Sequent 32. Objawy jak u poprzedników. Kompresja sprawdzona i w normie. U mnie dodatkowo czasem pojawia się błąd ECN 030201, czyli wypadnięcie zapłonu na 2 cylindrze. Cewka ok, świece zmienione. Zamieniłem miejscami wtryskiwacze gazowe (obecne mają 130 tyś km). Gazownik zasugerował, że mogą mieć już powoli dość. Podczas szukania informacji na ten temat spotkałem się też z diagnozą, że jest to zatarcie prowadnicy zaworu. Tumaczone było to tym, że gaz jest bardziej suchy i ma wyższą temperature spalania.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Jak zamieniłeś miejscami wtryskiwacze gazowe to wypadanie przeniosło się na inny cylinder?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

ODPOWIEDZ