Astra H 1.8 125/140KM i LPG

porady i pomoce
papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

Astra H 1.8 125/140KM i LPG

#1

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Bardzo szybkie pytanie - te silniki mają regulację luzu zaworowego płytkami czy hydro?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Z18XE - hydro
Z18XER - szklanki
[External Link Removed for Guests]

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#3

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Czyli ten słabszy jest mniej obsługowy... co ile się reguluje luzy na gazie i jak to kosztowo wygląda?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Luz sprawdza się tak średnio co 30 000 km aby silnik dobrze pracował. Tak samo wymienia się świece. Koszt sprawdzenia luzu 100-150 zł.
Natomiast jak luz jest do regulacji to wymienia się szklanki - koszt jednej szklanki to ok 50 zł. Nie ma określone ile naraz wymienia się bo u każdego jest inaczej.
[External Link Removed for Guests]

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#5

Nieprzeczytany post autor: papieju »

To ten silnik odpada, 30tys to ja czasem w 10 miesięcy robię... Czyli jeśli AH to 125KM, powinno wystarczyć do kombi i sprawnego poruszania się? Teraz mam w AF kombi 100KM i czasem brakuje...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Wszystko zalezy czego oczekujesz od samochodu. Czy Tobie 125KM wystarczy - nie powiem ;)
[External Link Removed for Guests]

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#7

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Przede wszystkim małej awaryjności - F-ka mnie rozpuściła ;) No i kompromisu między spalaniem a osiągami, c16se też mnie w tej materii rozpuścił jak dziadoski bicz. Zastanawiam się między 1.8 a 2.0 tylko muszę zapuścić wici czy jest jakiś 2.0 który znosi gaz i jest na hydro i jaka jest różnica w spalaniu między nim a rzeczonym 1.8 125KM. Mam tylko nadzieję że AH nie ma problemów z korozją jak AF, co prawda moja nie gnije jakoś i jak na swoje 24 lata kupy się trzyma ale są miejsca gdzie boję się już zaglądać...
EDIT - 2.0 tylko z turbo jak widzę co je dyskwalifikuje dla mnie
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 10:28 przez papieju, łącznie zmieniany 1 raz.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Z tym, że w 2.0 masz dwumas, turbo i ciężko znaleźć nie zajeżdżony silnik. Nie zniechęcam Cię do 2,0 ale piszę to bo nie wiem czy o tym wiesz. Do tego 2,0 montowany w Astrach to nie ten sam 2,0 co wychwalany w Vectrach C. Ten drugi w VC jest od Saaba
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

papieju pisze:QR_BBPOST Przede wszystkim małej awaryjności - F-ka mnie rozpuściła No i kompromisu między spalaniem a osiągami, c16se też mnie w tej materii rozpuścił jak dziadoski bicz.
Szukasz niemal idealnego zestawu. Przeszedłem z Vks(Jetta2) na Opla i szybko zostałem z tych oczekiwań wyleczony :D
Teraz mam AH 1,8 125 KM +LPG,po sporym "wsadzie"( LPG,uszczelka pod głowicą,wymiana góry amorów,wymiana chłodnicy, wymiana automatycznej skrzyni biegów) i walnięciu przez TAXI,gdzie mam wymionie tylne zawieszenie za 12,5 tys zł,w końcu jeżdżę i jestem z tego faktu zadowolony.Lepszego auta nie oczekuję,aby to co mam trzymało się w czasie. Jednak,jeśli obejrzysz spód pojazdu,a szczególnie komorę silnika,to można mieć poważne wątpliwości -ruda jest obecna (auto z lutego 2005r)
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 11:07 przez Automat, łącznie zmieniany 4 razy.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#10

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Automat pisze:QR_BBPOST to można mieć poważne wątpliwości -ruda jest obecna
Ano właśnie, dlatego AH to tylko taka zajawkowa opcja. Prawdopodobnie skończy się na czymś w ocynku jak C5 II generacji z wolnossącym 2.0...
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ