Odłączanie zasilania LPG w gorące dni

porady i pomoce
Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

Odłączanie zasilania LPG w gorące dni

#1

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Astra H Z18XE instalacja STAG
Zaczęło sie od tego, że przy temperaturze > 20 stopni jak długo jechałem z górki bez gazu to przełącznik B/G sygnalizował usterkę i odłączał gaz. byłem na przeglądzie i stwierdzono, że jest to ponoć normalne bo wielozawór jest z tyłu, gaz przelewa się do przodu jak jedziemy z górki więc jest OK.
Teraz jak zrobiło się gorąco to auto jak postoi na słońcu i silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej to przy niewielkim przechyleniu auta znowu brzęk przełącznika, miganie sygnalizujące usterkę i odłączenie gazu.
O co chodzi?
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A co pokazuje sterownik wtedy ?
Na pierwszy strzal ktoras cewka w EZ ma dosc :)

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Przemek-nie wiem,ale wyrazy współczucia.Moja instalacja nie grymasi,nie licząc dwukrotnie zbędnego przełączenia z gazu na benzynę. Piotruś nie strasz kieszeni.Auta czasami "chorują"...podobnie jak ludzie.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: przemty »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST A co pokazuje sterownik wtedy ?
Na pierwszy strzal ktoras cewka w EZ ma dosc :)
Jeżeli chodzi o błędy w sterowniku LPG to nie było żadnych.
Co do cewki to może mieć to związek ze zmianami temperatury?
Cewka jest wymienna? Co prawda jeszcze rok gwarancji ale...

EDIT:
Automat pisze:QR_BBPOST Przemek-nie wiem,ale wyrazy współczucia.Moja instalacja nie grymasi,nie licząc dwukrotnie zbędnego przełączenia z gazu na benzynę. Piotruś nie strasz kieszeni.Auta czasami "chorują"...podobnie jak ludzie.

Ale czego wspolczujesz?
To jest tylko urządzenie jak każde inne i jak każde inne psuje się...
Mi tylko zależy na znalezieniu powodu usterki i sie ja usunie...
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

przemty pisze:QR_BBPOST Co do cewki to może mieć to związek ze zmianami temperatury? Cewka jest wymienna? Co prawda jeszcze rok gwarancji ale...
Im cieplej tym gorzej. Kosztuje chyba kilkanascie zlotych.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Mówisz o tym EZ montowanym na reduktorze?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Tak. A konkretnie o tym niebieskim czyms... drugie takie jest na wielozaworze.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Nie no ja wiem co to cewka jest jedynie chodziło mi czy o tym samym myślimy... ;)

A co do samego wpływu temperatury na cewkę to trochę mnie to dziwi bo akurat my elektrozawory wkładamy w różne dziwne i gorące miejsca pojazdów i nie mamy takich problemów w gorące dni...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

przemty pisze:QR_BBPOST Ale czego wspolczujesz?
Najbardziej "boli" niesprawność auta,następnie komputera a później cała inna reszta - przynajmniej u mnie jest taka kolejność :) .Masz o tyle dobrze,że usuwanie usterki auta w środku lata jest o niebo bardziej znośne aniżeli zimą.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2017, 18:29 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ