ASTRA J A16XER Jakie powinny byc korekty STFT i LTFT

porady i pomoce
Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

ASTRA J A16XER Jakie powinny byc korekty STFT i LTFT

#11

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

Tak myślałem kolego "Automat" ze to jakiś program uniwersalny działający z OBD, domyślam się ze ELM na Bluetooth , tez myślałem by coś takiego sobie sprawić . Narazie niemam bo niemam nic na Androidzie, wszystko mam z IOS .
Możesz podać jakiego interfejsu używasz co dobrze działa z Oplem.
A z tym "dolaniem" gazu to tez tak myślałem , chociaż wydaje minusie ze za ubogo może być tylko w dolnej partii obrotów bo w wyższych MAPY gazu niby pokazują ze jest za bogato ale narazie niechce samodzielnie dokonywać zmian w ustawieniach bo instalacja jest dopiero kilkumiesięczna i żeby później nie czepiali się ze coś grzebałem w ustawieniach.

A ty kolego "czarnypiotrek" widzę ze zorientowany jesteś w Opelkach, dziękuje .
Będę szukał nieszczelności w dolocie tak jak piszesz. Jeżeli wyjmowali kolektor do do montażu gazu to może warto to dobrze sprawdzić .
Sprawdzić tez trzeba słynna membranę odmy w pokrywie zaworów bo to częsta przypadłość Opla.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST domyślam się ze ELM na Bluetooth
Oczywiście,mam dwa: czarny i niebieski.Niebieski działa,a czarny nie chce .

EDIT:
Zacząłem obserwować korekty długoterminowe i sondy lambda przed pierwszym rozruchem silnika każdego dnia.
Przedwczoraj miałem trasę ok. 250 km a wczoraj krótkie jazdy po mieście.Na obrazku pokazuję zarejestrowane parametry przed odpaleniem silnika.Dwa pytania:
- temperatura zasysanego powietrza brana jest z przepływki ? Można uważać,że jest to temperatura otoczenia
(samochód stał co najmniej 14-16 godzin)
- napięcia na sondach lambda są identyczne i mają po 0,41 Volta.Tak jest dobrze? Obie sondy są identyczne ? W takim stanie jaki możliwy jest rozrzut wartości tych napięć w tej populacji i jak to zmienia się wraz z przebiegiem(zużyciem) ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST napięcia na sondach lambda są identyczne i mają po 0,41 Volta.Tak jest dobrze? Obie sondy są identyczne ? W takim stanie jaki możliwy jest rozrzut wartości tych napięć w tej populacji i jak to zmienia się wraz z przebiegiem(zużyciem) ?
Dobrze jest. Jesli napiecia utrzymuja sie 0.4-0.5V tzn ze miaszanka jest poprawna. AFR wynosi ok. 14.7
Obie sondy moga byc identyczne, lub bardzo podobne. Sygnal z drugiej sondy jest analizowany tylko w okreslonych sytuacjach.
Napiecia te nie powinny sie zmieniac z wiekiem auta, sond. Jesli sporo sie zmieniaja to mozna uznac ze mamy awarie sondy, lub innego osprzetu silnika.
Jesli napiecie na sondzie idzie do 0.8-0.9V to mieszanka bogata. Jesli idzie w dol to uboga.

Piotrek

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Piotrek,dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Dzięki tej wypowiedzi mamy dogodny sposób na statyczne sprawdzenie sprawności sond.
Automat pisze:QR_BBPOST - temperatura zasysanego powietrza brana jest z przepływki ? Można uważać,że jest to temperatura otoczenia
..jeśli auto odpalane jet po ponad 10-godzinnym postoju.
Możesz jeszcze odpowiedzieć na powyższe pytanie ?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 9:40 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST Możesz jeszcze odpowiedzieć na powyższe pytanie ?
Temperatura powinna byc bliska otoczeniu, ale pamietaj ze niektore pojazdy maja tzw. thermostat na dolocie - np. VW. Jak jest zimny bierze powietrze z nad kolektora wydechowego, a jak jest rozgrzany normalnie z sciany czolowej - czyli zimniejsze teoretycznie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: Automat »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Temperatura powinna byc bliska otoczeniu
Dzisiejszy pomiar potwierdza wcześniejsze przypuszczenia.Piston wskazał na nieodpalonym silniku temperaturę zasysanego powietrza identyczną jak otoczenia pokazywana na pokładowym displayu - 12 st.Niestety robi się nocą chłodno,bo ok. godz.11-tej(tuż przed południem) temperatura silnika wynosiła 6 stopni. Napięcia sond wciąż te same.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

#17

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST
Masz korekty po obrotach ?
Wlasnie niemam korekty po obrotach.
Przed zalozeniem gazu pytalem na forum jaka instalacje zalozyc i wlasnie Ty doradzales by byla instalacja z regulacja po obrotach.
Oddajac auto na montaz gazu zwrocilem na to uwage i zapewniano mnie ze instalacja bedzie ustawiona recznie po korektach .
Dopiero w czasie pierwszego przegladu zauwazylem ze instalacja ustawiona jest na "ALGORYTMIE TECH" i bez zadnych korekt recznych.
Niby ten algorytm ma juz sam w sobie kilka roznych zaawansowanych korekt ktore na biezaco koryguja prace instalacji ale tez wydaje mi sie ze mozna by dodatkowo naniesc korekty by wzbogacic w niskiej partii obrotow no ale nic takiego nie dorzucono.
Sam sie na tym nieznam no i niechce zmieniac ustawien bo instalacja jest na gwarancji.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

pojezdzij kilka dni na benzynie i zobacz co sie stanie z korektami. jak wroca do prawildowych to regulacja LPG do porawki.
Osobiscie jestem sceptycznie nastawiony do automatycznych algorytmow adaptacji.

ODPOWIEDZ