ASTRA J A16XER Jakie powinny byc korekty STFT i LTFT
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
ASTRA J A16XER Jakie powinny byc korekty STFT i LTFT
Tak myślałem kolego "Automat" ze to jakiś program uniwersalny działający z OBD, domyślam się ze ELM na Bluetooth , tez myślałem by coś takiego sobie sprawić . Narazie niemam bo niemam nic na Androidzie, wszystko mam z IOS .
Możesz podać jakiego interfejsu używasz co dobrze działa z Oplem.
A z tym "dolaniem" gazu to tez tak myślałem , chociaż wydaje minusie ze za ubogo może być tylko w dolnej partii obrotów bo w wyższych MAPY gazu niby pokazują ze jest za bogato ale narazie niechce samodzielnie dokonywać zmian w ustawieniach bo instalacja jest dopiero kilkumiesięczna i żeby później nie czepiali się ze coś grzebałem w ustawieniach.
A ty kolego "czarnypiotrek" widzę ze zorientowany jesteś w Opelkach, dziękuje .
Będę szukał nieszczelności w dolocie tak jak piszesz. Jeżeli wyjmowali kolektor do do montażu gazu to może warto to dobrze sprawdzić .
Sprawdzić tez trzeba słynna membranę odmy w pokrywie zaworów bo to częsta przypadłość Opla.
Możesz podać jakiego interfejsu używasz co dobrze działa z Oplem.
A z tym "dolaniem" gazu to tez tak myślałem , chociaż wydaje minusie ze za ubogo może być tylko w dolnej partii obrotów bo w wyższych MAPY gazu niby pokazują ze jest za bogato ale narazie niechce samodzielnie dokonywać zmian w ustawieniach bo instalacja jest dopiero kilkumiesięczna i żeby później nie czepiali się ze coś grzebałem w ustawieniach.
A ty kolego "czarnypiotrek" widzę ze zorientowany jesteś w Opelkach, dziękuje .
Będę szukał nieszczelności w dolocie tak jak piszesz. Jeżeli wyjmowali kolektor do do montażu gazu to może warto to dobrze sprawdzić .
Sprawdzić tez trzeba słynna membranę odmy w pokrywie zaworów bo to częsta przypadłość Opla.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Oczywiście,mam dwa: czarny i niebieski.Niebieski działa,a czarny nie chce .Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST domyślam się ze ELM na Bluetooth
EDIT:
Zacząłem obserwować korekty długoterminowe i sondy lambda przed pierwszym rozruchem silnika każdego dnia.
Przedwczoraj miałem trasę ok. 250 km a wczoraj krótkie jazdy po mieście.Na obrazku pokazuję zarejestrowane parametry przed odpaleniem silnika.Dwa pytania:
- temperatura zasysanego powietrza brana jest z przepływki ? Można uważać,że jest to temperatura otoczenia
(samochód stał co najmniej 14-16 godzin)
- napięcia na sondach lambda są identyczne i mają po 0,41 Volta.Tak jest dobrze? Obie sondy są identyczne ? W takim stanie jaki możliwy jest rozrzut wartości tych napięć w tej populacji i jak to zmienia się wraz z przebiegiem(zużyciem) ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Dobrze jest. Jesli napiecia utrzymuja sie 0.4-0.5V tzn ze miaszanka jest poprawna. AFR wynosi ok. 14.7Automat pisze:QR_BBPOST napięcia na sondach lambda są identyczne i mają po 0,41 Volta.Tak jest dobrze? Obie sondy są identyczne ? W takim stanie jaki możliwy jest rozrzut wartości tych napięć w tej populacji i jak to zmienia się wraz z przebiegiem(zużyciem) ?
Obie sondy moga byc identyczne, lub bardzo podobne. Sygnal z drugiej sondy jest analizowany tylko w okreslonych sytuacjach.
Napiecia te nie powinny sie zmieniac z wiekiem auta, sond. Jesli sporo sie zmieniaja to mozna uznac ze mamy awarie sondy, lub innego osprzetu silnika.
Jesli napiecie na sondzie idzie do 0.8-0.9V to mieszanka bogata. Jesli idzie w dol to uboga.
Piotrek
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Piotrek,dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Dzięki tej wypowiedzi mamy dogodny sposób na statyczne sprawdzenie sprawności sond.
Możesz jeszcze odpowiedzieć na powyższe pytanie ?
..jeśli auto odpalane jet po ponad 10-godzinnym postoju.Automat pisze:QR_BBPOST - temperatura zasysanego powietrza brana jest z przepływki ? Można uważać,że jest to temperatura otoczenia
Możesz jeszcze odpowiedzieć na powyższe pytanie ?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 9:40 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Temperatura powinna byc bliska otoczeniu, ale pamietaj ze niektore pojazdy maja tzw. thermostat na dolocie - np. VW. Jak jest zimny bierze powietrze z nad kolektora wydechowego, a jak jest rozgrzany normalnie z sciany czolowej - czyli zimniejsze teoretycznie.Automat pisze:QR_BBPOST Możesz jeszcze odpowiedzieć na powyższe pytanie ?
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Dzisiejszy pomiar potwierdza wcześniejsze przypuszczenia.Piston wskazał na nieodpalonym silniku temperaturę zasysanego powietrza identyczną jak otoczenia pokazywana na pokładowym displayu - 12 st.Niestety robi się nocą chłodno,bo ok. godz.11-tej(tuż przed południem) temperatura silnika wynosiła 6 stopni. Napięcia sond wciąż te same.czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Temperatura powinna byc bliska otoczeniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
Wlasnie niemam korekty po obrotach.czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST
Masz korekty po obrotach ?
Przed zalozeniem gazu pytalem na forum jaka instalacje zalozyc i wlasnie Ty doradzales by byla instalacja z regulacja po obrotach.
Oddajac auto na montaz gazu zwrocilem na to uwage i zapewniano mnie ze instalacja bedzie ustawiona recznie po korektach .
Dopiero w czasie pierwszego przegladu zauwazylem ze instalacja ustawiona jest na "ALGORYTMIE TECH" i bez zadnych korekt recznych.
Niby ten algorytm ma juz sam w sobie kilka roznych zaawansowanych korekt ktore na biezaco koryguja prace instalacji ale tez wydaje mi sie ze mozna by dodatkowo naniesc korekty by wzbogacic w niskiej partii obrotow no ale nic takiego nie dorzucono.
Sam sie na tym nieznam no i niechce zmieniac ustawien bo instalacja jest na gwarancji.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
pojezdzij kilka dni na benzynie i zobacz co sie stanie z korektami. jak wroca do prawildowych to regulacja LPG do porawki.
Osobiscie jestem sceptycznie nastawiony do automatycznych algorytmow adaptacji.
Osobiscie jestem sceptycznie nastawiony do automatycznych algorytmow adaptacji.