No więc jest takie cudo. STAG robi, taki sterownik co oszukuje ECU chyba na ilości/czasie impulsów i wyprzedza zapłon na LPG/CNG.
Nie powinno się tego montować w silnikach z turbo ponoć i ze zmiennymi fazami rozrządu.
Tylko zwykłe silniki na wtrysku, do mono podejdzie ale tylko do wersji z DIS-em bo musi czytać z czujnika wału a z halla w aparacie ponoć tego nie ogarnia i gdzieś czytałem że nawet oficjalnie STAG odpowiedział że to nie zagra.
Czyli X16SZ, X16SZR i mniejsze SZ w Crosie B np.
Może z czujnikiem indukcyjnym w C16NZ czy pokrewnych podejdzie? Nie wiem.
Raczej według mnie to taki bajer, coś tam może daje ale czy tak dużo?
Są dedykowane wpięcia pod wtyczkę od czujnika do OPLA AW-8 żeby nic nie ciąć.
Montaż tylko pod maską.
Ponad 200zł / są dwie wersje tego i starsze modele.
[External Link Removed for Guests]
Najnowsza niby ma więcej opcji i do strojenia przez lapka.
Czy ktoś coś wie? Ktoś miał? Jaki efekt?
Jest parę wersji tego
Filmik reklamowy Staga
[External Link Removed for Guests]
Z dużym dystansem do tematu, niby jest zajawka, ale czy to takie super hiper jak reklamują?
EDIT:
Hy Hy
Na filmie (0:22) zamontował to cudo przy baterii na podszybiu, genialnie po prostu genialnie...
Fachowcy...
Wariator zapłonu STAG TAP-03 / Luźna refleksja
Wariator zapłonu STAG TAP-03 / Luźna refleksja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hmm a czy LPG nie jest bardziej odporne na stukowe spalanie przez wyższą liczbę oktanową?
X16SZR na 98 i lepszej może śmigać.
Nztki mają korektory. 91 95, Ne chyba 95 98.
Wszystkie wielopunkty też mają stuka na bloku.
Pytanie w którym miejscu się pojawia, pewnie przy gaz opór, może do mniejszego obciążenia taki wariator faktycznie zmienia zapłon na korzyść.
W sumie kolejne coś co może się zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie.
Lepsze wrogiem dobrego jak się mawia.
Taki konkretny temat to inny sterownik silnika z możliwością wybrania paru trybów pracy no i w pełni zarządzalny.
Tylko nie do takiego silnika
Sam silnik krokowy do mono robi robotę.
Mam tego X16SZ na BingoM i super, fakt że nowa instalacja, nie mogę się doczekać jak coś się zacznie sypać , już musiałem deczko na reduktorze po zimie zmniejszyć czułość bo gasł na ciepłym jak luz i się toczył, ale podejrzewam paliwo że już inny gaz jest na wiosnę.
Trzeba by zhamować, założyć wariator i zhamować i wtedy prawda wyjdzie o ile w ogóle podejdzie.
Może z 10 niutów i 5 koni doda
Tuning na LPG, szaleństwo.
Nie namawiam i nie uważam żeby to było aż tak warte uwagi.
Może jak będzie mi się bardzo bardzo nudziło to to założę i przetestuje.
Ale pewnie już inne auto będzie.
No nic ot ciekawostka.
X16SZR na 98 i lepszej może śmigać.
Nztki mają korektory. 91 95, Ne chyba 95 98.
Wszystkie wielopunkty też mają stuka na bloku.
Pytanie w którym miejscu się pojawia, pewnie przy gaz opór, może do mniejszego obciążenia taki wariator faktycznie zmienia zapłon na korzyść.
W sumie kolejne coś co może się zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie.
Lepsze wrogiem dobrego jak się mawia.
Taki konkretny temat to inny sterownik silnika z możliwością wybrania paru trybów pracy no i w pełni zarządzalny.
Tylko nie do takiego silnika
Sam silnik krokowy do mono robi robotę.
Mam tego X16SZ na BingoM i super, fakt że nowa instalacja, nie mogę się doczekać jak coś się zacznie sypać , już musiałem deczko na reduktorze po zimie zmniejszyć czułość bo gasł na ciepłym jak luz i się toczył, ale podejrzewam paliwo że już inny gaz jest na wiosnę.
Trzeba by zhamować, założyć wariator i zhamować i wtedy prawda wyjdzie o ile w ogóle podejdzie.
Może z 10 niutów i 5 koni doda
Tuning na LPG, szaleństwo.
Nie namawiam i nie uważam żeby to było aż tak warte uwagi.
Może jak będzie mi się bardzo bardzo nudziło to to założę i przetestuje.
Ale pewnie już inne auto będzie.
No nic ot ciekawostka.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
O wariatorach,jest milion dyskusji na forach lpg.Szkoda to powielac,bo bezsensu.Z tego co sie mozna dowiedziec,raczej nie spelniaja swej funcji do konca.Poza tym ,gdyby te wariatory odgrywaly wazna role w ukladzie lpg,pewnie bylyby montowane jako standard, z instalacja lpg.
No faktycznie, jakby to było warte uwagi to by zakładali do nowej instalacji.
Także wniosek jeden.
Bajer dla bajeru, raczej pokazuje możliwości ingerencji w sterowanie.
EDIT:
Trochę się ociera o temat.
[External Link Removed for Guests]
Także wniosek jeden.
Bajer dla bajeru, raczej pokazuje możliwości ingerencji w sterowanie.
EDIT:
Trochę się ociera o temat.
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 8:53 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.