Serwis fabrycznej instalacji LPG w Astra J 1.4t - Warszawa

porady i pomoce
Staszek1960

Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 05 wrz 2018, 6:36
Imię: Stanisław
Auto: Astra J 1,4 LPG
Silnik: B14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 7 razy

Re: Serwis fabrycznej instalacji LPG w Astra J 1.4t - Warszawa

#131

Nieprzeczytany post autor: Staszek1960 »

notchbacklpg pisze:
30 sie 2021, 10:31
Może prędkość autostradowa to licznikowe 120, dużo osób tak jeździ po autostradzie.
Właśnie tak- włączam sobie tempomat na 120 , słucham muzyki i jadę. Z tym że w większości przypadków jeżdżę z bagażnikiem na narty i wolę taką prędkość bo przynajmniej uszu nie urywa
Dobra Astra nie jest zła :lol:

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#132

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

Staszek1960 pisze:
29 sie 2021, 15:59
Ojej
Nie wiem dlaczego macie tak duże spalanie ? Jadąc z prędkością autostradową spala mi 6,7-7,3 l . Generalnie spalanie mam w okolicach 5,7 - 6,2 litra ( gazu oczywiście
jezeli podajesz liczby z wyswietlacza to sprawdz na dystrybutorze

btw nie jest mozliwe aby spalanie lpg bylo mniejsze od pb
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

Staszek1960

Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 05 wrz 2018, 6:36
Imię: Stanisław
Auto: Astra J 1,4 LPG
Silnik: B14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 7 razy

#133

Nieprzeczytany post autor: Staszek1960 »

GDA70 pisze:
30 sie 2021, 17:20
jezeli podajesz liczby z wyswietlacza to sprawdz na dystrybutorze

btw nie jest mozliwe aby spalanie lpg bylo mniejsze od pb
Sprawdzam .Zawsze . A spalanie Pb mam na poziomie 5,5 l. Prowadzę zeszyt, mam wszystkie paragony z Orlenu ( bo teraz tylko tam tankuję) .
3 razy ukończyłem kursy "Skoda Auto Szkoła" ( różne poziomy) w tym Eco Driving . Bawi mnie to , jeżdżę spokojnie ,płynnie ale nie jestem zawalidrogą .swój sposób jazdy nazwałbym :dynamiczna rozwaga. W firmie na kilkanaście samochodów miałem od zawsze najmniejsze spalanie - przy tych samych samochodach, z tymi sami silnikami , przy porównywalnych przebiegach potrafiłem mieć mniejsze spalanie od kolegów i koleżanek o 2,3 litry (diesel Skoda Octawia) . Mój rekord w Skodzie to było 3,4 l.( pierwsze wersje Octawi I , silnik diesel TDI ) , następna każda wersja była już ciut więcej paliwożerna ale i tak moje średnie spalanie było w granicach 4,3 - 4,9 l. Co prawda na początku koledzy śmiali się ze jeżdżę jak emeryt ale przy firmowych wyjazdach okazywało się że potrafię przyjechać później np. o 5-10 minut ale z zużyciem dla nich niedostępnym. Pamiętam wyjazd do Fulda ( Niemcy) , na odcinku ponad 1800 km (obie strony) przyjechałem później o 45 minut a różnica w spalaniu to była przepaść między nami. Ja 2 tankowania a niektórzy nawet 4 . Gnali po autostradach po 170-180 km/h a ja spokojnie te 130-140 . I 45 minut różnicy bo przecież i postój na tanksteli , bramki, w miastach światła itp. Co nadgonili na autostradach tracili w mieście . Ja spalanie w granicach 4,5 - 4,8 a rekordzista ponad 8,5 ( diesel TDI ..... ) .
Dobra Astra nie jest zła :lol:

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#134

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

No to tylko pogratulować aczkolwiek ja bym tak nie umiał jeździć

ja nie prowadzę zeszytu za mnie to robi aplikacja

Screenshot_20210831-104853_Fuelio.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#135

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

No mnie ponizej 10 gazu nie schodzi

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#136

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Bez urazy ale śmiecicie. Potem ciężko znaleźć konkretne informacje. Niech admin przeniesie to do działu o spalaniu i skasuje ten post.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3012
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#137

Nieprzeczytany post autor: Adler »

!
Przypominam, że wątek dotyczy "Serwisu fabrycznej instalacji LPG w Astra J 1.4t w Warszawie".
// Adler

Dalsze spostrzeżenia o spalaniu LPG w innym wątku. Zbyszek, jest opcja "Zgłoś ten post" [!].

Awatar użytkownika
Laufenn

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2021, 11:07
Imię: Michał
Auto: Golf 6
Silnik: CHGA
Rocznik: 2011
Województwo: świętokrzyskie

#138

Nieprzeczytany post autor: Laufenn »

Witam, chciałem przeprosić wszystkich bo ja i moje auto nie pasujemy do tego forum, ale mój post będzie na temat instalacji LPG i mam nadzieje że garść informacji wszystkim się przyda.

Otóż moje problemy zaczęły się nie długo po zakupie auta Golf 6 1.6 BiFuel z fabrycznym LPG i zablokowanym sterownikiem. Instalacja na pokładzie to Landi Renzo Omegas + czarne wtryski MED.

Problemy rozpoczęły się od zapalenia kontrolki check engine za którą krył się błąd zbyt bogata mieszanka na paliwie LPG. Obdzwoniłem wszystkich gazowników w mieście z zapytaniem o możliwość usunięcia usterki, wszyscy zgodnie jednym chórem mówili że się nie da, że tylko serwis VW bo zablokowany komputer, że najlepiej to wypruć tą instalację i zamontować STAG'a albo BRC i że tak w ogóle to, to Landi Renzo to samo zło i jest beeeee itd. OK odpuściłem gazowników. Zacząłem dzwonić po serwisach VW, na 8 obdzwonionych tylko w jednym chcieli podjąć się próby naprawy za wstępnie oszacowaną kwotę 4000 zł :shock: , podziękowałem.

Jako że mechanikę ogarniam nie źle, postanowiłem że sam spróbuję usunąć usterkę. Rozpocząłem od poszukiwania informacji w internecie na temat mojego auta i instalacji, przeglądając różne fora, od lpg-forum przez elekdrodę, Fordziarzy, Skodziarzy aż po Wasze. Po 3 tygodniach kopania w internecie dowiedziałem się że :
1. błąd zbyt bogatej mieszanki jest spowodowany lejącym albo lejącymi wtryskami gazowymi
2. naprawa polega na wymianie całej listwy z wtryskami albo samych wtryskiwaczy
3. naprawa nie musi kosztować +/- 4000 zł, a jedynie w przypadku wymiany samych wtryskiwaczy +/- 760 zł (w przypadku zakupu MED'ów)
4. można zrobić to samemu bez specjalistycznych narzędzi, bez kalibracji, regulacji czy strojenia (nazewnictwo do wyboru)
5. można zamienić czarne wtryski MED na niebieskie (nowy model)
6. gdy korekty wtrysku gazu są poniżej wartości -20 to jest już źle

Na dzień dzisiejszy moje auto jest już sprawne, naprawiłem je sam własnymi rękoma. Ma zamontowane wtryski Vercesi IG6 4.0 o których dowiedziałem się z Waszego forum :D , zaryzykowałem, zakupiłem, założyłem, auto zrobiło już na nich ok. 2000 km, nie sypie błędami, korekty wahają się na poziomie +7, natomiast na starych MED'ach było od -24 do -28. Nowe wtryski pracują dużo ciszej od MED'ów, nie klekocze już jak diesel, na wolnych obrotach pracuję równo, nie wibruje karoseria. Koszt naprawy zamknął się w kwocie 650 zł. Linku gdzie zakupiłem nie wklejam bo nie wiem czy wolno na tym forum :?: Poniżej zdjęcia z przed i po wymianie.
IMG_20210818_082210.jpg
IMG_20210818_082243.jpg
IMG_20210915_173134.jpg
IMG_20210915_173140.jpg
IMG_20210915_173148.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2021, 13:53 przez Laufenn, łącznie zmieniany 3 razy.

Mirekb

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#139

Nieprzeczytany post autor: Mirekb »

Witam,
Te wszystkie posty o wtryskiwaczach i korektach skłoniły mnie do sprawdzenia jak to u mnie wygląda (60k stuknęło). I okazuje się że krótkoterminowe mam max -5/+5, ale długoterminowe dochodzi do -20 - czyli pewnie zaczynają wtryski "lać" - pomiary na postoju z wyłączonymi odbiornikami.
Sprawdziłem tez jak to wygląda podczas normalnej w miarę jednostajnej jazdy i wtedy te długoterminowe dochodzą max do -11 - tutaj podejrzewam ze silnik jest obciążony więc przepala raczej wszystko nawet jak mu trochę za dużo daje. Generalnie samochód jeździ ok, spalanie ok, check'a brak, ale pewnie w niedalekiej przyszłości trzeba będzie pomyśleć nad nowymi wtryskami.

Dla pewności pytanie do bardziej doświadczonych: korekty mierzy się na postoju z wyłączonymi odbiornikami?
I jeszcze drugie pytanie: czy jakieś mycie/czyszczenie wtrysków może tutaj pomóc w przedłużeniu ich życie (może ktoś z praktyki to zna) ?

Awatar użytkownika
Laufenn

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2021, 11:07
Imię: Michał
Auto: Golf 6
Silnik: CHGA
Rocznik: 2011
Województwo: świętokrzyskie

#140

Nieprzeczytany post autor: Laufenn »

ja mierzyłem pod obciążeniem, na ekspresówce ustawiałem 120 km/h na tempomacie i obserwowałem odczyty, nie wiem czy to dobrze czy źle ??

ODPOWIEDZ