Jaka instalacje wybrać? Astra J A14Net

porady i pomoce
Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

Jaka instalacje wybrać? Astra J A14Net

#1

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Cześć, tak jak w tytule jaka instalacje LPG wybrać do Astry J A14net? Myślę nad BRC, Landi Renzo lub Stag. Orientowałem się jeśli chodzi o koszt, wszystkie oferty porywnywalne, około 3 tys trzeba liczyć. Co byście wybrali, może ktoś ma jakieś doświadczenie i się podzieli swoją opinią.
Dzięki.

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

Wybierz Polska instalację. Cena założenia wszystkich instalacji jest podobna, problem jest później z serwisem. Do włoskich instalacji nie każdy sie podłączy. Przykładowo Koszt jednego wtrysku Lani Renzo czy BRC to 200zł, polskiego z najwyższej półki to 70zł sztuka. Do tego włoskie instalacje sa tylko na listwach - daleka droga od wtrysku do kolektora.


Najważniejszy jest dobry monter, niestety jeśli chodzi o instalacje LPG jest mnóstwo ludzi, którzy to tylko wrzucają bezsensu i aby szybciej pod maskę. Jest kilka procent ludzi którzy dobrze to robią, reszta to partacze.

Jeśli chodzi o wybór marki to Jakość polskich podzespołów jest podobna -bardzo dobra. Elektronika nie ma większego znaczenia, ważniejsze czy monter umie z niej korzystać.

Zapoznaj się z mapą polecanych warsztatów:
[External Link Removed for Guests]

Poniżej moja Astra:
[External Link Removed for Guests]

jest zrobiona na LPG_techu bo akurat monter, którego wybrałem korzystał głównie z gratów tej Firmy.

Tutaj kilka Astr, poglądowych fajnie zrobionych:
[External Link Removed for Guests]


A poniżej kolega, który mocno udziela się na forum, widać, że ma wiedzę, cenowo powinieneś się dogadać i jest blisko Ciebie:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Super dzięki za odpowiedź. Czyli lepiej pojsc w stronę polskiego produktu, a więc np. wspomniany Stag?
Niestety masz rację jeśli chodzi o wiedzę i umiejętności gazowników, parę lat temu miałem Astrę G w LPG i nie za każdym razem udawało się rozwiązać problem za pierwszym podejściem.
Pytanie ile już przejechałeś na LPG i jak ze spalaniem?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Też polecam polskie instalacje, w jednym aucie mam KME Diego na 6 cylindrów, reduktor KME Silver, wtryski to nie pamiętam, ale jakieś polskie. Instalacja ma 7 lat i działa bezproblemowo.

Na drugim aucie mam składankę: sterownik STAG 300-8 Q-Max, reduktor KME Extreme, wtryski barracuda i już dwa lata bezproblemowo.
Dostępne oprogramowanie diagnostyczne, można samemu odczytać i skasować błędy, gdyby była potrzeba. Także podejrzeć ustawienia i parametry live.

Dostępność serwisu czy części bezproblemowa, na każdej większej wsi, czy mniejszym miasteczku jest jakiś punkt STAG-a czy KME. Części, gdyby były potrzebne to z dnia na dzień można dokupić w wielu hurtowniach w Polsce, np [External Link Removed for Guests]

Cenowo, zdecydowanie taniej, niż włoskie.

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

Jeżeli chodzi o spalanie to mój spala książkowo o 20% więcej gazu niż benzyny. Najczęściej wychodzi 8,5l. Na autostradzie w drodze do CRO musiałem tankować co 600km czyli wychodziło 8.9l przy prędkościach 130 -150km/h. Zbiornik w ST Bormech 67l. Także spalanie jest bardzo dobre. Poprzednie auto w LPG które zagazowane było u partacza zjadało min 30% więcej LPG. Astrą zrobiłem 36 tyś na LPG. Zagazowane po 3tyś od zakupu, kupione z myślą o LPG.

Zastanów się dobrze nad wyborem zakładu. W poprzednim aucie miałem najlepsze części ale co z tego jak wszystko było źle założone. Gościu nic nie założył zgodnie ze sztuką. Wtryski pod prąd, nierówne węże, Czujnik ciśnienia daleko od wtrysków, filtr badziewny bo tym się nie wspomina, reduktor przykręcony do kielicha. Wąż z gazem od reduktora do wtrysków dookoła silnika. Niestety ale po takim montażu tego auta nie dało się idealnie wyregulować. Auto jechało, na gazie niby dobrze ale lekko telepało silnikiem na luzie, spalanie LPG było sporo wyższe niż powinno. Mapy bardzo się rozjeżdżały. Artysta nie umiał oczywiście tego poprawić i według niego tak może być, przed montażem oczywiście wszystko miało być cudownie.


Jak gazowałem Asię to już szukałem tylko gazownika a nie tylko po gratach, znalazłem warsztat polecany z LPG-forum akurat miał wrzucone zdjęcia z montażu takiej Astry. Poprosiłem o to samo i jestem bardzo zadowolony.

Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Dzięki za wartościowe odpowiedzi. A pytanie masz zbiornik 67 litrów, fajnie by było gdybym też taki zamontował tylko u mnie w aucie fabrycznie nie było koła zapasowego, czy taka butla się zmieści czy może wystawac i nie będzie równej podlogi? No i wlew gazu mieści się pod klapka wlewu benzyny, nie masz przejściówki?

A co myslicie o takim zestawie
Sterownik Zenit Blue Box OBD, wtryskiwacze Hercules, reduktor Magic?

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

damianKIELCE Możesz załozyc 67l. Wneka jest ta sam różnica jest tylko w "styropianie" Wypadałoby dokupić na szrocie za grosze albo to co masz jakoś przerobic - to już wedle uznania.
[External Link Removed for Guests]

Do butli będzie pewnie dopłata, zbiornik jest drogi:
[External Link Removed for Guests]
Cena standardowych butli to około 300zł

Przejściówkę mam ale jest tak założona że nie trzeba jej wykręcać. Wykręcam ją tylko przy tankowaniu benzyny bo inaczej to ciężko byłoby odkręcić korek od baku PB. Monter musi się zastanowić jak to założyć.

Zestaw radomskiego Zenita, jak najbardziej ok. Hercules to odpowiednik Barracudy, Yeti czy Fenixa od KME. - bardzo dobre polskie kopie wtrysków Knight.

Ale jeszcze raz powtórzę jak ktoś wrzuci CI to pod maskę to i tak nie będzie efektu. Polecam kolegę ze Starachowic

Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Ok dzięki, spróbuję się kontaktować z kolegą ze Starachowic.
Myślę że zrobię tak jak polecacie i wybiorę polskie instalacje

Awatar użytkownika
damianovsky

ex-Staff
Posty: 686
Rejestracja: 08 paź 2020, 10:07
Imię: Damian
Auto: Scenic 3 FL
Silnik: K4M
Rocznik: 2012
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Wdzięczny: 8 razy
Pomocny: 37 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: damianovsky »

Ostatecznie wybrałem instalacje u tego Pana

[External Link Removed for Guests]

Auto oddaje 14 grudnia, myślę że 16 grudnia na spokojnie sobie go odbiore.
Instalacja Stag qbox obd
acw03/02 wtryski
reduktor acr02
wlew w klapkę
węże parker faro

Rozmiar butli po pomiarach na miejscu

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 97 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

W zasadzie wszystko już powiedziano: dobry polski zestaw, dobry fachowiec nie łasić się na groszowe oszczędności.
Dodałbym do tego, możliwość współpracy instalacji z komputerem samochodu poprzez OBD. Rozwiązanie testowałem na dwóch instalacjach i się sprawdza. W moim przypadku (fabryczna instalacja) minusem jest fakt, że wszelkie problemy z LPG muszę rozwiązywać w serwisie Opla, bo w Polsce jest kilku fachowców, którzy mają możliwość podpięcia się pod tę instalację poza serwisem
Tobie to nie grozi, bo w przypadku instalacji dokładanej, takich problemów miał nie będziesz.

Zastanawia mnie, dlaczego aż dwa dni liczysz na założenie instalacji? Mnie, w poprzednim aucie zakładali ok 8 godzin. Rano zawiozłem a po południu był telefon, że auto jest do odbioru...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ