Czyszczenie wtrysków LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3654
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

Re: Czyszczenie wtrysków LPG

#11

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

nie ten dział.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2105
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

notchbacklpg pisze:
16 cze 2021, 11:27
Widziałem ostatnio na forum LPG koleś pisał że kupił coś podobnego i było za słabe. Wtryski LPG potrzebują więcej mocy. Musisz kupić coś do wtrysków CR, ale to wydatek 300zł

Jeszcze ciekawe w jakim stanie są twoje wtryski. Ja o swoje dbałem, czyściłem co jakiś czas, a teraz założyłem nowe. Wywalało mi ostatnio błąd bogatej mieszanki. Wyczyściłem je. Błąd już nie powrócił, ale korkty były wysokie bo -28%. No nowych jest blisko 0.
[External Link Removed for Guests]
Też czytałem ten temat. Fakt nie ta oporność. Za 300 zł mam komplet nowych wtryskiwaczy więc tak średnio opłacalna sprawa. Lovato KP mają przelatane 50 kkm. Nie jest to jakoś bardzo dużo. Ale... Ja na rok jeżdżę 7-8 kkm. Inwestować w myjkę + impulsator więcej niż na 2 komplety nowych wtrysków, jak jeden nowy komplet wystarczy mi na kilka dobrych lat? Dodatkowo nowy soft w sterowniku dodał do obsługiwanych wtryskiwacze AEB, ponoć o wiele bardziej tolerancyjne na gaz złej jakości.
Latem problemu z nimi nie ma, przełącza się PB na LPG bez szarpnięć. Korekty mam od +2 do +4% w zależności czy po mieście jadę czy na trasę wyskoczę. Może delikatnie mam wrażenie, że trochę mniej mocy jakby jest, wolniej się auto rozpędza. Ale i temperatury już niemałe i powietrze na wlocie 40 st. C. Niby od tego są korekty od temperatury na sterowniku. Ciśnienie na reduktorze też jest ok. Jedynie muszę zmienić wężyk od podciśnienia, bo wchodzi do filtra FCU z MAP taką pętlą i trochę się zagniata. Mam grubszy zbrojony, tylko muszę się tam dostać pod przepustnicę. To przy okazji jak będę tam działał, bo mam do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów. Przy okazji bym wyczyścił przepustnicę po 3 latach od poprzedniego czyszczenia i wymienił ten wężyk.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

topiq77 jak masz myjkę to możesz samą myjką spróbować. Tak szczerze to już zgłupiałem i nie wiem czy warto je czyścić czy nie. Wcześniej wogóle nie interesowałem się korektami. Jeździ to jeździ. Jak założyłem nowe wtryski to widać różnicę między tymi, a czyszczonymi. Co prawda głównie po korektach widać tę różnicę.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2105
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Jeszcze nie mam myjki. Miałem inne pilniejsze wydatki.

ODPOWIEDZ