Regeneracja reduktora foto story
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Regeneracja reduktora foto story
Generalnie temat dobrze znany i wyczerpany. Ale że ciągle pojawiają się elementarne pytania to będzie szansa żeby się na ten temat wypowiedzieć. Nie tylko ja oczywiście.
Pacjent KME Silver.
Objawy: Problemy z regulacją, przesterowanie cisnienia, niestabilna praca, zabawa z korektami w kotka i myszkę, ale generalnie zalewanie silnika i wypadanie zapłonów przy kickdown. Objawy oczywiście na LPG.
Przebieg: Niestety tylko 30kkm od poprzedniej regeneracji
Auto już chodzi bo nie było czasu więc poszedł nowy Silver na kilka plnów, a ten będzie jako rotujący, awaryjny jak kto chce niech nazwie.
Tak wyglądała strona gazu po odklejeniu membran.
Tak po 5minutach w myjce
A tak efekt końcowy po 1h
Reszta jak kupię zestaw.
Jako, że mieszkam w mekce LPG to graty kupie lokalnie w najlepszym serwisie i będzie to całkowity koszt inwestycji. Kolanka jako dodatek, ponieważ już przy tej regeneracji przy demontażu rozsypały się krawędzie, nie chcę narażać się na przeciek więc wymienię. Co prawda tam są po dwa oringi uszczelniające, ale wymienię te kolana bo kosztują tyle co dwa piwerka.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Niestety ten reduktor jest starszego typu więc musi iść zamiennik. Przy poprzedniej regeneracji udało się jeszcze za te same pieniądze kupić oryginał.
Tak przy okazji to zobaczyłem taki dynks
[External Link Removed for Guests]
I chyba się skuszę, bo gaz wychodzi mi dokładnie w akumulator i muszę kombinować.
Pacjent KME Silver.
Objawy: Problemy z regulacją, przesterowanie cisnienia, niestabilna praca, zabawa z korektami w kotka i myszkę, ale generalnie zalewanie silnika i wypadanie zapłonów przy kickdown. Objawy oczywiście na LPG.
Przebieg: Niestety tylko 30kkm od poprzedniej regeneracji
Auto już chodzi bo nie było czasu więc poszedł nowy Silver na kilka plnów, a ten będzie jako rotujący, awaryjny jak kto chce niech nazwie.
Tak wyglądała strona gazu po odklejeniu membran.
Tak po 5minutach w myjce
A tak efekt końcowy po 1h
Reszta jak kupię zestaw.
Jako, że mieszkam w mekce LPG to graty kupie lokalnie w najlepszym serwisie i będzie to całkowity koszt inwestycji. Kolanka jako dodatek, ponieważ już przy tej regeneracji przy demontażu rozsypały się krawędzie, nie chcę narażać się na przeciek więc wymienię. Co prawda tam są po dwa oringi uszczelniające, ale wymienię te kolana bo kosztują tyle co dwa piwerka.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Niestety ten reduktor jest starszego typu więc musi iść zamiennik. Przy poprzedniej regeneracji udało się jeszcze za te same pieniądze kupić oryginał.
Tak przy okazji to zobaczyłem taki dynks
[External Link Removed for Guests]
I chyba się skuszę, bo gaz wychodzi mi dokładnie w akumulator i muszę kombinować.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2021, 15:54 przez deodekabokat, łącznie zmieniany 2 razy.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4534
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 68 razy
Bardzo ładnie wyczyszczony. W skali ocen 0-10 pkt ile przyznałbyś z uwagi na poziom "zasmołowania"(10 to najwyższy stan zasmołowania).
Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
Co rozumiesz przez "przesterowanie ciśnienia" ? - podniesienie ciśnienia ?...o ile ?deodekabokat pisze: ↑31 maja 2021, 15:15..Pacjent KME Silver.
Objawy: ..... przesterowanie cisnienia...Objawy oczywiście na LPG....Przebieg: Niestety tylko 30kkm od poprzedniej regeneracji
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Temu dałbym 5 w 10cio stopniowej skali. Widziałem dużo bardziej zalepione. Niestety objawy nie pozostawiały złudzeń, że trzeba go wyjąć. Generalnie, przy stylu jazdy jaki prowadzę nie miałoby to może i większego znaczenia, ale jak jadę z przyczepą to auto idzie na pełnej k..wie i wtedy nie było by zdrowo dla silnika. Zalewało tak że wyskakiwały misfajery gdy chciałem sobie wcisnąć pedał do deski przy 3 do 4 tysiącach, nie zawsze, ale często. O ile przesterowywało? Nie wiem bo leciało na pełen zakres czujnika ciśnienia. Logów nie robiłem bo i tak wiedziałem co się święci więc....
Co prawda na początku podejrzewałem wtryski ale po wlaniu płuczki w przewód, tak na szybko i gdy objaw nie ustąpił, moje podejrzenia po obserwacji zachowania czujnika ciśnienia skierowały się właśnie ku reduktorowi, chociaż nie powinny bo przecież robiłem go rok temu. Co prawda wtedy nie chciało mi się go do myjki kłaść. I poszło na pędzelek.
Co prawda na początku podejrzewałem wtryski ale po wlaniu płuczki w przewód, tak na szybko i gdy objaw nie ustąpił, moje podejrzenia po obserwacji zachowania czujnika ciśnienia skierowały się właśnie ku reduktorowi, chociaż nie powinny bo przecież robiłem go rok temu. Co prawda wtedy nie chciało mi się go do myjki kłaść. I poszło na pędzelek.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4534
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 68 razy
Pytałem swojego gazownika, kiedy i po czym poznam dysfunkcje reduktora. Powiedział, że fiksować będzie ciśnienie. Jeżeli wzrośnie o więcej jak 0,3 bara to reduktor do przeglądu lub wymiany.deodekabokat pisze: ↑31 maja 2021, 15:49O ile przesterowywało? Nie wiem bo leciało na pełen zakres czujnika ciśnienia. Logów nie robiłem bo i tak wiedziałem co się święci więc....
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
To się nazywa odtluszczacz hdi. Slabo brało bo się nie rozpuszczalo. Ale wiadomo w ultradzwiekach jak sie przytrzyma to i w h2o pójdzie.
Pamiętaj Jan ze reduktor w lpg jest sterowany podciśnieniem z kolektora. Twierdzenie ze ma trzymać stale cisnienie jest nieprawdziwe i może być jedynie słuszne co do wolnych obrotów. Ten akurat na wolnych obrotach trzymał bardzo dobrze.
Trochę za szybko się tego towaru nazbierało podejrzewam pewna stację gdzie lubię tankować. No ale powiem że przy tych kilometrach dlubanko przy redaktorze się i tak opłaci.
To nie znaczy ze gaz jest chuowy tylko smoly w nim dużo. Korekty na tym gazie akurat lecą do dolu czyli kalorie ma. Piachu w filtra fazy cieklej też nie jest dużo....
Pamiętaj Jan ze reduktor w lpg jest sterowany podciśnieniem z kolektora. Twierdzenie ze ma trzymać stale cisnienie jest nieprawdziwe i może być jedynie słuszne co do wolnych obrotów. Ten akurat na wolnych obrotach trzymał bardzo dobrze.
Trochę za szybko się tego towaru nazbierało podejrzewam pewna stację gdzie lubię tankować. No ale powiem że przy tych kilometrach dlubanko przy redaktorze się i tak opłaci.
To nie znaczy ze gaz jest chuowy tylko smoly w nim dużo. Korekty na tym gazie akurat lecą do dolu czyli kalorie ma. Piachu w filtra fazy cieklej też nie jest dużo....
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Ja swój regenerowałem też jakoś po 30 tys ale nie był tak zawalony. Myślisz że to wina filtrów czy trefne paliwo tak go załatwiło?
[External Link Removed for Guests]
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Nie jest i nie może być to kwestia filtrów.
Filtr fazy ciekłej wyłapie zanieczyszczenia stałe takie jak piasek, metale itd. Nie wyłapie pochodnych smoły bo te zwyczajnie są rozpuszczone w gazie i przez filtr przechodzą. Natomiast smoła jest cieczą która nie odparowuje. Wiec w reduktorze pozostaje po zmianie stanu skupienia z ciekłego na gazowy. To jest specyfika tego zjawiska ta zmiana stanu skupienia.
Czy gaz jest chowy? To tak nie można mówić. Gaz w którym jest smoła może mieć świetne parametry jeżeli chodzi o pracę silnika i na odwrót. Wiem na której stacji tankowałem głownie gaz i wiem zatem skąd pochodzi ta smoła. I dalej tam tankuję a korekty mówią mi jasno że ten gaz z stamtąd nie jest taki choowy.
Filtr fazy ciekłej wyłapie zanieczyszczenia stałe takie jak piasek, metale itd. Nie wyłapie pochodnych smoły bo te zwyczajnie są rozpuszczone w gazie i przez filtr przechodzą. Natomiast smoła jest cieczą która nie odparowuje. Wiec w reduktorze pozostaje po zmianie stanu skupienia z ciekłego na gazowy. To jest specyfika tego zjawiska ta zmiana stanu skupienia.
Czy gaz jest chowy? To tak nie można mówić. Gaz w którym jest smoła może mieć świetne parametry jeżeli chodzi o pracę silnika i na odwrót. Wiem na której stacji tankowałem głownie gaz i wiem zatem skąd pochodzi ta smoła. I dalej tam tankuję a korekty mówią mi jasno że ten gaz z stamtąd nie jest taki choowy.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Bo mój to tak wyglądał
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[External Link Removed for Guests]