Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

porady i pomoce
damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

Re: Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

#11

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Co do wycieku to miałem w identycznym miejscu co Ty. Jednak nie cieklo z uszczelki tylko z kolanka i leciało po obudowie. Też mnie to zdziwiło. W tym miejscu nie ma możliwości być wycieku bo tam nie ma płynu tylko gaz.
Wytarlem wyciek i owinąlem kolanka papierem kuchennym. Okazało się że papier bym mokry A pod reduktorem sucho. Możesz tak sprawdzić.

Dodano po 9 minutach 34 sekundach:
theqlek pisze:
22 sie 2021, 14:23

Czy w tym parowniku gwinty do skręcenia denek są przelotowe ? Może płyn tamtędy przechodzi i wsiąka w uszczelkę i pod ciśnieniem zaczyna kapać
Gwinty nie są przelotowe .

Awatar użytkownika
theqlek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: theqlek »

Dokładnie tak było jak u Ciebie. Na szczęście zamówiłem kolanka mosiężne. Podczas wyjmowania reduktora kolanka plastikowe po prostu odpadły. Ogólnie widać było że ktoś próbował to kiedyś rozebrać bo jeden trzpień blokujący był zniszczony. Od strony imubsa był poprostu okrągły otwór a od drugiej strony ktoś próbował to wybić i rozklepal całość. Ja poradziłem sobie tak że " wygrzebałem" plastik i pilnikiem przeciąłem ten trzpień w środku. Wybiłem od strony rozklepanej. Od strony gwintu rozwiercilem najpierw 1.5 potem 2, potem 2.3, potem wygrzebałem resztę i gwintownikiem M3 przeleciałem gwint żeby go zalegalizować.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: damrades »

theqlek pisze:
04 wrz 2021, 20:54
Dokładnie tak było jak u Ciebie. Na szczęście zamówiłem kolanka mosiężne. Podczas wyjmowania reduktora kolanka plastikowe po prostu odpadły.
U mnie też odpadły. Niestety plastikowe i przegrzane są bardzo kruche.

Z wypowiedzi wnioskuję że nie musiałeś regenerować całego tylko kolanka wymieniłeś?

Awatar użytkownika
theqlek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: theqlek »

Nie musiałem ale to zrobiłem.
W niedzielę zamówiłem kompletny zestaw naprawczy, trzpienie, kolanka i nawet filtr z koszyczkiem. W poniedziałek rano wysłali towar a dopiero po pracy zabrałem się za wykręcenie go. Uznałem że skoro i tak mam wszystko to wymienię. Strona gazowa oprócz tego filtru "materiałowego" który był czarny to nie wyglądała źle. Tak jak piszesz wystarczyły by same kolanka do wymiany. Jedyny minus, że jeśli tak jak u mnie, trzeba byłoby wygrzebywać te kolanka oraz piłować trzpień to zostały by opiłki, więc i tak trzeba by rozkręcić stronę wodną, żeby ją przeczyscic, więc i uszczelka metalowa nowa by się przydała. wydaje mi się że wysepuje tylko w pełnym zestawie naprawczym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: damrades »

A tą gumę dodatkową - tłumiącą drgania założyłeś jak na filmach?
Pytam bo ja tego nie zrobiłem i słychać było drgania.
Rozebralem ponownie reduktor i założyłem gumę i teraz nie słychać klekotania.

Nie mogę edytować pierwszego postu żeby dopisać że tą gumę też trzeba zakładać.
Reduktor działa bez ale go słychać wewnątrz auta.

Awatar użytkownika
theqlek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: theqlek »

Kurcze nie do końca wiem o którą Ci chodzi. W zestawie była dodatkową jakby uszczelka gumowa. Założyłem ja w sumie tylko ze względu na to że stara membrana miała taki promień dodatkowy a nowa była po prostu płaska. Gumę założyłem tak aby w największym stopniu przypominała stara membranę. Przekrój tej gumy jest trapezowy z wycięciem przy najszerszym boku i tym wycięciem przyłożyłem do membrany. Na filmie w sumie też widać że jest założona tylko nie widać która stroną. Co do hałasu to nie odczułem żadnej różnicy.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: damrades »

theqlek pisze:
04 wrz 2021, 23:46
Kurcze nie do końca wiem o którą Ci chodzi. W zestawie była dodatkową jakby uszczelka gumowa. Założyłem ja w sumie tylko ze względu na to że stara membrana miała taki promień dodatkowy a nowa była po prostu płaska. Gumę założyłem tak aby w największym stopniu przypominała stara membranę. Przekrój tej gumy jest trapezowy z wycięciem przy najszerszym boku i tym wycięciem przyłożyłem do membrany. Na filmie w sumie też widać że jest założona tylko nie widać która stroną. Co do hałasu to nie odczułem żadnej różnicy.
Właśnie o niej piszę. Ona spełnią jakieś zadanie tłumienia. Ja pominąłem ją na początku i reduktor było słychać jak głównie jak spadały obroty silnika.

Po 2 tysiącach rozkrecilem ponownie i dołożyłem ją co spowodowało że reduktor ucichł.

A membrana z płaskiej po 2k ma już taki ksztalt jak stara.

Awatar użytkownika
UnicycleQxy

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 02 gru 2020, 21:31
Imię: Arek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: UnicycleQxy »

Również wykonałem regeneracje według opisu z pierwszego posta. Sama wymiana prosta, najgorsza jest zabawa z trzpieniami trzymającymi kolana wodne jak się zapieką. U mnie zapiekło obydwa, nie pomogło nic, ukręciłem tego mini imbusa. Czeka mnie przewieracanie tego badziewia.

Polecam też ten filmik:
[External Link Removed for Guests]

Pokazana na nim jest też wymiana orignów.

Pozdrawiam .

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Mi też imbus objechał i musiałem wykręcić awaryjnie. Poradziłem sobie wybijając mały śrubokręt krzyżykowy i pin puścił. Nie musiałem rozwiercać.

wjmail

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 mar 2008, 13:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wdzięczny: 1 raz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: wjmail »

Smarowaliście może nowe oringi? Jestem właśnie w trakcie regeneracji mojego reduktora i w manualu ([External Link Removed for Guests]) piszą, żeby przesmarować oringi smarem OKS 1020, którego oczywiście nie mogę namierzyć i szukam odpowiednika.

ODPOWIEDZ