Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

porady i pomoce
Mirekb

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Re: Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

#31

Nieprzeczytany post autor: Mirekb »

Jak wtryski leja to czyszczenie tylko to pogorszy (upraszczając, była dziura a będzie większa) - zobacz sobie korekty, jak będą ostro na minusie to leja i niestety raczej tylko wymiana zostaje, można by się bawić w podmianę pojedynczych, ale dla świętego spokoju to chyba lepiej komplet.

Awatar użytkownika
Arturrro83

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#32

Nieprzeczytany post autor: Arturrro83 »

Dziś na noc odłączyłem przewód podciśnienia od reduktora i odpalił bez problemu. Gdyby była to wina wtrysku/ów, to wydaje mi się, że nie byłoby znaczenia czy przewód podciśnienia jest odpięty. Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to wina elektrozaworu na reduktorze?

majestick

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 15 lip 2014, 19:24
Auto: AstraJ 1.4 ST LPG
Województwo: śląskie

#33

Nieprzeczytany post autor: majestick »

Przy wyjściu reduktora do filtra jest zaślepka wkręcona na imbus ,czy ma ktoś wiedzę jaki ma gwint ? Myślę ,że jest to dobre miejsce na wkręcenie manometru w celu ustawienia ciśnienia gazu na listwie po regeneracji . Chciałbym sobie wcześniej przygotować taki zestaw .

majestick

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 15 lip 2014, 19:24
Auto: AstraJ 1.4 ST LPG
Województwo: śląskie

#34

Nieprzeczytany post autor: majestick »

Dla informacji gwint 12x1mm a manometr ma 12x1.5 , ciężko znaleźć redukcję.

mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

#35

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

Witam, odnośnie reduktora Li10 - tak jak u pozostałych wycieka płyn chłodniczy, wyciek jest na kolankach i prawdopodobnie spływa po całej obudowie reduktora. Odwiedziłem 3 gazowników:
- jeden stwierdził, że trzeba wymienić kolanka na mosiężne i od razu zregenerować (przeczyścić) reduktor
- drugi wymienił by tylko kolanka
- trzeci zaproponował mi wymianę całego reduktora na reduktor STAG (czy jest to w ogóle możliwe)

Jest to Astra z fabryczną LPG 2018 r. przebieg 140 tyś km, co radzicie, regenerować, czyścić czy wymienić na nowy reduktor LR???
Z góry dzięki za info.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 878
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Osobiście, przy tym przebiegu, wybrałbym opcję nr1 - wymianę kolanek na mosiężne i regeneracja, lecz nie tyko przeczyszczanie ale wymiana "bebechów". [External Link Removed for Guests].
Opcja druga - jest bez sensu - bo nikt ci nie zagwarantuje, że za pół roku nie padnie membrana.
Przy opcji trzeciej - jeśli jest możliwa - będzie trochę rzeźbienia, bo mocowanie jest inne, elektrozawór to oddzielna część i co najważniejsze - nie wiadomo czy instalacja Landi zgra się z cewką elektrozaworu STAG?
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

#37

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

bolobol wielkie dzięki za informacje - czekam właśnie na wizytę u gazownika. Wybrana opcja nr 1 czyli nowe kolanka i regeneracja/czyszczenie reduktora. Zobaczymy jaki będzie efekt.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 878
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Czyszczenie, to tylko "placebo".
Problemem reduktorów nie są zanieczyszczenia a membrana, która z powodu warunków w jakich pracuje, z biegiem czasu parcieje przez co traci swoją elastyczność a to, skutkuje różnymi awariami systemu zasilania w gaz.
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

majestick pisze:
10 paź 2023, 8:19
Przy wyjściu reduktora do filtra jest zaślepka wkręcona na imbus ,czy ma ktoś wiedzę jaki ma gwint ? Myślę ,że jest to dobre miejsce na wkręcenie manometru w celu ustawienia ciśnienia gazu na listwie po regeneracji . Chciałbym sobie wcześniej przygotować taki zestaw .
Ja kupiłem trójnik i redukcje do manometru i 2 króćce do węży...wpinam zamiast filtra i mam.

Awatar użytkownika
dariopi

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 18 paź 2017, 20:41
Imię: Dariusz
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#40

Nieprzeczytany post autor: dariopi »

pafigo79 pisze:
08 mar 2024, 11:28
Ja kupiłem trójnik i redukcje do manometru i 2 króćce do węży...wpinam zamiast filtra i mam.
a możesz wrzucić fotkę

Dodano po 1 godzinie 19 minutach 15 sekundach:
panowie proszę o pomoc. z powodu błędu po172 korektami -25 i problemem z odpalaniem zrobiłem regenerację reduktora i wymieniłem listwę MED bez czujnika bo błąd pozostawał nadal. po wymianie listwy pojawił sie błąd po171 i korekty na plus 8/10 ?!. i wówczas odkręciłem czujnik ciśnienia i go przemyłem i po wkręceniu znów błąd po172 i korekty -18 . Ciśnienie w plus max zmienia się 1,25 - 1,38 - 1,42. O co tu chodzi?

ODPOWIEDZ