Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

porady i pomoce
damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

Re: Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

#21

Nieprzeczytany post autor: damrades »

wjmail pisze:
22 lip 2022, 1:03
Smarowaliście może nowe oringi? Jestem właśnie w trakcie regeneracji mojego reduktora i w manualu ([External Link Removed for Guests]) piszą, żeby przesmarować oringi smarem OKS 1020, którego oczywiście nie mogę namierzyć i szukam odpowiednika.
Ja smarowałem delikatnie zwykłym olejem silnikowym. Tyło po to żeby miały poślizg i się nie uszkodziły podczas montażu.

Awatar użytkownika
Leon17

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2022, 10:49
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#22

Nieprzeczytany post autor: Leon17 »

Witam. Mam pytanie, czy do wymiany kolanek potrzebny jest demontaż reduktora?

Dodano po 49 minutach 39 sekundach:
'Montaż reduktora w odwrotnej kolejności." - mam do tej kwestii pytanie, a mianowicie czy po uzupełnieniu płynu chłodzącego trzeba odpowietrzyć cały układ?

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Leon17 pisze:
15 paź 2022, 22:29
Witam. Mam pytanie, czy do wymiany kolanek potrzebny jest demontaż reduktora?

Dodano po 49 minutach 39 sekundach:
'Montaż reduktora w odwrotnej kolejności." - mam do tej kwestii pytanie, a mianowicie czy po uzupełnieniu płynu chłodzącego trzeba odpowietrzyć cały układ?
Ja zdemontowałem cały reduktor. Może się udać bez demontażu pod warunkiem że dojdziesz kluczykiem imbusowym do tych szpilek co trzymają kolanka. Choć wydaje mi się łby śrubek są od strony karoserii i może być ciężko z dostępem.

Co do odpowietrzenia to układ sam się odpowietrzy. Można pomóc odkręcając odpowietrznik na chłodnicy.
Dobrze zozgrzac silnik aż termostat się otworzy. Nie zapomnieć o nagrzewnicy - odkręceniu na grzanie nawiewu powietrza .

Awatar użytkownika
Leon17

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 wrz 2022, 10:49
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2016
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#24

Nieprzeczytany post autor: Leon17 »

Witam. Dzisiaj udało mi się wymienić kolanka wodne plastykowe na mosiężne ( wyciek płynu jak w temacie). Udało się wykręcić jedno zabezpieczenie bez demontażu reduktora, ale niestety przy drugim zabezpieczenie trzeba było rozwiercić czyli zakończyło się demontażem reduktora. Cała operacja zakończyła się sukcesem. Reduktor zamontowany i chyba nic nie leci. Dzięki za wskazówki.

Dodano po 30 minutach 47 sekundach:
"Co do odpowietrzenia to układ sam się odpowietrzy. Można pomóc odkręcając odpowietrznik na chłodnicy.
Dobrze zozgrzac silnik aż termostat się otworzy. Nie zapomnieć o nagrzewnicy - odkręceniu na grzanie nawiewu powietrza .
[/quote]"

Tak jak napisałem wcześniej kolanka wymieniłem, a co do odpowietrzania to układ chyba faktycznie sam się odpowietrzył bo włączył mi się wentylator, ale nie odkręcałem grzania na maxa nawiewu wentylatora. Jutro muszę to sprawdzić.

Awatar użytkownika
Bartekbg

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2022, 12:10
Imię: Bartek
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#25

Nieprzeczytany post autor: Bartekbg »

Witam, jestem w trakcje regeneracji, czekam jeszcze na części, urwałem wibroizolatory podczas siłowania się z przewodami z chłodziwem. Zamówiłem dodatkowo jeszcze trzpień do elektrozaworu, tak na wszelki wypadek. Został mi natomiast jeden oring o średnicy wew. 6 mm, natomiast jeszcze jednego oringu mi brakło o średnicy wew. 9,5 mm.

Powodem regeneracji w moim przypadku jest ciężki rozruch po dłuższym postoju, prawdopodobnie dostawanie się gazu do kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
Arturrro83

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#26

Nieprzeczytany post autor: Arturrro83 »

Witam, po regeneracji reduktora, który starałem się wykonać należycie, przez 2 dni rozruch silnika był zazwyczaj prawidłowy. Niestety problem ponownie powrócił i znowu jest ciężki rozruch silnika (niezależnie czy jest zimny czy ciepły). Czy ktoś wie co może być przyczyną i jak temu zaradzić?

Awatar użytkownika
Bartekbg

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2022, 12:10
Imię: Bartek
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz

#27

Nieprzeczytany post autor: Bartekbg »

Zakręciłeś butle od gazu i jeździłeś na benzynie przez pewien czas by stwierdzić ze to wina gazu?

Awatar użytkownika
Arturrro83

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#28

Nieprzeczytany post autor: Arturrro83 »

Przy zakręconej butli z gazem odpala z półobrotu.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Może wtryski ci leją. Reduktor możesz wyeliminować sprawdzając przewód podciśnienia w naczyniu z wodą.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Arturrro83

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: warmińsko-mazurskie

#30

Nieprzeczytany post autor: Arturrro83 »

Wtryski były czyszczone w aso, więc na razie je wykluczam. Jak wykluczyć reduktor za pomocą naczynia z wodą i przewodem podciśnienia. Z tego co wiem to po odłączeniu przewodu podciśnienia od reduktora na dłuższy czas i próbie rozruchu można upewnić się czy wina leży poi stronie reduktora.

ODPOWIEDZ