Ja smarowałem delikatnie zwykłym olejem silnikowym. Tyło po to żeby miały poślizg i się nie uszkodziły podczas montażu.
Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Re: Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10
- Leon17
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 wrz 2022, 10:49
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam. Mam pytanie, czy do wymiany kolanek potrzebny jest demontaż reduktora?
Dodano po 49 minutach 39 sekundach:
'Montaż reduktora w odwrotnej kolejności." - mam do tej kwestii pytanie, a mianowicie czy po uzupełnieniu płynu chłodzącego trzeba odpowietrzyć cały układ?
Dodano po 49 minutach 39 sekundach:
'Montaż reduktora w odwrotnej kolejności." - mam do tej kwestii pytanie, a mianowicie czy po uzupełnieniu płynu chłodzącego trzeba odpowietrzyć cały układ?
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Ja zdemontowałem cały reduktor. Może się udać bez demontażu pod warunkiem że dojdziesz kluczykiem imbusowym do tych szpilek co trzymają kolanka. Choć wydaje mi się łby śrubek są od strony karoserii i może być ciężko z dostępem.Leon17 pisze: ↑15 paź 2022, 22:29Witam. Mam pytanie, czy do wymiany kolanek potrzebny jest demontaż reduktora?
Dodano po 49 minutach 39 sekundach:
'Montaż reduktora w odwrotnej kolejności." - mam do tej kwestii pytanie, a mianowicie czy po uzupełnieniu płynu chłodzącego trzeba odpowietrzyć cały układ?
Co do odpowietrzenia to układ sam się odpowietrzy. Można pomóc odkręcając odpowietrznik na chłodnicy.
Dobrze zozgrzac silnik aż termostat się otworzy. Nie zapomnieć o nagrzewnicy - odkręceniu na grzanie nawiewu powietrza .
- Leon17
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 wrz 2022, 10:49
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam. Dzisiaj udało mi się wymienić kolanka wodne plastykowe na mosiężne ( wyciek płynu jak w temacie). Udało się wykręcić jedno zabezpieczenie bez demontażu reduktora, ale niestety przy drugim zabezpieczenie trzeba było rozwiercić czyli zakończyło się demontażem reduktora. Cała operacja zakończyła się sukcesem. Reduktor zamontowany i chyba nic nie leci. Dzięki za wskazówki.
Dodano po 30 minutach 47 sekundach:
"Co do odpowietrzenia to układ sam się odpowietrzy. Można pomóc odkręcając odpowietrznik na chłodnicy.
Dobrze zozgrzac silnik aż termostat się otworzy. Nie zapomnieć o nagrzewnicy - odkręceniu na grzanie nawiewu powietrza .
[/quote]"
Tak jak napisałem wcześniej kolanka wymieniłem, a co do odpowietrzania to układ chyba faktycznie sam się odpowietrzył bo włączył mi się wentylator, ale nie odkręcałem grzania na maxa nawiewu wentylatora. Jutro muszę to sprawdzić.
Dodano po 30 minutach 47 sekundach:
"Co do odpowietrzenia to układ sam się odpowietrzy. Można pomóc odkręcając odpowietrznik na chłodnicy.
Dobrze zozgrzac silnik aż termostat się otworzy. Nie zapomnieć o nagrzewnicy - odkręceniu na grzanie nawiewu powietrza .
[/quote]"
Tak jak napisałem wcześniej kolanka wymieniłem, a co do odpowietrzania to układ chyba faktycznie sam się odpowietrzył bo włączył mi się wentylator, ale nie odkręcałem grzania na maxa nawiewu wentylatora. Jutro muszę to sprawdzić.
- Bartekbg
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2022, 12:10
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam, jestem w trakcje regeneracji, czekam jeszcze na części, urwałem wibroizolatory podczas siłowania się z przewodami z chłodziwem. Zamówiłem dodatkowo jeszcze trzpień do elektrozaworu, tak na wszelki wypadek. Został mi natomiast jeden oring o średnicy wew. 6 mm, natomiast jeszcze jednego oringu mi brakło o średnicy wew. 9,5 mm.
Powodem regeneracji w moim przypadku jest ciężki rozruch po dłuższym postoju, prawdopodobnie dostawanie się gazu do kolektora ssącego.
Powodem regeneracji w moim przypadku jest ciężki rozruch po dłuższym postoju, prawdopodobnie dostawanie się gazu do kolektora ssącego.
- Arturrro83
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Witam, po regeneracji reduktora, który starałem się wykonać należycie, przez 2 dni rozruch silnika był zazwyczaj prawidłowy. Niestety problem ponownie powrócił i znowu jest ciężki rozruch silnika (niezależnie czy jest zimny czy ciepły). Czy ktoś wie co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
- Arturrro83
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Może wtryski ci leją. Reduktor możesz wyeliminować sprawdzając przewód podciśnienia w naczyniu z wodą.
[External Link Removed for Guests]
- Arturrro83
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:25
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Wtryski były czyszczone w aso, więc na razie je wykluczam. Jak wykluczyć reduktor za pomocą naczynia z wodą i przewodem podciśnienia. Z tego co wiem to po odłączeniu przewodu podciśnienia od reduktora na dłuższy czas i próbie rozruchu można upewnić się czy wina leży poi stronie reduktora.