Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10
Wczoraj z sukcesem zakończyła się regeneracja reduktora Landi Renzo LI10. Przebieg auta 110 000. Ciekł płyn z kolanek oraz przepuszczał gaz podciśnieniem do kolektora ale znacznie bardziej niż na filmie [External Link Removed for Guests]
Odbyło się to nie bez problemów więc chciałem podzielić się doświadczeniem. Tu dziękuję notchbacklpg za materiały filmowe.
Zestaw naprawczy jaki kupiłem to [External Link Removed for Guests]
przy okazji kupiłem 2 kolanka wodne metalowe [External Link Removed for Guests]
oraz 2 zawleczki [External Link Removed for Guests]
wszystkie rzeczy kupiłem w tej samej cenie na allegro w sklepie nagaz24 z możliwością zwrotu na smart jakby się nie przydały.
1. Zakręciłem gaz w zbiorniku i wyjeździłem gaz. Odczekałem aż silnik i płyn chłodzący będzie zimny.
2. Demontaż zacząłem od odpięcia węży z chłodziwem i upuszczeniu około 1,5 l płynu wężem do butelki z szeroką szyjką która zmieściła się pod reduktorem.
- oczywiście pierwsza strata pękły oba kolanka plastikowe, które były strasznie kruche ale na szczęście miałem zapas.
3. Odkręciłem zasilanie gazem reduktor ( baryłki nie musiałem wymieniać szczelność potem była )
4. Odpiąłem wszystkie wężyki i przewody.
5. Odkręciłem wspornik od karoserii. ( 2 śubki hex 10 od środka komory oraz jedna od zewnątrz na nadkolu za amortyzatorem )
6. Odkręciłem reduktor od wspornika - 3 nakrętki hex10
7. Jak nie musisz to nie odkręcaj wibroizolatorów - to te śrubki z gumą są przesuszone i łatwo rozpadają.
Pacjent był wolny i można było regenerować.
Regeneracja - wymiana wszystkich o-ringów w króćcach oraz membrany i filtra. ( wszystko zawiera zestaw naprawczy ) został jeden o-ring prawdopodobnie ze śruby regulacji ciśnienia, której NIE DOTYKAĆ, nie kręcić.
Wymieniłem kolanka na nowe a w zestawie były o-ringi. Jena zawleczka była zapieczona i objechał mi chiński klucz imbus. Zalecam dobrej jakości kluczyk.
Regeneracja jak na filmikach.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Mój reduktor był niemal czysty w środku, mało mazutu. Do czyszczenia użyłem acetonu który radzi sobie lepiej niż propanol czy benzyna ekstrakcyjna.
Niestety membrana w zestawie jest płaska a wyjęta z reduktora jest wypukła więc producent prawdopodobnie dołożył dodatkową gumę, która na pierwszym filmie pasuje do okrągłej blaszki a w moim przypadku średnice się różniły i nie założyłem jej wogóle a reduktor działa. Na drugim filmie widać że średnice też są inne mimo to monter założył gumę i reduktor też działa.
Montaż reduktora w odwrotnej kolejności.
Jeżeli zepsuły się wibroizolatory to nie przykręcaj na sztywno reduktora bo będzie efekt diesla. Ja tak zrobiłem i klekot niósł się na całą karoserię.
Kupiłem po 5zł na allegro 3 wibroizolatory 20x15 M6 o twardości Shore'a A65 +/-5. Wystarczające żeby tłumiła wibracje choć były jeszcze na innej aukcji miększe o twardość A57. Mój parownik przed czyszczeniem.
Odbyło się to nie bez problemów więc chciałem podzielić się doświadczeniem. Tu dziękuję notchbacklpg za materiały filmowe.
Zestaw naprawczy jaki kupiłem to [External Link Removed for Guests]
przy okazji kupiłem 2 kolanka wodne metalowe [External Link Removed for Guests]
oraz 2 zawleczki [External Link Removed for Guests]
wszystkie rzeczy kupiłem w tej samej cenie na allegro w sklepie nagaz24 z możliwością zwrotu na smart jakby się nie przydały.
1. Zakręciłem gaz w zbiorniku i wyjeździłem gaz. Odczekałem aż silnik i płyn chłodzący będzie zimny.
2. Demontaż zacząłem od odpięcia węży z chłodziwem i upuszczeniu około 1,5 l płynu wężem do butelki z szeroką szyjką która zmieściła się pod reduktorem.
- oczywiście pierwsza strata pękły oba kolanka plastikowe, które były strasznie kruche ale na szczęście miałem zapas.
3. Odkręciłem zasilanie gazem reduktor ( baryłki nie musiałem wymieniać szczelność potem była )
4. Odpiąłem wszystkie wężyki i przewody.
5. Odkręciłem wspornik od karoserii. ( 2 śubki hex 10 od środka komory oraz jedna od zewnątrz na nadkolu za amortyzatorem )
6. Odkręciłem reduktor od wspornika - 3 nakrętki hex10
7. Jak nie musisz to nie odkręcaj wibroizolatorów - to te śrubki z gumą są przesuszone i łatwo rozpadają.
Pacjent był wolny i można było regenerować.
Regeneracja - wymiana wszystkich o-ringów w króćcach oraz membrany i filtra. ( wszystko zawiera zestaw naprawczy ) został jeden o-ring prawdopodobnie ze śruby regulacji ciśnienia, której NIE DOTYKAĆ, nie kręcić.
Wymieniłem kolanka na nowe a w zestawie były o-ringi. Jena zawleczka była zapieczona i objechał mi chiński klucz imbus. Zalecam dobrej jakości kluczyk.
Regeneracja jak na filmikach.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Mój reduktor był niemal czysty w środku, mało mazutu. Do czyszczenia użyłem acetonu który radzi sobie lepiej niż propanol czy benzyna ekstrakcyjna.
Niestety membrana w zestawie jest płaska a wyjęta z reduktora jest wypukła więc producent prawdopodobnie dołożył dodatkową gumę, która na pierwszym filmie pasuje do okrągłej blaszki a w moim przypadku średnice się różniły i nie założyłem jej wogóle a reduktor działa. Na drugim filmie widać że średnice też są inne mimo to monter założył gumę i reduktor też działa.
Montaż reduktora w odwrotnej kolejności.
Jeżeli zepsuły się wibroizolatory to nie przykręcaj na sztywno reduktora bo będzie efekt diesla. Ja tak zrobiłem i klekot niósł się na całą karoserię.
Kupiłem po 5zł na allegro 3 wibroizolatory 20x15 M6 o twardości Shore'a A65 +/-5. Wystarczające żeby tłumiła wibracje choć były jeszcze na innej aukcji miększe o twardość A57. Mój parownik przed czyszczeniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
- Auto: Astra
- Silnik: A14net
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 13 razy
Napisałeś że niestety jest płaska membrana,taka właśnie powinna być jak wyjmiesz ją po 100 tyś też będzie wypukła.
Polecam założyć manometr po wymianie i sprawdzić ciśnie bo mimo wymiany nadal może być trochę za niskie bo ta sprężyna po takim przebiegu i pracy w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości i trzeba regulować ciśnienie.
Polecam założyć manometr po wymianie i sprawdzić ciśnie bo mimo wymiany nadal może być trochę za niskie bo ta sprężyna po takim przebiegu i pracy w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości i trzeba regulować ciśnienie.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
- Imię: Damrades
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 9 razy
Sprawdziłem manometrem ( trochę mało dokładnym bo do 10 bar ) było 1,25 Bar a po wymianie mam 1,0 Bar.
Na pracujących wtryskach i podciśnieniu z kolektora jest teraz 0,50 a było 0,65
tu mnie zastanawia dlaczego spadło? Myślałem że będzie więcej.
Ale jak pisał gdzieś ktoś to manometrem nie jest precyzyjnie mierzone.
Na razie mimo takich wskazań przy przygazówce powyżej 4 tyś obrotów i na klimie nie zgłasza błędów. Myślę nie regulować ciśnienia dopóki wszystko chodzi..
Chyba że się mylę i powinienem zwiększyć je do 1,4 na zgaszonym lub 0,8 na pracującym ( + podciśnienie to około 0,65 bara )
Na pracujących wtryskach i podciśnieniu z kolektora jest teraz 0,50 a było 0,65
tu mnie zastanawia dlaczego spadło? Myślałem że będzie więcej.
Ale jak pisał gdzieś ktoś to manometrem nie jest precyzyjnie mierzone.
Na razie mimo takich wskazań przy przygazówce powyżej 4 tyś obrotów i na klimie nie zgłasza błędów. Myślę nie regulować ciśnienia dopóki wszystko chodzi..
Chyba że się mylę i powinienem zwiększyć je do 1,4 na zgaszonym lub 0,8 na pracującym ( + podciśnienie to około 0,65 bara )
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Gratulacje za odwagę i dobry opis czynności
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]
- RobertW
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2020, 20:22
- Imię: Robert
- Auto: Astra J B14NET/Astra G Z16XE
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Gratulacje, wibroizolatory oryginalne mają oznaczenie GM 9255107 GR.3.230. (takie pasowały do Astry J B14NET). Na zdjęciu także stary uszkodzony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- theqlek
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Czy jest to możliwe że przez jakąś nieszczelność przechodzi płyn chłodniczy ze swojej części tam gdzie są wibroizolatory do drugiej części? Jak mam rozgrzany silnik cieknie mi płyn w miejscu uszczelki od strony części gazowej, a nawet prawie się leje. Zamówiłem już zestaw naprawczy ale przeszukując forum nie znalazłem nigdzie żeby ktoś miał wyciek właśnie z tej strony.
Czy w tym parowniku gwinty do skręcenia denek są przelotowe ? Może płyn tamtędy przechodzi i wsiąka w uszczelkę i pod ciśnieniem zaczyna kapać
Czy w tym parowniku gwinty do skręcenia denek są przelotowe ? Może płyn tamtędy przechodzi i wsiąka w uszczelkę i pod ciśnieniem zaczyna kapać
Ostatnio zmieniony 22 sie 2021, 14:35 przez theqlek, łącznie zmieniany 1 raz.
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Dziwne. W drugiej części jest gaz. Więc gaz by uciekał.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]
- theqlek
- Posty: 13
- Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
- Imię: Wojciech
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Wygląda to tak. Tylko w miejscu uszczelki jest mokre, brudne. Nie widać żeby to z tej drugiej części przeplywalo. Wygląda jakby ta uszczelka nasiąkła. Gwinty w reduktor że do skręcania denek są przelotowe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.