Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

porady i pomoce
damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

Regeneracja reduktora Landi Renzo Li10

#1

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Wczoraj z sukcesem zakończyła się regeneracja reduktora Landi Renzo LI10. Przebieg auta 110 000. Ciekł płyn z kolanek oraz przepuszczał gaz podciśnieniem do kolektora ale znacznie bardziej niż na filmie [External Link Removed for Guests]

Odbyło się to nie bez problemów więc chciałem podzielić się doświadczeniem. Tu dziękuję notchbacklpg za materiały filmowe.

Zestaw naprawczy jaki kupiłem to [External Link Removed for Guests]
przy okazji kupiłem 2 kolanka wodne metalowe [External Link Removed for Guests]
oraz 2 zawleczki [External Link Removed for Guests]
wszystkie rzeczy kupiłem w tej samej cenie na allegro w sklepie nagaz24 z możliwością zwrotu na smart jakby się nie przydały.

1. Zakręciłem gaz w zbiorniku i wyjeździłem gaz. Odczekałem aż silnik i płyn chłodzący będzie zimny.
2. Demontaż zacząłem od odpięcia węży z chłodziwem i upuszczeniu około 1,5 l płynu wężem do butelki z szeroką szyjką która zmieściła się pod reduktorem.
- oczywiście pierwsza strata pękły oba kolanka plastikowe, które były strasznie kruche ale na szczęście miałem zapas.
3. Odkręciłem zasilanie gazem reduktor ( baryłki nie musiałem wymieniać szczelność potem była )
4. Odpiąłem wszystkie wężyki i przewody.
5. Odkręciłem wspornik od karoserii. ( 2 śubki hex 10 od środka komory oraz jedna od zewnątrz na nadkolu za amortyzatorem )
6. Odkręciłem reduktor od wspornika - 3 nakrętki hex10
7. Jak nie musisz to nie odkręcaj wibroizolatorów - to te śrubki z gumą są przesuszone i łatwo rozpadają.

Pacjent był wolny i można było regenerować.
Regeneracja - wymiana wszystkich o-ringów w króćcach oraz membrany i filtra. ( wszystko zawiera zestaw naprawczy ) został jeden o-ring prawdopodobnie ze śruby regulacji ciśnienia, której NIE DOTYKAĆ, nie kręcić.
Wymieniłem kolanka na nowe a w zestawie były o-ringi. Jena zawleczka była zapieczona i objechał mi chiński klucz imbus. Zalecam dobrej jakości kluczyk.

Regeneracja jak na filmikach.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Mój reduktor był niemal czysty w środku, mało mazutu. Do czyszczenia użyłem acetonu który radzi sobie lepiej niż propanol czy benzyna ekstrakcyjna.

Niestety membrana w zestawie jest płaska a wyjęta z reduktora jest wypukła więc producent prawdopodobnie dołożył dodatkową gumę, która na pierwszym filmie pasuje do okrągłej blaszki a w moim przypadku średnice się różniły i nie założyłem jej wogóle a reduktor działa. Na drugim filmie widać że średnice też są inne mimo to monter założył gumę i reduktor też działa. :D

Montaż reduktora w odwrotnej kolejności.
Jeżeli zepsuły się wibroizolatory to nie przykręcaj na sztywno reduktora bo będzie efekt diesla. Ja tak zrobiłem i klekot niósł się na całą karoserię.
Kupiłem po 5zł na allegro 3 wibroizolatory 20x15 M6 o twardości Shore'a A65 +/-5. Wystarczające żeby tłumiła wibracje choć były jeszcze na innej aukcji miększe o twardość A57.
20210727_212931.jpg
Mój parownik przed czyszczeniem.
20210723_160838.jpg
20210723_160902.jpg
20210723_162914.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wi1974

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
Auto: Astra
Silnik: A14net
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Wi1974 »

Napisałeś że niestety jest płaska membrana,taka właśnie powinna być jak wyjmiesz ją po 100 tyś też będzie wypukła.
Polecam założyć manometr po wymianie i sprawdzić ciśnie bo mimo wymiany nadal może być trochę za niskie bo ta sprężyna po takim przebiegu i pracy w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości i trzeba regulować ciśnienie.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Sprawdziłem manometrem ( trochę mało dokładnym bo do 10 bar ) było 1,25 Bar a po wymianie mam 1,0 Bar.
Na pracujących wtryskach i podciśnieniu z kolektora jest teraz 0,50 a było 0,65

tu mnie zastanawia dlaczego spadło? Myślałem że będzie więcej.
Ale jak pisał gdzieś ktoś to manometrem nie jest precyzyjnie mierzone.
Na razie mimo takich wskazań przy przygazówce powyżej 4 tyś obrotów i na klimie nie zgłasza błędów. Myślę nie regulować ciśnienia dopóki wszystko chodzi..
Chyba że się mylę i powinienem zwiększyć je do 1,4 na zgaszonym lub 0,8 na pracującym ( + podciśnienie to około 0,65 bara )

Wi1974

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
Auto: Astra
Silnik: A14net
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Wi1974 »

Jest film na YouTube jakie jest ciśnie po wymianie reduktora pracujący silnik na wolnych obrotach .

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: damrades »

A jakie są objawy zbyt niskiego ciśnienia? Bo ja jak na razie nie mam żadnych.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Gratulacje za odwagę i dobry opis czynności :)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
RobertW

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2020, 20:22
Imię: Robert
Auto: Astra J B14NET/Astra G Z16XE
Silnik: B14NET
Rocznik: 2017
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: RobertW »

Gratulacje, wibroizolatory oryginalne mają oznaczenie GM 9255107 GR.3.230. (takie pasowały do Astry J B14NET). Na zdjęciu także stary uszkodzony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
theqlek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: theqlek »

Czy jest to możliwe że przez jakąś nieszczelność przechodzi płyn chłodniczy ze swojej części tam gdzie są wibroizolatory do drugiej części? Jak mam rozgrzany silnik cieknie mi płyn w miejscu uszczelki od strony części gazowej, a nawet prawie się leje. Zamówiłem już zestaw naprawczy ale przeszukując forum nie znalazłem nigdzie żeby ktoś miał wyciek właśnie z tej strony.

Czy w tym parowniku gwinty do skręcenia denek są przelotowe ? Może płyn tamtędy przechodzi i wsiąka w uszczelkę i pod ciśnieniem zaczyna kapać
Ostatnio zmieniony 22 sie 2021, 14:35 przez theqlek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Dziwne. W drugiej części jest gaz. Więc gaz by uciekał.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
theqlek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2021, 21:22
Imię: Wojciech
Auto: Astra J
Rocznik: 2012
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: theqlek »

Wygląda to tak. Tylko w miejscu uszczelki jest mokre, brudne. Nie widać żeby to z tej drugiej części przeplywalo. Wygląda jakby ta uszczelka nasiąkła. Gwinty w reduktor że do skręcania denek są przelotowe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ