Check engine, wymiana wtrysków itp. itd.

porady i pomoce
mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

Check engine, wymiana wtrysków itp. itd.

#1

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

Witam,
zakładam nowy temat, bo w żadnym innym nie doszukałem się takiej sytuacji: ;)

W mojej Astrze 1,4 (z fabryczną instalacją LPG przy przebiegu 95 000 po 3 latach użytkowania, samochód na przedłużonej gwarancji ) pojawił się CHECK ENGINE. Błąd wyskoczył podczas jazdy w korku po lekkim szarpnięciu. Poza tym żadnych innych dolegliwości, spadków mocy, szarpania itp. itd. wszystko w porządku.
Szwagier podpiął ELMa i pokazał się błąd P0172 "Kalibracja stanu mieszanki bogatej w układzie regulacji mieszanki paliwa". Przejechałem na samej benzynie 80 km i CHECK zniknął.
Z racji tego, że miałem do przejechania trasę 1400 km, a samochód jest na gwarancji pojechałem do ASO i.... tu się zaczyna historia... :D

Panowie z ASO orzekli, że do wymiany są wtryskiwacze, a że samochód jest na przedłużonej gwarancji , to nic mnie to nie będzie kosztować, a problem się rozwiąże, tylko, że ja jestem dociekliwy i zacząłem pytać! Skąd taka diagnoza, i dostałem odpowiedź, że to na podstawie błędu, który odczytali, ale nie chcieli mi powiedzieć jaki to błąd, bo to rzekomo tajemnica, dopiero gdy im powiedziałem co o tym myślę, dali mi wydruk z komputera - błąd ten sam P0172. Nie potrafili nic więcej powiedzieć, nic więcej nie sprawdzili, tylko odczytując błąd z komputera każą wymienić wtryski.

Reasumując umówiłem się za tydzień na wymianę tych wtryskiwaczy, ale nurtuje mnie czy to aby na pewno jest przyczyną moich problemów??? W trasie tych 1400 kwas m, jeszcze 2 razy pojawił się CHECK, znowu podczas jazdy w korku, pierwszy skasowałem, kolejny cały czas się świeci.
Czy ktoś z Was miał podobny problem??? Możecie coś doradzić w tej sytuacji? Jak już się przekonałem kilkukrotnie przeglądając Forum, takie porady są bardzo pomocne :)

armo11

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 12 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: armo11 »

Miałem ten sam problem na instalacji Lovato, z tą różnicą, że mieszanka była uboga.
Na benzynie check nie wyskakiwał co świadczy o tym, że nie ma lewego powietrza (uboga mieszanka) na dolocie lub dziurawy kolektor wydechowy (bogata mieszanka).
Warto zerknąć na korekty krótko i długoterminowe.
Problemem okazały się mapy na LPG. Po korekcie map w sterowniku LPG u gazownika problem zniknął.

mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

Korekty paliwowe krótkoterminowe oscylują od -3 do +5. Korekty długoterminowe -27 i zastanawiam się czy wymiana wtryskow rozwiąże problem. Wydaje mi się, że nie powinna zaszkodzić? Kiedyś w innym ASO powiedzielk mi ze oni nie mogą nic zmieniać w sterownikami od gazu....

Dodano po 26 sekundach:
Korekty paliwowe krótkoterminowe oscylują od -3 do +5. Korekty długoterminowe -27 i zastanawiam się czy wymiana wtryskow rozwiąże problem. Wydaje mi się, że nie powinna zaszkodzić? Kiedyś w innym ASO powiedzielk mi ze oni nie mogą nic zmieniać w sterownikami od gazu....

Wi1974

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 18 sie 2019, 14:37
Auto: Astra
Silnik: A14net
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Wi1974 »

Powinno pomóc bo te wtryski niestety tyle wytrzymują.

stark2991

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 21 lip 2021, 19:18
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 7 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: stark2991 »

Mapa LPG rozjechana, ale jak chcą wtryski za darmo wymieniać to niech wymieniają ;)

mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

No i wtryski wymienione. Korekty paliwowe chyba są ok. Wszystko działa tak jak powinno, nie wywala już check engine, ale zauważyłem wzrost spalania gazu...
Po wymianie wtrysków przejechałem już 1000 km i moje średnie spalanie, to 8,2 do 8,7, a poprzednio było zawsze około 7,3. Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyną????

mapo86

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
Auto: Opel Astra J 1.4 2018
Silnik: 1.4 140 KM LPG
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: mapo86 »

Jakiś trop odnośnie zwiększonego spalania?

armo11

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 12 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: armo11 »

Wymiana wtrysków to nie tylko usunięcie starych i montaż nowych.
Do sprawdzenia mapy LPG, czasy wtrysków, analiza spalin.
Bez diagnostyki możesz zgadywać co jest powodem większego spalania.
Jak w ASO nie chcą tego zrobić lub nie ogarniają to poszukaj u siebie w okolicy dobrego gazownika, który to ogarnie.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 262
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 9 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

armo11 pisze:
11 lis 2021, 23:23
Wymiana wtrysków to nie tylko usunięcie starych i montaż nowych.
Do sprawdzenia mapy LPG, czasy wtrysków, analiza spalin.
Bez diagnostyki możesz zgadywać co jest powodem większego spalania.
Jak w ASO nie chcą tego zrobić lub nie ogarniają to poszukaj u siebie w okolicy dobrego gazownika, który to ogarnie.
Powodzenia z fabryczna instalacja...zablokowana jest

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Pierwsza sprawa to sobie pomyślcie, skąd w komputerze większe spalanie? Sprawdźcie rzeczywiste na dystrybutorze. Też mam takie zapytania od klientów.
Pierwsza sprawa to jak leją wtryski, komputer robi korekty na minus, czyli skraca czas pracy wtrysków. Wskazanie spalania to matematycznie wyliczona ilość gdzie jednym z czynników jest czas otwarcia wtrysków. Krótszy czas, mniejsze spalenie, choć przez lejace wtryski przechodzi więcej. Wymieniacie wtryski, korekty wracają w pobliże zera, czyli dłuższe czasy otwarcia wtrysków tym samym wskazanie spalania wzrasta. Nie patrzcie na sam komputer. On nie ma przeplywomierza. To nie jest źle po wymianie tylko było źle przed wymianą.

ODPOWIEDZ