Check engine, wymiana wtrysków itp. itd.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
- Auto: Opel Astra J 1.4 2018
- Silnik: 1.4 140 KM LPG
- Województwo: podkarpackie
- Pomocny: 1 raz
Check engine, wymiana wtrysków itp. itd.
Witam,
zakładam nowy temat, bo w żadnym innym nie doszukałem się takiej sytuacji:
W mojej Astrze 1,4 (z fabryczną instalacją LPG przy przebiegu 95 000 po 3 latach użytkowania, samochód na przedłużonej gwarancji ) pojawił się CHECK ENGINE. Błąd wyskoczył podczas jazdy w korku po lekkim szarpnięciu. Poza tym żadnych innych dolegliwości, spadków mocy, szarpania itp. itd. wszystko w porządku.
Szwagier podpiął ELMa i pokazał się błąd P0172 "Kalibracja stanu mieszanki bogatej w układzie regulacji mieszanki paliwa". Przejechałem na samej benzynie 80 km i CHECK zniknął.
Z racji tego, że miałem do przejechania trasę 1400 km, a samochód jest na gwarancji pojechałem do ASO i.... tu się zaczyna historia...
Panowie z ASO orzekli, że do wymiany są wtryskiwacze, a że samochód jest na przedłużonej gwarancji , to nic mnie to nie będzie kosztować, a problem się rozwiąże, tylko, że ja jestem dociekliwy i zacząłem pytać! Skąd taka diagnoza, i dostałem odpowiedź, że to na podstawie błędu, który odczytali, ale nie chcieli mi powiedzieć jaki to błąd, bo to rzekomo tajemnica, dopiero gdy im powiedziałem co o tym myślę, dali mi wydruk z komputera - błąd ten sam P0172. Nie potrafili nic więcej powiedzieć, nic więcej nie sprawdzili, tylko odczytując błąd z komputera każą wymienić wtryski.
Reasumując umówiłem się za tydzień na wymianę tych wtryskiwaczy, ale nurtuje mnie czy to aby na pewno jest przyczyną moich problemów??? W trasie tych 1400 kwas m, jeszcze 2 razy pojawił się CHECK, znowu podczas jazdy w korku, pierwszy skasowałem, kolejny cały czas się świeci.
Czy ktoś z Was miał podobny problem??? Możecie coś doradzić w tej sytuacji? Jak już się przekonałem kilkukrotnie przeglądając Forum, takie porady są bardzo pomocne
zakładam nowy temat, bo w żadnym innym nie doszukałem się takiej sytuacji:
W mojej Astrze 1,4 (z fabryczną instalacją LPG przy przebiegu 95 000 po 3 latach użytkowania, samochód na przedłużonej gwarancji ) pojawił się CHECK ENGINE. Błąd wyskoczył podczas jazdy w korku po lekkim szarpnięciu. Poza tym żadnych innych dolegliwości, spadków mocy, szarpania itp. itd. wszystko w porządku.
Szwagier podpiął ELMa i pokazał się błąd P0172 "Kalibracja stanu mieszanki bogatej w układzie regulacji mieszanki paliwa". Przejechałem na samej benzynie 80 km i CHECK zniknął.
Z racji tego, że miałem do przejechania trasę 1400 km, a samochód jest na gwarancji pojechałem do ASO i.... tu się zaczyna historia...
Panowie z ASO orzekli, że do wymiany są wtryskiwacze, a że samochód jest na przedłużonej gwarancji , to nic mnie to nie będzie kosztować, a problem się rozwiąże, tylko, że ja jestem dociekliwy i zacząłem pytać! Skąd taka diagnoza, i dostałem odpowiedź, że to na podstawie błędu, który odczytali, ale nie chcieli mi powiedzieć jaki to błąd, bo to rzekomo tajemnica, dopiero gdy im powiedziałem co o tym myślę, dali mi wydruk z komputera - błąd ten sam P0172. Nie potrafili nic więcej powiedzieć, nic więcej nie sprawdzili, tylko odczytując błąd z komputera każą wymienić wtryski.
Reasumując umówiłem się za tydzień na wymianę tych wtryskiwaczy, ale nurtuje mnie czy to aby na pewno jest przyczyną moich problemów??? W trasie tych 1400 kwas m, jeszcze 2 razy pojawił się CHECK, znowu podczas jazdy w korku, pierwszy skasowałem, kolejny cały czas się świeci.
Czy ktoś z Was miał podobny problem??? Możecie coś doradzić w tej sytuacji? Jak już się przekonałem kilkukrotnie przeglądając Forum, takie porady są bardzo pomocne
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Miałem ten sam problem na instalacji Lovato, z tą różnicą, że mieszanka była uboga.
Na benzynie check nie wyskakiwał co świadczy o tym, że nie ma lewego powietrza (uboga mieszanka) na dolocie lub dziurawy kolektor wydechowy (bogata mieszanka).
Warto zerknąć na korekty krótko i długoterminowe.
Problemem okazały się mapy na LPG. Po korekcie map w sterowniku LPG u gazownika problem zniknął.
Na benzynie check nie wyskakiwał co świadczy o tym, że nie ma lewego powietrza (uboga mieszanka) na dolocie lub dziurawy kolektor wydechowy (bogata mieszanka).
Warto zerknąć na korekty krótko i długoterminowe.
Problemem okazały się mapy na LPG. Po korekcie map w sterowniku LPG u gazownika problem zniknął.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
- Auto: Opel Astra J 1.4 2018
- Silnik: 1.4 140 KM LPG
- Województwo: podkarpackie
- Pomocny: 1 raz
Korekty paliwowe krótkoterminowe oscylują od -3 do +5. Korekty długoterminowe -27 i zastanawiam się czy wymiana wtryskow rozwiąże problem. Wydaje mi się, że nie powinna zaszkodzić? Kiedyś w innym ASO powiedzielk mi ze oni nie mogą nic zmieniać w sterownikami od gazu....
Dodano po 26 sekundach:
Korekty paliwowe krótkoterminowe oscylują od -3 do +5. Korekty długoterminowe -27 i zastanawiam się czy wymiana wtryskow rozwiąże problem. Wydaje mi się, że nie powinna zaszkodzić? Kiedyś w innym ASO powiedzielk mi ze oni nie mogą nic zmieniać w sterownikami od gazu....
Dodano po 26 sekundach:
Korekty paliwowe krótkoterminowe oscylują od -3 do +5. Korekty długoterminowe -27 i zastanawiam się czy wymiana wtryskow rozwiąże problem. Wydaje mi się, że nie powinna zaszkodzić? Kiedyś w innym ASO powiedzielk mi ze oni nie mogą nic zmieniać w sterownikami od gazu....
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 sty 2018, 22:28
- Auto: Opel Astra J 1.4 2018
- Silnik: 1.4 140 KM LPG
- Województwo: podkarpackie
- Pomocny: 1 raz
No i wtryski wymienione. Korekty paliwowe chyba są ok. Wszystko działa tak jak powinno, nie wywala już check engine, ale zauważyłem wzrost spalania gazu...
Po wymianie wtrysków przejechałem już 1000 km i moje średnie spalanie, to 8,2 do 8,7, a poprzednio było zawsze około 7,3. Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyną????
Po wymianie wtrysków przejechałem już 1000 km i moje średnie spalanie, to 8,2 do 8,7, a poprzednio było zawsze około 7,3. Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyną????
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Wymiana wtrysków to nie tylko usunięcie starych i montaż nowych.
Do sprawdzenia mapy LPG, czasy wtrysków, analiza spalin.
Bez diagnostyki możesz zgadywać co jest powodem większego spalania.
Jak w ASO nie chcą tego zrobić lub nie ogarniają to poszukaj u siebie w okolicy dobrego gazownika, który to ogarnie.
Do sprawdzenia mapy LPG, czasy wtrysków, analiza spalin.
Bez diagnostyki możesz zgadywać co jest powodem większego spalania.
Jak w ASO nie chcą tego zrobić lub nie ogarniają to poszukaj u siebie w okolicy dobrego gazownika, który to ogarnie.
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 10 razy
Powodzenia z fabryczna instalacja...zablokowana jestarmo11 pisze: ↑11 lis 2021, 23:23Wymiana wtrysków to nie tylko usunięcie starych i montaż nowych.
Do sprawdzenia mapy LPG, czasy wtrysków, analiza spalin.
Bez diagnostyki możesz zgadywać co jest powodem większego spalania.
Jak w ASO nie chcą tego zrobić lub nie ogarniają to poszukaj u siebie w okolicy dobrego gazownika, który to ogarnie.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Pierwsza sprawa to sobie pomyślcie, skąd w komputerze większe spalanie? Sprawdźcie rzeczywiste na dystrybutorze. Też mam takie zapytania od klientów.
Pierwsza sprawa to jak leją wtryski, komputer robi korekty na minus, czyli skraca czas pracy wtrysków. Wskazanie spalania to matematycznie wyliczona ilość gdzie jednym z czynników jest czas otwarcia wtrysków. Krótszy czas, mniejsze spalenie, choć przez lejace wtryski przechodzi więcej. Wymieniacie wtryski, korekty wracają w pobliże zera, czyli dłuższe czasy otwarcia wtrysków tym samym wskazanie spalania wzrasta. Nie patrzcie na sam komputer. On nie ma przeplywomierza. To nie jest źle po wymianie tylko było źle przed wymianą.
Pierwsza sprawa to jak leją wtryski, komputer robi korekty na minus, czyli skraca czas pracy wtrysków. Wskazanie spalania to matematycznie wyliczona ilość gdzie jednym z czynników jest czas otwarcia wtrysków. Krótszy czas, mniejsze spalenie, choć przez lejace wtryski przechodzi więcej. Wymieniacie wtryski, korekty wracają w pobliże zera, czyli dłuższe czasy otwarcia wtrysków tym samym wskazanie spalania wzrasta. Nie patrzcie na sam komputer. On nie ma przeplywomierza. To nie jest źle po wymianie tylko było źle przed wymianą.