Fabryczny gaz - Astra J przełącza się za szybko 1.4t NET 140KM
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 maja 2023, 12:20
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J 1.4T LPG fabryczny
- Rocznik: 2016
- Województwo: małopolskie
Fabryczny gaz - Astra J przełącza się za szybko 1.4t NET 140KM
Hej,
od jakiegoś czasu mam problem z gazem w mojej Astra J 1.4 T 2016r 140 KM fabryczne LPG Landi.
Czytałem ,że model miał wady fabryczne iż w zimie w duże mrozy w ogolę miał problem przeskoczyć na LPG - ale mam zapewnienie z salonu Opla gdzie go kupowałem jako 2 latka - ,że to auto miało jakaś tam aktulizację softu czy coś- i faktycznie lata było - OK.
Obecnie auto ma 7 lat i od ok roku - praktycznie od razu się chce przełączać na lpg - zwykle nawet po tych 100metrach.
Oczywiście efekt zwykle - błąd z racji nie rozgrzania - potem trzeba poczekać aż się nagrzeje i jest OK.
Nie mam wielkiego problemu gdyż po prostu ręcznie po zapaleniu wyłącze LPG a odpale jak się nagrzeje silnik - ale będę pożyczał autko Ojcu a on o tym po prostu zapominać będzie na bank.
Co może być przyczyną ? Jakiś czujnik ?
Dodam ,że wszystko działa super na LPG - tylko ten defekt iż chce od razu czy tam po krótkim czasie go przerzucać na LPG.
od jakiegoś czasu mam problem z gazem w mojej Astra J 1.4 T 2016r 140 KM fabryczne LPG Landi.
Czytałem ,że model miał wady fabryczne iż w zimie w duże mrozy w ogolę miał problem przeskoczyć na LPG - ale mam zapewnienie z salonu Opla gdzie go kupowałem jako 2 latka - ,że to auto miało jakaś tam aktulizację softu czy coś- i faktycznie lata było - OK.
Obecnie auto ma 7 lat i od ok roku - praktycznie od razu się chce przełączać na lpg - zwykle nawet po tych 100metrach.
Oczywiście efekt zwykle - błąd z racji nie rozgrzania - potem trzeba poczekać aż się nagrzeje i jest OK.
Nie mam wielkiego problemu gdyż po prostu ręcznie po zapaleniu wyłącze LPG a odpale jak się nagrzeje silnik - ale będę pożyczał autko Ojcu a on o tym po prostu zapominać będzie na bank.
Co może być przyczyną ? Jakiś czujnik ?
Dodam ,że wszystko działa super na LPG - tylko ten defekt iż chce od razu czy tam po krótkim czasie go przerzucać na LPG.
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
W zimie, przy ujemnych temperaturach też?
U mnie, przy temperaturach do ok 5 stopni, przełącza się po ok 4 km - czyli bardzo późno.
W lecie w zależności od temperatury otoczenia wygląda to tak:
odpalam, wyjeżdżam z garażu, zamykam garaż i ruszam już na LPG. Gdy jest trochę chłodniej - to wystarczy 100 metrów i to jest stan naturalny.
Sprawdzałeś zapisane w komputerze błędy?
Co do usterki to nie wiem czy to pomoże, ale na twoim miejscu na początek, umyłbym (benzyną ekstrakcyjną) mapsensor i czujnik temperatury dolotowej - zaznaczone na czerwono oraz sprawdziłbym stan przewodów i kostek do których są podłączone. Te przewody są dość sztywne i lubią cię łamać.
Jeśli się zdecydujesz na to mycie/czyszczenie to rób to bardzo ostrożnie - te czujniki są bardzo delikatne i dość drogie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 maja 2023, 12:20
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J 1.4T LPG fabryczny
- Rocznik: 2016
- Województwo: małopolskie
dziękuję - sprawdzę to na pewno dziś !
Tak - w ziemie także - wygląda to tak - jakby on traktował ,że już jest nagrzany i przewala na LPG.
Nie ważne czy +20 czy - 20
Także od razu pomyślałem ,ze to jakiś czujnik temperatury się zrypał - jak zrozumiem aby wyłapać błąd trzeba by go podpiąć pod komp lpg?
Czy źle kombinuje ?
Bo pod "Zwykłe" podpięcia pod kompa - nie wywala jakichkolwiek błedów.
Tak - w ziemie także - wygląda to tak - jakby on traktował ,że już jest nagrzany i przewala na LPG.
Nie ważne czy +20 czy - 20
Także od razu pomyślałem ,ze to jakiś czujnik temperatury się zrypał - jak zrozumiem aby wyłapać błąd trzeba by go podpiąć pod komp lpg?
Czy źle kombinuje ?
Bo pod "Zwykłe" podpięcia pod kompa - nie wywala jakichkolwiek błedów.
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
I tak i nie.
Przy instalacji "fabrycznej", nie ma możliwości podpięcie się pod "komputer LPG" i żeby cokolwiek sprawdzić w systemie, trzeba podpiąć się pod komputer główny i poprzez niego, sczytać dane LPG. Trochę to zawiłe - spróbuję prościej;
Jakiś czas temu, instalacja elektryczna i zasilania silnika benzyną, były ze sobą powiązane i stanowiły jeden organizm.
Po dołożeniu instalacji LPG, instalacja elektryczna i zasilania w gaz też stanowiły jeden, ale oddzielny organizm i tak w aucie, były dwa, niezależne od siebie instalacje zasilające. Później, przy pomocy OBD połączono te dwa "organizmy" ale dalej były to oddzielne byty, tyle że dzięki połączeniu OBD współpracujące ze sobą.
Nasza instalacja "fabryczna" to kolejny szczebel tej ewolucji. Tu, komputer główny auta, w oparciu o dane zebrane z przeróżnych czujników, w pewnym sensie "zarządza" komputerem LPG.
Dlatego w tym przypadku, żeby zobaczyć co się złego dzieje z silnikiem czy instalacją LPG, najlepiej udać się do ASO, bo tylko oni mają odpowiednie, "autorskie" oprogramowanie do tego silnika. Od razu uprzedzam, że będzie drogo i nie zawsze skutecznie. (Wprawdzie słyszałem, że gdzieś w mazowieckim i w okolicach Bydgoszczy są fachowcy mający odpowiedni soft, ale ile w tym prawdy - nie wiem.)
Jest inny sposób, żeby na podstawowym poziomie zdiagnozować usterki. Musisz zainwestować w [External Link Removed for Guests], do telefonu ściągnąć jakąś aplikację - np "Torque", czy "Car skanner" i przy pomocy tego oprzyrządowania, przeskanować podstawowe moduły silnika.
Nie do końca rozumiem, co rozumiesz przez "zwykłe"?Bo pod "Zwykłe" podpięcia pod kompa - nie wywala jakichkolwiek błedów.
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 10 maja 2023, 12:20
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J 1.4T LPG fabryczny
- Rocznik: 2016
- Województwo: małopolskie
"Zwykłe" znaczy OBD
myślałem aby zobaczyć błędy z lpg należy się podpiać inaczej
Dzięki - bardzo mi objaśniłeś zasadę działania bo żyłem jeszcze na LPG starych modeli
myślałem aby zobaczyć błędy z lpg należy się podpiać inaczej
Dzięki - bardzo mi objaśniłeś zasadę działania bo żyłem jeszcze na LPG starych modeli
- Darekj
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 wrz 2023, 5:39
- Imię: Darek
- Auto: Astra j
- Województwo: lubelskie
Witam mam identyczny problem ( zbyt szybko przełącza na gaz ) sprawdziłem czujnik temperatury ,czujnik ciśnienia gazu wszystko wygląda dobrze może Ktoś ma jakieś inne pomysły od czego zacząć
- mirko6868
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2023, 16:31
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2016
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam panowie, mam taki problem do rozwiązania z moją Asterką A14 NET z 2016 r z fabryczną instalają Landi Renzo.Latem przełączał się na gaz bardzo szybko przy temp płynu 31 °C , teraz od dłuzszego czasu gdy jest chłodno na zewnątrz to dopiero przy temperaturze płynu 57 a nawet 61°C ,, moczyłem w benzynie extrakcyjnej Mapsensor ten z listwy wtryskowej , czyściłem cewkę elektrozaworu parownika i dalej to samo, nie wiem czy ten czujnik jest walnięty ale równo oprzy 57 °C przełącza powtarzalnie , już sam nie wiem o co tu chodzi?
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Ten typ tak ma.
Gdzieś tu na forum jest o tym wątek. Prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, iż w naszej instalacji w reduktorze nie ma czujnika temperatury, który w innych - nie fabrycznych - instalacjach, odpowiada za przełączenie na LPG po osiągnięciu wymaganej temperatury płynu.
W związku z tym, nie do końca wiadomo skąd w Landi komputer bierze temperaturę przełączenia.
We wspomnianym wyżej wątku, jeden z kolegów dodatkowo ogrzewała "mapsensor" i jeszcze jakiś inny czujnik, ale tego "odpowiedzialnego" - nie znalazł.
Zatem opisana przez ciebie sytuacja - to norma i nie należy się tym przejmować...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- benzonlpg
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2023, 12:56
- Auto: Astra G
- Województwo: świętokrzyskie
Bez obaw, w sumie taką samą odpowiedź usłyszałem od mechanika, bo miałem podobny problem, także nie ma co się martwić