Drgania przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
jasiek91

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2023, 15:13
Imię: Jan
Auto: Astra J
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie

Drgania przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku LPG

#1

Nieprzeczytany post autor: jasiek91 »

Cześć,

Od jakiegoś czasu pojawił się problem w mojej Astrze J z 2018 r, 1.4, 140 KM z fabrycznym LPG. Otóż gdy silnik się rozgrzeje do 90 stopni kiedy ruszam i wrzucam po kolei biegi to na początku czuje drgania i lekkie dławienie się silnika. Pomaga popuszczenie gazu i znów dodanie. W przypadku gdy tego nie zrobię i drgania się utrzymują i wyskakuje czasem kontrolka ESP lub zaczyna pulsować check engine.
Problem występuje tylko na LPG, gdy przełączę na benzynę wszystko idzie gładko.
Rok temu wymieniałem wtryskiwacze i świece.

Czy ktoś też tak ma i zna jakiś sposób żeby się z tym uporać?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4858
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 99 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Na 90 procent wypada zapłon. Skoro świece wymienione to może cewka?

Awatar użytkownika
jasiek91

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2023, 15:13
Imię: Jan
Auto: Astra J
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: jasiek91 »

a możecie polecić świece, cewki i wtryski jakie są najlepsze lub po prostu nie mają "konfliktu" z układem? :)

Awatar użytkownika
fachur

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2021, 10:56
Imię: Łukasz
Auto: Astra J GTC
Silnik: A16LET
Rocznik: 2011
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: fachur »

jasiek91 pisze:
16 cze 2023, 8:27
a możecie polecić świece, cewki i wtryski jakie są najlepsze lub po prostu nie mają "konfliktu" z układem? :)
Ja u siebie stosuję świece NGK i wymieniam co drugą zmianę oleju czyli około 20k km. Miałem któreś świece Boscha i miały być pod LPG na 30tyś km etc a po około 25tyś km świece poszły na spacer razem z cewką. Po tym doświadczeniu Boscha już nigdy nie zaryzykuję.
Jeżeli chodzi o cewkę to polecam wybrać się do sklepu i dopytać o gwarancję.
Nie pamiętam który producent ale chyba Delphi w razie reklamacji chce skan dowodu i jeżeli jest LPG to temat jest od razu pozamiatany.

Aphi

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 20 mar 2015, 19:12
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 1.4 NET LPG
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Aphi »

Właśnie pojawiły się u mnie trochę podobne objawy ( szarpanie/dławienie przy dodawaniu gazu przy większym obciążeniu), ale zarówno na LPG jak i benzynie.

Udało mi się odczytać błędy: U0100, P0302 i potem P0300.
Nie wiem czy U0100 jest powiązany z pozostałymi, natomiast syn z ciekawości wykręcił świece i o ile 1,3,4 były znośne,

świeca nr 2 ma popękaną porcelankę (co by się pokrywało z błędem P0302):

[External Link Removed for Guests]

fachur pisze:
11 wrz 2023, 17:01
Ja u siebie stosuję świece NGK i wymieniam co drugą zmianę oleju czyli około 20k km....
Są to świece NGK ZFR6V wymienione w maju tego roku. Przejechałem na nich maksymalnie 2.5 tys. km.

Muszę szybko wymienić więc się zastanawiam: miałem pecha, czy te, które Ty polecasz mają jakieś inne oznaczenie?

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Obecnie NGK produkują na Tajwanie. Kup Denso IK22FTT, te nadal robią w Japonii. Zrobiłem na nich 20 tys i nie narzekam.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ