Wymiana sterownika Landi Renzo LC03

porady i pomoce
damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

Wymiana sterownika Landi Renzo LC03

#1

Nieprzeczytany post autor: damrades »

Cześć.
Mam pytanie czy po wymianie sterownika LC03 na identyczny używany odkupiony na Alledrogo konieczne jest wgrywanie/ aktualizacja softu czy będzie działał pług and play?

Dzięki.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

Raczej nie, ale nie lepiej ci przejść już na OMEGASA otwartego, albo w ogóle coś innego, w Aso wgrają ci sterownik czystego silnika , a będziesz mógł przejść na dużo tańsze wtryski.

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: damrades »

pafigo79 pisze:
05 gru 2023, 13:46
Raczej nie, ale nie lepiej ci przejść już na OMEGASA otwartego, albo w ogóle coś innego, w Aso wgrają ci sterownik czystego silnika , a będziesz mógł przejść na dużo tańsze wtryski.
Byłem na wycenie i staga zaoferowali mi za 3000. Trochę dużo. Muszę podjechać do innego.
O sterownik LC03 pytam bo są też dostępne z renówek. A tam prawdopodobnie muszę zmienić soft.
Dlatego pytam co niesie za sobą zmiana na LC03 z innej marki auta.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

A z jakiego powodu chcesz wymienić sterownik?
To w sumie dość kosztowana "zabawa", i tak do końca, niewiele wnosząca. Osobiście uważam, że instalacja fabryczna, mimo swoich wad, ma też i sporo zalet:
Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
i na pewno nie zmieniłbym jej teraz na tzw. "otwartą"...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

LC03 z Dacii czy Fiata nie podejdzie bo te mapy są poblokowane (może i da się coś przelutować ale to magika trzeba)

Jedyną zaletą wymiany centralki na otwartą jest możliwość montażu 4 x tańszych wtrysków barracuda...jak masz stare wtryski a centralka nowa potrzebna to czemu nie.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Wg. mnie, to to co zaoszczędzisz na wtryskiwaczach, stracisz na wymianie reduktora, przestrojeniu głównego komputera na samą benzynę, i adaptację wszystkich podzespołów instalacji LPG do nowego sterownika. O cykliczne aktualizacji "map" - już nie wspomnę.
Jakbyś nie patrzył, to "ile masła, tyle sera"...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

Ale reduktora nie musisz ruszać, do naszych też możesz ten Staga wsadzić.
Mam drugiego Auto z Omegasem otwartym i szczerze mówiąc nawet 2 lata bez autokalibracji nawet nie prychnie przy przełączaniu na gaz (sam filtry wymieniam)

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

pafigo79 pisze:
06 gru 2023, 16:05
Ale reduktora nie musisz ruszać,
No nie wiem? Nasze reduktory nie są wyposażone w czujnik temperatury. Po "wyrejestrowaniu" LPG z głównego komputera, skąd sterownik LPG weźmie dane do przełączenia na LPG?
do naszych też możesz ten Staga wsadzić.
To już jest bardziej realne
Mam drugiego Auto z Omegasem otwartym
przerobionym z fabrycznego, czy dokładanym?
szczerze mówiąc nawet 2 lata bez autokalibracji nawet nie prychnie przy przełączaniu na gaz (sam filtry wymieniam)
Od 2017 jedyne nakłady jakie poniosłem na konserwację/naprawę "fabrycznego" LPG, to koszty filtrów i wymiany kolanek reduktora na mosiężne, bo te plastykowe się rozciekły...

Zatem podtrzymuję: "ile masła, tyle sera..." ;-)
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

damrades

Astro-maniak
Posty: 160
Rejestracja: 25 cze 2011, 10:52
Imię: Damrades
Auto: Astra J
Silnik: 1.4 NET 1.4T LPG
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Tychy
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 9 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: damrades »

bolobol pisze:
06 gru 2023, 14:15
A z jakiego powodu chcesz wymienić sterownik?
To w sumie dość kosztowana "zabawa", i tak do końca, niewiele wnosząca. Osobiście uważam, że instalacja fabryczna, mimo swoich wad, ma też i sporo zalet:
Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
i na pewno nie zmieniłbym jej teraz na tzw. "otwartą"...
Błąd P22DB - wysokie napiecie na 1 wtryskiwaczu. Wtryskiwcze mam nowe a i podmiana nie pomaga. Wiązka lub sterownik pozostaje.
Jak wykluczę wiązkę ( mam zamiar zrobić by-pass przewodów ) to zostanie wymienić sterownik.
Koszt niższy niż cała instalacja otwarta. Toteż zbieram informację jaki podejdzie.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

bolobol pisze:
06 gru 2023, 16:56
No nie wiem? Nasze reduktory nie są wyposażone w czujnik temperatury. Po "wyrejestrowaniu" LPG z głównego komputera, skąd sterownik LPG weźmie dane do przełączenia na LPG?
..
Zatem podtrzymuję: "ile masła, tyle sera..." ;-)
- Czujnik temp wody kosztuje Landi 100pln
- Drugie Landi mam dołożone, jest otwarte ...tam 138 000 wtryski i reduktor nie ruszany, kolanka jeszcze plastikowe
- Landi kosi kase na reduktorach i wtryskach.
Teraz jak szukam auta trzeciego (bo córka dorosła) to same bezpośrednie wtryski PB, ale jak kupie to wskoczy Stag direct, stag reduktor z Barracudami albo Matrixami---najtaniej w kupnie i w razie awarii.

ODPOWIEDZ