Świece

porady i pomoce
Thor

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Świece

#1

Nieprzeczytany post autor: Thor »

Witam. Silnik zaczął mi szarpać przy przyspieszaniu (tylko na gazie ). Wymieniłem więc swiece zapłonowe. Zamontowałem Iskry , przystosowane do gazu. Przez jakiś czas ; ok. 3 tys. kilometrów wszystko było OK , płynnie przyspieszał. Niestety ostatnio znów zaczął szarpać : ( Czy ktoś może mi polecić jakieś dobre świece , bo te Iskry to chyba kaszana. Pozdrawiam.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Thor, Kup i wkręć świece takie, jakie są podane dla tego modelu silnika; gaz do tego nic nie ma. Kable powinieneś zapewne też już wymienić. ;)
myśleć...też bym umiał!

Usunięty użytkownik 3235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Tu są oryginalne świece:
[External Link Removed for Guests]

Dobre, też są świece firmy NGK. Co do kabli WN to tak jak mówi dresat, wymień i je.

Astra1600

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 16 mar 2008, 16:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: cbcbcb
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Astra1600 »

no nie wiem panowie czy to takie proste jest myśle ze świece jak i kable to bardziej sprawa zapłonu niż szarpania ale zawsze moge sie mylić i przyjac słowa waszej krytyki jesli coś nie tak rozumuje

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Gaz potrzebuje porządnej iskry dlatego wieloelektrodowe świece nie zdają egzaminu tak jak w przypadku benzyny. Lepsza jedna mocna iskra niż wiele słabszych.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Thor, Aby podsumować: należy kupić i wkręcić świece, które są zalecane dla danego modelu silnika. W przypadku lpg przerwę (gdy tylko 2 elektrody) można zmniejszyć o 0,1mm korzystając ze szczelinomierza. Można wszakże wydawać kasę na inne świece, jeśli ktoś ma fantazję pisać potem na forum, że na gazie nie daje się jeździć. Należałoby także zainteresować się spuszczeniem tzw "mazutu" - trochę śmierdzącej, oleistej substancji z parownika. Śruba do tego celu zwykle jest umiejscowiona z przodu parownika, w jego dolnej części - podkładamy zwykle szmatę jakowąś.
myśleć...też bym umiał!

Thor

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Thor »

Myślę ,że to wina świec ,bo po wymianie na Iskry przez jakiś czas było dobrze. Instalacja nie jest stara , przejechałem na niej dopiero ok. 10 tyś. km. Przewody i filtr powietrza też niedawno wymienione. Spróbuję założyć oryginalne świece i zobaczę. Dzięki

ODPOWIEDZ