Gaz
- Bobola
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 mar 2008, 17:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: knurów
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Bobola, Zwykle jest to mieszanina propan/butan, a dobrze, gdy jest przewaga propanu...
Bardziej serio: jeśli masz wielopunktowy wtrysk benzyny - to tylko sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej. Jeśli to jednopunktowy wtrysk - właściwą jest II-ga generacja z komputerem gazu i emulatorem sondy lambda. Wejdź na [External Link Removed for Guests]
W zakładce KONTAKT masz mapę Polski i wykaz serwisów montujących.
Bardziej serio: jeśli masz wielopunktowy wtrysk benzyny - to tylko sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej. Jeśli to jednopunktowy wtrysk - właściwą jest II-ga generacja z komputerem gazu i emulatorem sondy lambda. Wejdź na [External Link Removed for Guests]
W zakładce KONTAKT masz mapę Polski i wykaz serwisów montujących.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
contraband, Nie napisłeś nic o instalacji. "Doposażenie" instalacji jest możliwe; wtedy zamiast śruby na wężu nazywanej "register" musi być attuator - taka jest nazwa silniczka krokowego, który zajmuje się ilością gazu podawanego do miksera pod wtryskiem. Czy spalanie bęzie mniejsze? To w dużym stopniu zależy od umiejętności gazownika w kwestii zestrojenia instalacji. O kosztach - nie wiem. U mnie zużycie kręci się wokół 9,5l/100 w obecnych temperaturach. Latem nieco przekracza 8,5 ale ja...no, wiesz...dziadek jakby już nieco, choć prawko mam od...ho,ho i jeszcze trochę. Zajrzyj do linka podanego przeze mnie wyżej.
myśleć...też bym umiał!
- Bobola
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 mar 2008, 17:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: knurów
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Bobola, Już to pisałem w innym miejscu, ale:
Do silnika z jednopunktowym wtryskiem benzyny poprawną jest instalacja II-giej generacji, czyli z parownikiem/reduktorem, silniczkiem krokowym gazu/attuatorem i komputerkiem sterowania gazem, nazywanym też sterownikiem. Ten sterownik ma w ustawieniach emulację sondy lambda, czyli takie oszukiwanie dla komputerka benzyny.
Dla wielopunktowego wtrysku benzyny powinna być założona instalacja tzw. sekwencyjna, czyli z oddzielnie zamontowanych wtryskiwaczy jest podawany gaz do tego cylindra, gdzie jest akurat suw sprężania i zapłon. Jeśli takie instalacje montuje się do wymienionych wyżej zasilań benzyną, to dłużej unika się siwizny na skroniach, a i jazda i tankowanie sprawiają pełną frajdę - na sekwencji zwłaszcza. Sekwencji nie motuje się do monowtrysku, bo jak miałoby to niby działać poprawnie. Pewnie, że można też posunąć jeża przez lejek, tylko po co...?
Do silnika z jednopunktowym wtryskiem benzyny poprawną jest instalacja II-giej generacji, czyli z parownikiem/reduktorem, silniczkiem krokowym gazu/attuatorem i komputerkiem sterowania gazem, nazywanym też sterownikiem. Ten sterownik ma w ustawieniach emulację sondy lambda, czyli takie oszukiwanie dla komputerka benzyny.
Dla wielopunktowego wtrysku benzyny powinna być założona instalacja tzw. sekwencyjna, czyli z oddzielnie zamontowanych wtryskiwaczy jest podawany gaz do tego cylindra, gdzie jest akurat suw sprężania i zapłon. Jeśli takie instalacje montuje się do wymienionych wyżej zasilań benzyną, to dłużej unika się siwizny na skroniach, a i jazda i tankowanie sprawiają pełną frajdę - na sekwencji zwłaszcza. Sekwencji nie motuje się do monowtrysku, bo jak miałoby to niby działać poprawnie. Pewnie, że można też posunąć jeża przez lejek, tylko po co...?
myśleć...też bym umiał!