Cześć, jeżdżę Zafirą B z silnikiem 1.7 DTR 125 KM i chcę się podzielić informacjami z Użytkownikami tychże silników w Astrach, jako że wielu walczy/walczyło z tematem zmiany softu sterowników Denso.
Mainowicie po kolejnej wymianie oleju (inspekcja wyskoczyła po zaledwie 7 tys. km) i po kolejnym wypalaniu DPF (po przejechaniu 140 km na nowym oleju), powiedziałem DOSYĆ. Tak nie da się jeździć. Moja wytrzymałość pękła i padła decyzja o wycięciu chwasta.
Robiłem rozeznanie w temacie, rozmawiałem ze specjalistami w temacie usuwania DPF z 1.7 DTR i do niedawna temat był nie do ruszenia. Obecnie sytuacja się zmieniła i ECU Denso zostało pokonane
Usunięcie DPF / zaślepienie EGR / podniesienie mocy silnika odbyło się w następujących etapach:
1. Wykonanie przeglądu samochodu i weryfikacji braku błędów (po roku użytkowania samochodu, przejechane 17800 km).
2. Demontaż przedniej części układu wydechowego wraz z DPF.
3. Fizyczne usunięcie DPF.
4. Ponowny montaż układu wydechowego bez DPF.
6. Zaślepienie EGR.
5. Przeprogramowanie ECU (DPF / EGR / dodatkowo podniesienie mocy oraz momentu o ok. 20 % oraz praktycznie 100% zlikwidowanie turbo dziury pomiędzy 1500 a 1900 obr)
6. Testy i obłąkana radość z jazdy
Obecnie jestem na etapie ostatecznego testowania systemu aby upewnić się, że nic nie wyskoczy po dłuższym czasie. Po przejechaniu 1500 - 2000 km w miarę wolnego czasu wrzucę relację ze zdjęciami.
P.S. Oczywiście nie robiłem tego sam, zleciłem do specjalistów zajmujących sie na codzień tematem zmiany softów itd...
Pozdrawiam - tom
Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
- tomtom
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2015, 18:19
- Imię: tom_tom
- Auto: Zafira B
- Silnik: Z17DTR
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
- Imię: Sławomir
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Mogli ci zostawić puszkę po DPF-ie oraz podłączone czujniki, bo ostatnio jest coraz większa nagonka na wycinających DPF i stacje kontroli pojazdów będą bardziej zwracać uwagę, i o ile testy spalin samochody bez działającego DPF-a raczej przejdą, to już wycięcie filtr DPF widać gołym okiem.
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
Na stronie 4dpf.com znalazłem informacje ze po usunięciu wnętrzności montują emulator który "udaje" filtr. po podłączeniu kompa widać jakby filtr fizycznie nadal był.
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:53
- Imię: Sławomir
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Pomocny: 1 raz
Na stacji diagnostycznej nikt komputera nie podłącza, a jak zobaczą usunięcię DPA-a to mogą nie podbić dowodu rejestracyjnego, trudno tutaj coś gdybać, pożyjemy to zobaczymy.
- aaliyah
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 20:07
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J COSMO
- Silnik: 1.7 CDTI 125KM
- Województwo: wielkopolskie
Postanowiłem trochę odkopać temat.
Napiszcie jakie są Wasze uwagi, doświadczenia po usunięciu DPF w 1.7 DTR na Denso. Czy po usunięciu są jakieś problemy czy też może wszystko działa super i jesteście zadowoleni.
Napiszcie jakie są Wasze uwagi, doświadczenia po usunięciu DPF w 1.7 DTR na Denso. Czy po usunięciu są jakieś problemy czy też może wszystko działa super i jesteście zadowoleni.
Czasem lepiej się nie odzywać i uchodzić za głupiego niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości:)