Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
: 22 kwie 2015, 10:04
Cześć, jeżdżę Zafirą B z silnikiem 1.7 DTR 125 KM i chcę się podzielić informacjami z Użytkownikami tychże silników w Astrach, jako że wielu walczy/walczyło z tematem zmiany softu sterowników Denso.
Mainowicie po kolejnej wymianie oleju (inspekcja wyskoczyła po zaledwie 7 tys. km) i po kolejnym wypalaniu DPF (po przejechaniu 140 km na nowym oleju), powiedziałem DOSYĆ. Tak nie da się jeździć. Moja wytrzymałość pękła i padła decyzja o wycięciu chwasta.
Robiłem rozeznanie w temacie, rozmawiałem ze specjalistami w temacie usuwania DPF z 1.7 DTR i do niedawna temat był nie do ruszenia. Obecnie sytuacja się zmieniła i ECU Denso zostało pokonane
Usunięcie DPF / zaślepienie EGR / podniesienie mocy silnika odbyło się w następujących etapach:
1. Wykonanie przeglądu samochodu i weryfikacji braku błędów (po roku użytkowania samochodu, przejechane 17800 km).
2. Demontaż przedniej części układu wydechowego wraz z DPF.
3. Fizyczne usunięcie DPF.
4. Ponowny montaż układu wydechowego bez DPF.
6. Zaślepienie EGR.
5. Przeprogramowanie ECU (DPF / EGR / dodatkowo podniesienie mocy oraz momentu o ok. 20 % oraz praktycznie 100% zlikwidowanie turbo dziury pomiędzy 1500 a 1900 obr)
6. Testy i obłąkana radość z jazdy
Obecnie jestem na etapie ostatecznego testowania systemu aby upewnić się, że nic nie wyskoczy po dłuższym czasie. Po przejechaniu 1500 - 2000 km w miarę wolnego czasu wrzucę relację ze zdjęciami.
P.S. Oczywiście nie robiłem tego sam, zleciłem do specjalistów zajmujących sie na codzień tematem zmiany softów itd...
Pozdrawiam - tom
Mainowicie po kolejnej wymianie oleju (inspekcja wyskoczyła po zaledwie 7 tys. km) i po kolejnym wypalaniu DPF (po przejechaniu 140 km na nowym oleju), powiedziałem DOSYĆ. Tak nie da się jeździć. Moja wytrzymałość pękła i padła decyzja o wycięciu chwasta.
Robiłem rozeznanie w temacie, rozmawiałem ze specjalistami w temacie usuwania DPF z 1.7 DTR i do niedawna temat był nie do ruszenia. Obecnie sytuacja się zmieniła i ECU Denso zostało pokonane
Usunięcie DPF / zaślepienie EGR / podniesienie mocy silnika odbyło się w następujących etapach:
1. Wykonanie przeglądu samochodu i weryfikacji braku błędów (po roku użytkowania samochodu, przejechane 17800 km).
2. Demontaż przedniej części układu wydechowego wraz z DPF.
3. Fizyczne usunięcie DPF.
4. Ponowny montaż układu wydechowego bez DPF.
6. Zaślepienie EGR.
5. Przeprogramowanie ECU (DPF / EGR / dodatkowo podniesienie mocy oraz momentu o ok. 20 % oraz praktycznie 100% zlikwidowanie turbo dziury pomiędzy 1500 a 1900 obr)
6. Testy i obłąkana radość z jazdy
Obecnie jestem na etapie ostatecznego testowania systemu aby upewnić się, że nic nie wyskoczy po dłuższym czasie. Po przejechaniu 1500 - 2000 km w miarę wolnego czasu wrzucę relację ze zdjęciami.
P.S. Oczywiście nie robiłem tego sam, zleciłem do specjalistów zajmujących sie na codzień tematem zmiany softów itd...
Pozdrawiam - tom