Do wybijania i wbijania sworzni trzpieni bolców kołków zawiasów drzwi w AF AG AH służy specjalny przyrząd.
Składa się z takiej łapki i szpilki z nakrętką.
Szpilkę wkładamy w sworzeń, zakręcamy nakrętką i przy pomocy łapki łapiemy i wybijamy.
Walimy młotkiem w łapkę.
Tylko drzwi trzeba podeprzeć czymś, najlepiej podnośnik do kół i deseczka, nawet fabryczny da radę.
Ta pierwsza to niby tylko do Opla, bo chodzi o rozmiar szpilki i nakrętki, bo musi iść z bolcem ta szpilka + nakrętka.
Są różne wykonania.
Jakby coś zostało w zawiasie to i są jakieś ściągacze do samych zawiasów.
Na zdjęciu gdzie wybija to nie Opel i nie korzysta ze szpilki tylko za kołnierz łapie, to zależy od auta oczywiście, w Oplu się nie da za sam kołnierz, musi być ta szpilka wsadzona, wiadomo, to bardziej na podgląd jak to jeść.
Myślę że da radę dorobić sobie coś takiego.
Nie wiem tylko gdzie to kupić, ktoś znajdzie niech wrzuci link, może Yato robi ?
Coś coś.
Dodano po 9 minutach 15 sekundach:
Aaa coś jest, 120 zł ale czy podejdzie do Opla nie wiem.
[External Link Removed for Guests]
Nie wiem też jaka ma być do jakiej Astry, jak z podejściem, czy prosta czy ta wygięta w L-kę ale to powiedzmy już najmniejszy problem.
Dodano po 41 minutach 33 sekundach:
Można też coś wymodzić z kluczem oczkowym typu łabądek i bardzo długą śrubę M4 dać i walić w klucz, tylko łeb musi być mniejszej średnicy jak sworzeń, hmmm...
Dzięki niemu bez bólu wybijemy i zabijemy nowy sworzeń i nie poobijamy drzwi Narzędzie do wybijania sworzni trzpieni bolców zawiasów drzwi AF AG AH
Narzędzie do wybijania sworzni trzpieni bolców zawiasów drzwi AF AG AH
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2020, 19:44 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 7 razy.
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
To z pierwszej fotki to gdzieś mam w piwnicy kilka sztuk. Myślałem że to właśnie sworzeń zawiasu jest. Generalnie to ludzie sami są sobie winni. Jak można zawiasów nie nasmarować. To powinno być robione raz w roku. Może kiedyś będą robić zawiasy na łożyskach.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
W Oplu tylko strzykawką nabijesz smar i muszą być obie zaślepki na każdym sworzniu, wtedy to zagra, no i nie wymęczone zawiasy oczywiście.
Zaślepki można kupić albo wydłubać na stacji demontażu pojazdów z jakiegokolwiek Opla co ma takie zawiasy, te zawiasy to są chyba od lat 80-tych...
No jak wymienia sworznie na nowe to koniecznie nabić smaru strzykawką aż się wyleje zawiasem i muszą być obie zaślepki, w sumie 4 szt. na drzwi.
Jaki smar ?
Ja bym grafit zapodał bo nie wypłynie jak zwykły ŁT ale to wedle uznania oczywiście.
Jest taki w tubkach i od razu z dozownikiem i jak dojdzie to tylko przykładasz i wciskasz.
O taki, tam 6 zł ?
Zaślepki, jedna to korek, druga, ten bobek, służy do serwisu i pod nią walimy smar, co wypłynie za dużo to szmatka z benzynką ekstrakcyjną i wycieramy.
To i tak dobrze że do AH można kupić zawiasy jako część, jak Calibra albo F-ka to trzeba wyciąć i dać do obróbki, bo pewno są inne zawiasy.
Też jak się za to zabrać, chyba tylko z karoserii zawias wytnie bez bólu bo są spawy na wierzchu i podrobić je z tulejkami z kołnierzem z mosiądzu czy coś żeby drzwi poszły wyżej, sam nie wiem, może są i inne sposoby.
W starym gruzie jak AF jakby nie szło to trzeba palnikiem zawias poczęstować, jakby się zrosło.
Oczywiście tylko tam gdzie sworzeń grzać.
Ja już kiedyś nie mogłem wybić sworznia, po podgrzaniu poszedł.
Teraz są takie fajne palniczki na nabój, super sprawa, bardzo dobra rzecz do opornych śrub, nic na siłę, sposobem.
Dobra uciekam.
Zaślepki można kupić albo wydłubać na stacji demontażu pojazdów z jakiegokolwiek Opla co ma takie zawiasy, te zawiasy to są chyba od lat 80-tych...
No jak wymienia sworznie na nowe to koniecznie nabić smaru strzykawką aż się wyleje zawiasem i muszą być obie zaślepki, w sumie 4 szt. na drzwi.
Jaki smar ?
Ja bym grafit zapodał bo nie wypłynie jak zwykły ŁT ale to wedle uznania oczywiście.
Jest taki w tubkach i od razu z dozownikiem i jak dojdzie to tylko przykładasz i wciskasz.
O taki, tam 6 zł ?
Zaślepki, jedna to korek, druga, ten bobek, służy do serwisu i pod nią walimy smar, co wypłynie za dużo to szmatka z benzynką ekstrakcyjną i wycieramy.
To i tak dobrze że do AH można kupić zawiasy jako część, jak Calibra albo F-ka to trzeba wyciąć i dać do obróbki, bo pewno są inne zawiasy.
Też jak się za to zabrać, chyba tylko z karoserii zawias wytnie bez bólu bo są spawy na wierzchu i podrobić je z tulejkami z kołnierzem z mosiądzu czy coś żeby drzwi poszły wyżej, sam nie wiem, może są i inne sposoby.
W starym gruzie jak AF jakby nie szło to trzeba palnikiem zawias poczęstować, jakby się zrosło.
Oczywiście tylko tam gdzie sworzeń grzać.
Ja już kiedyś nie mogłem wybić sworznia, po podgrzaniu poszedł.
Teraz są takie fajne palniczki na nabój, super sprawa, bardzo dobra rzecz do opornych śrub, nic na siłę, sposobem.
Dobra uciekam.
- wesoł
- Posty: 4902
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Spoko. Takie palniki mam w piwnicy aż cztery a jeszcze piąty podarowałem ojcu. To dobra rzecz. Gazu to już wypaliłem myślę że że 3 kilo jak nic bo sobie sam nabijam butle gazowe.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 17 gru 2021, 17:46
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XE1
- Rocznik: 2007
- Województwo: podkarpackie
- Pomocny: 4 razy
Witam
Gdzie mogę dostać te zaślepki do tych sworzni ?
Gdzie mogę dostać te zaślepki do tych sworzni ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.