GSI 2.016V vs. GSI 2.0 8V

testy i porównania
Gość

GSI 2.016V vs. GSI 2.0 8V

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Plusy i minusy obu silników, który lepiej wybrać ?

Pozdrawiam !

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

C20NE czyli 115KM - praktycznie silnik niezniszczalny, dbac trzeba o podstawowe sprawy eksploatacyjne, rozrzad niekolicyjny, bardzo dobry moment obrotowy juz w dolnym zakresie, w miare ekonomiczny jak na taka pojemnosc i w zasadzie bezawaryjny jak sie dba. Znakomicie znosi LPG, mozna smialo go przerobic, polecam jednak sekwencje, z uwagi na wielopunkt.

C20XE czyli 150KM - silnik wywolujacy przeklenstwa w kazdej chwili kiedy wciska sie gaz... Zapiernicza niesamowicie dobrze, do 200km/h przyspiesza bardzo rowno ;)
Niestety ma czasem gorsze dni, czesto zdarzaja sie klopoty z elektronika, duza ilosc czujnikow, ktore gdzies tam skoroduja, gdzies sie poluzuja, albo przetra przewody, trzeba co jakis czas sobie pod maske luknac czy wszystko ok.
Mechanicznie silnik rowniez nie do zdarcia, jesli oczywiscie poprzedni wlasciciel nie zrobil z niego gniota, nie wolno gazowac na zimnym, bo glowice mozna zalatwic, nie polecam przegrzania tego silnika...
Niestety rozrzad juz trzeba wymieniac miarowo 50.000 dla pewnosci. Nie polecam do niego LPG, szkoda czasu i kasy na kiepska instalacje. Ale jak juz to tylko dobra sekwencja, chociaz do C20XE raczej sie nie wsadza LPG :)

W razie czego pytac, chetnie powiem cos wiecej ;)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Bardzo pięknie dziękuję. Ślicznie wytłumaczyłeś ;) Teraz już wiem, że dla mnie raczej lepszy silniczek to będzie 8V. ;) Teraz jeszcze prosiłbym o informacje na temat osiągów, spalania itp. Mam nadzieję że zawitam kiedyś na zlot ;D

Pozdrawiam :)

Tucio

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 24 wrz 2007, 19:38
Imię: Krzysztof
Auto: GsiT
Silnik: 20LET by Emu Black
Rocznik: 1994
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Tucio »

spalanie maja zblizone; miasto , srednia predkosc to ze ( jak sie jedzie naprawde spokojnie ) zejdzie do 10 L ( srednia od swiatel do swiatel i w korku wychodzi 13.8 ) trasa ok 9 - 8

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ja z takim pytaniem to udałbym sie do [External Link Removed for Guests] ;) tam uzyskasz więcej odpowiedzi ;)

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

JOszi pisze:ja z takim pytaniem to udałbym sie do [External Link Removed for Guests] tam uzyskasz więcej odpowiedzi
To prawda, zapraszam serdecznie na Forum GSi ;)

Odnosnie spalania to powiem tak, wszystko zalezy od skrzyni biegow, czy krotka czy dluga...

Mi na trasie moje C20XE spalilo, teraz nie uwierzycie 6.1l/100km, fakt byla to bardzo spokojna jazda, tak w trasie bez oszczedzania nie wziela mi wiecej niz 7,5l/100km

W miescie max 11l/100km, a jak chce pooszczedzac to naprawde wynik nie przejkraszajacy 9l/100km jest realny, ale korci niesamowicie, zeby ciagle przyspieszac ;)

W C20NE jest tak jak Tucio pisal, ogolnie spalanie jest bardzo zblizone i wsyzstko zalezy od stylu jazdy, nie ma tak, ze 16V spali wiecej niz 8V.

Powodzenia i raz jeszcze zapraszam na [External Link Removed for Guests] :)
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Już jestem na ? GSI KLUB POLSKA ;) juz bylem pewien ze kupie sobie 8V,ale teraz mnie przxekonujecie do silnika 16V W domu mam astre 1.4 8V i wiem mniej wiecej jak sie zabrac za naprawe 8V, albo chociaz mial by kto mi pomoc. A z 16V nie wiem czybedzie tak kolorowo. A o samochod zamierzam dbać ....

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no i trzeba dodać że silnik C20ne jest niezniszczalny :D

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

plotuś, to tylko najwazniejsze zebys nie kupil 16-tki oczami... Musisz dobrze popatrzec czy nie jest to gniot... Juz pomijam stan silnika, ale takie duperele jak czujnik poziomu cieczy chlodzacej, niesprawne ETC i ABS, stukajace popychacze i stan uszczelnaiczy...

C20NE jest bardziej przyjazna w jakich kolwiek pracach silnikowych, w C20XE ciezko czasem sie dobrac do czegos z uwagi na bardzo zabudowany silnik, ale generalnie da sie zrobic wszystko ;)

Ja oczywiscie polecam C20XE, ale musisz sie przygotowac, ze koszt serwisu bedzie troszke drozszy niz C20NE, ale tak jak pisalem na poczatku tematu... Wsiadziesz do C20XE, dodasz pare razy gazu i brzydkie slowa z podniecenia beda sie ciskac na usta :mrgreen:
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam nadzieje ze za 9tys wyrwę jakiegoś rodzynka ;)

[ Dodano: 2008-04-24, 12:36 ]
NO to wg. was który silnik wygrywa ?

C20NE czy C20XE ? :)

ODPOWIEDZ