[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec

testy i porównania
Awatar użytkownika
Tbg

Astro-maniak
Posty: 1146
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
Auto: VC
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA

#21

Nieprzeczytany post autor: Tbg »

Krótka mówiąc ;

1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość

Zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz akurat kupić Astrę? Bo Ci się podoba? Bo akurat tyle masz funduszy i Astra będzie dobrym wyborem. Jeśli chcesz jeździć na gazie to widać nie należysz do najbogatszych ludzi na świecie tak jak i ja.

Miesiąc temu zakupiłem Asterkę swoją, miałem do wyboru SEDANa w 1.6 16v Eco albo Hatchbacka 1.6 8v, obydwie w 5 drzwiach z gazem. Postawiłem na ten drugi typ i nie żałuję. Ty też przemyśl pod jakim względem patrzysz na samochód.

Adrian_GTC

Astro-maniak
Posty: 405
Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Adrian_GTC »

Krótka mówiąc ;

1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość
Kurcze, co wy się tak do tej trwałości uczepiliście? :P Mam 1.6 16v i jakoś nie widzę, żeby ta jednostka nie była trwała. Ani razu nie miałem z nią najmniejszych problemów. Brat miał służbówkę 16v i ani razu nic się z silnikiem nie stało a delikatnie też traktowana nie była. Moja jest z 98 roku i ok 185 tys na liczniku. Nic jej nie jest a w silniku wymieniane podstawowe rzeczy jak olej, świece, kable i paski. Więc nie widzę AŻ takiej różnicy w trwałości między 1.6 8v a 1.6 16v.
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]

DJ Turn

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: <SGL>
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: DJ Turn »

Tbg pisze:Krótka mówiąc ;

1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość
fakt faktem cos w tym jest :mrgreen:
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

evergreen_1987

Astro-maniak
Posty: 629
Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
Imię: Mateusz
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9 JTD 16v
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: evergreen_1987 »

Jak dla mnie 8v w HB daje sobie radę. Ja nie narzekam, zwłaszcza jak silnik jest zdrowy. Lecz na większe budy chyba wolał bym Eco
GG: 9891042

szybajker

Astro-maniak
Posty: 300
Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
Imię: Łukasz
Auto: Linea Blu Coupe
Silnik: Z22SE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: szybajker »

Witam, niedawno nurtowały mnie te same pytania i szczerze mówiąc byłem zdecydowany w 99% na astrę 1.6 8v (tylko caravan wchodził w grę). Kupiłem jednak 16V i tej decyzji do dzisiaj nie żałuję. Chodzi przede wszystkim o: cenę eksploatacji w stosunku do osiągów (nie tylko o koszt paliwa, ale także o OC i naprawy).
Jak naprawdę masz niewiele kasy - zainwestuj w jednostkę 8v - łatwiej znosi błędy użytkownika i zaniedbania, ma bezkolizyjny rozrząd, mniej elementów (dzięki czemu mniej się psuje - przynajmniej teoretycznie). Ceny podzespołów są także tańsze. Z drugiej strony zapewnia jednak dużo mniejszą moc i musisz się z tym pogodzić.

To, co chłopaki wcześniej mówili: nie kieruj się kolorem - co Ci po aucie w odpowiednim kolorze, jak nie będzie miało zawieszenia, czy olejem będzie sikać? Względnie ktoś nałoży lakier w odpowiednim dla Ciebie kolorze, a po pół roku wyjdzie piękna rdza? Rozumem, że można się kierować komfortem (elektryka, hak, 2 poduszki, klima) bo ma to wpływ na codzienne użytkowanie, ale kolor? I tak większość czasu będziesz spędzał jeżdżąc tym autem, a nie patrząc się na niego.

Pamiętaj - w aucie najważniejsza jest karoseria (zaraz po silniku). Co do trwałości zawieszenia - jest taka, jak w każdym Oplu - niezbyt porażająca, ale na pocieszenie ceny podzespołów są niewielkie, bo ich konstrukcja jest z reguły bardzo prosta.
Większość napraw można wykonać samemu - trzeba tylko narzędzi, pomocy kolegów z forum :) no i chęci połączonych z wolnym czasem ;)

Co do opcji kupna za granicą - chyba tego modelu nie warto szukać za granicą. Zwłaszcza, że granica opłacalności wg mnie to kupno samochodu za przynajmniej 2tys. Euro. Do ceny pojazdu (załóżmy 1000 Euro) dolicz koszt dojazdu(~200-1000PLN), podatki i rejestrację (~1200PLN), musisz wykupić od razu OC(~300 - 2000PLN w zależności od firmy i Twojej sytuacji), a skoro nie masz prawa jazdy od dawna, to dostaniesz piękną zwyżkę (chyba, że auto na ojca zarejestrujesz). W tej cenie kupisz auto w kraju, zarejestrowane, z założoną instalacją gazową (o co ciężko u naszych zachodnich sąsiadów, może jakbyś brał auto z Holandii...), przejmiesz cudze OC (dopłacając oczywiście), a jak Ci się nie będzie opłacać, to możesz wykupić swoje...

Dobrze, że zaglądasz na to forum i jesteś zdecydowany sporo poszukać - Twoje szanse na kupno właściwie utrzymanego auta rosną - czytaj pytaj, w razie czego wal śmiało na priv.
Na tym forum niektórzy też sprzedają swoje autka - w razie konkretnego egzemplarza masz dokumentację tego, co się faktycznie z tymi autkami przez ostatnie miesiące działo...
Powodzenia i równie zadowalającego zakupu, co mój!

P.S. Gratulacje zdanego egzaminu - tylko nie próbuj swoich umiejętności po %! ;)

A i jeszcze jedno: gdybyś szukał aut w kraju z LPG dowiaduj się koniecznie do kiedy butla ma homologację - koszt ponownej homologacji przewyższa w wielu przypadkach zakup nowej butli. Na nowe butle homologacja obowiązuje przez okres 10 lat...

Awatar użytkownika
andrzejrock

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2008, 23:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łasin
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: andrzejrock »

Ja mam 1.6 16V zbiera się pięknie, żadko dolewam olej a Srednie spalanie wacha się w granicy 7.5l/100km, czasami na trasie zejdzie poniżej 7l. I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BĘZYNA !!!!

[ Dodano: 2008-12-16, 23:36 ]
Ja mam 1.6 16V zbiera się pięknie, żadko dolewam olej a średnie spalanie wacha się w granicy 7.5l/100km, czasami na trasie zejdzie poniżej 7l. I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BENZYNA !!!!

DJ Turn

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: <SGL>
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: DJ Turn »

kazdy silnik ma swoje wady i zalety wiec mi sie wydaje kazdy wybor jest dobry ;)
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Sqizzy

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 11 lis 2008, 10:10
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: WGM
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Sqizzy »

Strasznie ciężko jest znaleźć hatchback'a 1.6 16v, jednak pozostanę przy nim. Jednak z tym silnikiem mogę zapomnieć o gazie. Wyposażenie oczywiście również ma ogromną rolę.



Aaa... i
szybajker pisze:tylko nie próbuj swoich umiejętności po %! ;)
Absolutnie nigdy w życiu, za dużo mnie kosztowało zdobycie tego świstka papieru i za dużo od niego teraz zależy. A przede wszystkim nie chciałbym zrobić komuś krzywdy przed własną głupotę.

Możecie mi napisać jak odróżnić astrę produkowaną w Niemczech od Polskiej.

Firek

Astro-maniak
Posty: 121
Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: Firek »

[quote="Sqizzy"]Strasznie ciężko jest znaleźć hatchback'a 1.6 16v, jednak pozostanę przy nim. Jednak z tym silnikiem mogę zapomnieć o gazie.
Dlaczego miałbys zapomniec o gazie????
Na upartego da sie założyc instalke II generacji, ale lepsza by była oczywiscie sekwencja.
Koszt pierwszej to około 1800, a drugiej z polkim sterowaniem około 2500.

[ Dodano: 2008-12-21, 17:54 ]
A co do rozpoznania kraju to oczywiście po numerze VIN. Spróbuj poszukac na forum, jestem pewien ze gdzies widziałem, taki temat o rozszyfrowniu VIN-u, tam będą szczegóły.

[ Dodano: 2008-12-21, 18:00 ]
Tak na szybko to w wyszukiwarke na naszym forum wpisz po prostu VIN, a póżniej będziesz miał już sporo do wyboru, proponuje wejśc w Opel Vin checker i tam juz powinieneś znależc to co cie interesuje, bo jeden z kolegów rozpisał wszystko dosyc konkretnie.

Rasiak90

Astro-maniak
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2008, 19:14
Imię: Artur
Auto: Astra G kombi
Silnik: 1.4 ---> X14XE
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Rasiak90 »

ja posiadam asterke 1.6 16V sedana 1999 rok i żadnego złego słowa na ten samochód nie mogę powiedzieć kupowałem go miał 140000 km przebiegu aktualnie ma 162000.. kopiłem go w kwietniu 2008 roku... osiągi są super zbiera się dosyć żwawo.. spalanie no nie powiem że najniższe .. zależy od nogi:P a ja troszeczkę lubię przycisnąć. jeżdżę na gazie i w zależy od 10 do 11,5 po mieście tak normalnie jeszcze zależy jaki gaz tego gorszego to 11,5 a tego z bp, czy shella to i 10,10,5 przy spokojnej jeździe po mieście tak do 60-70 to i może później 10 zejdzie. w trasie od 8,5 do 7,4 gazu oczywiście mówi:P mniej spali jak nie będzie się szarpać itd;) ogólnie ten silniczek to kocur. jest supcio. jeśli chodzi o przyspieszanie 8v do 16v do 16v będzie lepiej się zbierał.choć 8v tez nie można narzekać;) jeżdżę czasem ciotki 8 zaworowym i tez nie ponarzekam:p
Żyj z całych sił... Była 1 jest 2 w kombi:)

ODPOWIEDZ