[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec
- Tbg
- Posty: 1146
- Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
- Auto: VC
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA
Krótka mówiąc ;
1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość
Zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz akurat kupić Astrę? Bo Ci się podoba? Bo akurat tyle masz funduszy i Astra będzie dobrym wyborem. Jeśli chcesz jeździć na gazie to widać nie należysz do najbogatszych ludzi na świecie tak jak i ja.
Miesiąc temu zakupiłem Asterkę swoją, miałem do wyboru SEDANa w 1.6 16v Eco albo Hatchbacka 1.6 8v, obydwie w 5 drzwiach z gazem. Postawiłem na ten drugi typ i nie żałuję. Ty też przemyśl pod jakim względem patrzysz na samochód.
1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość
Zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz akurat kupić Astrę? Bo Ci się podoba? Bo akurat tyle masz funduszy i Astra będzie dobrym wyborem. Jeśli chcesz jeździć na gazie to widać nie należysz do najbogatszych ludzi na świecie tak jak i ja.
Miesiąc temu zakupiłem Asterkę swoją, miałem do wyboru SEDANa w 1.6 16v Eco albo Hatchbacka 1.6 8v, obydwie w 5 drzwiach z gazem. Postawiłem na ten drugi typ i nie żałuję. Ty też przemyśl pod jakim względem patrzysz na samochód.
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Kurcze, co wy się tak do tej trwałości uczepiliście? Mam 1.6 16v i jakoś nie widzę, żeby ta jednostka nie była trwała. Ani razu nie miałem z nią najmniejszych problemów. Brat miał służbówkę 16v i ani razu nic się z silnikiem nie stało a delikatnie też traktowana nie była. Moja jest z 98 roku i ok 185 tys na liczniku. Nic jej nie jest a w silniku wymieniane podstawowe rzeczy jak olej, świece, kable i paski. Więc nie widzę AŻ takiej różnicy w trwałości między 1.6 8v a 1.6 16v.Krótka mówiąc ;
1.6 16V - moc
1.6 8V - trwałość
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
- Imię: Mateusz
- Auto: Alfa Romeo 156
- Silnik: 1.9 JTD 16v
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Witam, niedawno nurtowały mnie te same pytania i szczerze mówiąc byłem zdecydowany w 99% na astrę 1.6 8v (tylko caravan wchodził w grę). Kupiłem jednak 16V i tej decyzji do dzisiaj nie żałuję. Chodzi przede wszystkim o: cenę eksploatacji w stosunku do osiągów (nie tylko o koszt paliwa, ale także o OC i naprawy).
Jak naprawdę masz niewiele kasy - zainwestuj w jednostkę 8v - łatwiej znosi błędy użytkownika i zaniedbania, ma bezkolizyjny rozrząd, mniej elementów (dzięki czemu mniej się psuje - przynajmniej teoretycznie). Ceny podzespołów są także tańsze. Z drugiej strony zapewnia jednak dużo mniejszą moc i musisz się z tym pogodzić.
To, co chłopaki wcześniej mówili: nie kieruj się kolorem - co Ci po aucie w odpowiednim kolorze, jak nie będzie miało zawieszenia, czy olejem będzie sikać? Względnie ktoś nałoży lakier w odpowiednim dla Ciebie kolorze, a po pół roku wyjdzie piękna rdza? Rozumem, że można się kierować komfortem (elektryka, hak, 2 poduszki, klima) bo ma to wpływ na codzienne użytkowanie, ale kolor? I tak większość czasu będziesz spędzał jeżdżąc tym autem, a nie patrząc się na niego.
Pamiętaj - w aucie najważniejsza jest karoseria (zaraz po silniku). Co do trwałości zawieszenia - jest taka, jak w każdym Oplu - niezbyt porażająca, ale na pocieszenie ceny podzespołów są niewielkie, bo ich konstrukcja jest z reguły bardzo prosta.
Większość napraw można wykonać samemu - trzeba tylko narzędzi, pomocy kolegów z forum no i chęci połączonych z wolnym czasem
Co do opcji kupna za granicą - chyba tego modelu nie warto szukać za granicą. Zwłaszcza, że granica opłacalności wg mnie to kupno samochodu za przynajmniej 2tys. Euro. Do ceny pojazdu (załóżmy 1000 Euro) dolicz koszt dojazdu(~200-1000PLN), podatki i rejestrację (~1200PLN), musisz wykupić od razu OC(~300 - 2000PLN w zależności od firmy i Twojej sytuacji), a skoro nie masz prawa jazdy od dawna, to dostaniesz piękną zwyżkę (chyba, że auto na ojca zarejestrujesz). W tej cenie kupisz auto w kraju, zarejestrowane, z założoną instalacją gazową (o co ciężko u naszych zachodnich sąsiadów, może jakbyś brał auto z Holandii...), przejmiesz cudze OC (dopłacając oczywiście), a jak Ci się nie będzie opłacać, to możesz wykupić swoje...
Dobrze, że zaglądasz na to forum i jesteś zdecydowany sporo poszukać - Twoje szanse na kupno właściwie utrzymanego auta rosną - czytaj pytaj, w razie czego wal śmiało na priv.
Na tym forum niektórzy też sprzedają swoje autka - w razie konkretnego egzemplarza masz dokumentację tego, co się faktycznie z tymi autkami przez ostatnie miesiące działo...
Powodzenia i równie zadowalającego zakupu, co mój!
P.S. Gratulacje zdanego egzaminu - tylko nie próbuj swoich umiejętności po %!
A i jeszcze jedno: gdybyś szukał aut w kraju z LPG dowiaduj się koniecznie do kiedy butla ma homologację - koszt ponownej homologacji przewyższa w wielu przypadkach zakup nowej butli. Na nowe butle homologacja obowiązuje przez okres 10 lat...
Jak naprawdę masz niewiele kasy - zainwestuj w jednostkę 8v - łatwiej znosi błędy użytkownika i zaniedbania, ma bezkolizyjny rozrząd, mniej elementów (dzięki czemu mniej się psuje - przynajmniej teoretycznie). Ceny podzespołów są także tańsze. Z drugiej strony zapewnia jednak dużo mniejszą moc i musisz się z tym pogodzić.
To, co chłopaki wcześniej mówili: nie kieruj się kolorem - co Ci po aucie w odpowiednim kolorze, jak nie będzie miało zawieszenia, czy olejem będzie sikać? Względnie ktoś nałoży lakier w odpowiednim dla Ciebie kolorze, a po pół roku wyjdzie piękna rdza? Rozumem, że można się kierować komfortem (elektryka, hak, 2 poduszki, klima) bo ma to wpływ na codzienne użytkowanie, ale kolor? I tak większość czasu będziesz spędzał jeżdżąc tym autem, a nie patrząc się na niego.
Pamiętaj - w aucie najważniejsza jest karoseria (zaraz po silniku). Co do trwałości zawieszenia - jest taka, jak w każdym Oplu - niezbyt porażająca, ale na pocieszenie ceny podzespołów są niewielkie, bo ich konstrukcja jest z reguły bardzo prosta.
Większość napraw można wykonać samemu - trzeba tylko narzędzi, pomocy kolegów z forum no i chęci połączonych z wolnym czasem
Co do opcji kupna za granicą - chyba tego modelu nie warto szukać za granicą. Zwłaszcza, że granica opłacalności wg mnie to kupno samochodu za przynajmniej 2tys. Euro. Do ceny pojazdu (załóżmy 1000 Euro) dolicz koszt dojazdu(~200-1000PLN), podatki i rejestrację (~1200PLN), musisz wykupić od razu OC(~300 - 2000PLN w zależności od firmy i Twojej sytuacji), a skoro nie masz prawa jazdy od dawna, to dostaniesz piękną zwyżkę (chyba, że auto na ojca zarejestrujesz). W tej cenie kupisz auto w kraju, zarejestrowane, z założoną instalacją gazową (o co ciężko u naszych zachodnich sąsiadów, może jakbyś brał auto z Holandii...), przejmiesz cudze OC (dopłacając oczywiście), a jak Ci się nie będzie opłacać, to możesz wykupić swoje...
Dobrze, że zaglądasz na to forum i jesteś zdecydowany sporo poszukać - Twoje szanse na kupno właściwie utrzymanego auta rosną - czytaj pytaj, w razie czego wal śmiało na priv.
Na tym forum niektórzy też sprzedają swoje autka - w razie konkretnego egzemplarza masz dokumentację tego, co się faktycznie z tymi autkami przez ostatnie miesiące działo...
Powodzenia i równie zadowalającego zakupu, co mój!
P.S. Gratulacje zdanego egzaminu - tylko nie próbuj swoich umiejętności po %!
A i jeszcze jedno: gdybyś szukał aut w kraju z LPG dowiaduj się koniecznie do kiedy butla ma homologację - koszt ponownej homologacji przewyższa w wielu przypadkach zakup nowej butli. Na nowe butle homologacja obowiązuje przez okres 10 lat...
- andrzejrock
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 gru 2008, 23:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łasin
- Kontakt:
Ja mam 1.6 16V zbiera się pięknie, żadko dolewam olej a Srednie spalanie wacha się w granicy 7.5l/100km, czasami na trasie zejdzie poniżej 7l. I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BĘZYNA !!!!
[ Dodano: 2008-12-16, 23:36 ]
Ja mam 1.6 16V zbiera się pięknie, żadko dolewam olej a średnie spalanie wacha się w granicy 7.5l/100km, czasami na trasie zejdzie poniżej 7l. I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BENZYNA !!!!
[ Dodano: 2008-12-16, 23:36 ]
Ja mam 1.6 16V zbiera się pięknie, żadko dolewam olej a średnie spalanie wacha się w granicy 7.5l/100km, czasami na trasie zejdzie poniżej 7l. I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BENZYNA !!!!
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
- Sqizzy
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 2008, 10:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Strasznie ciężko jest znaleźć hatchback'a 1.6 16v, jednak pozostanę przy nim. Jednak z tym silnikiem mogę zapomnieć o gazie. Wyposażenie oczywiście również ma ogromną rolę.
Aaa... i
Możecie mi napisać jak odróżnić astrę produkowaną w Niemczech od Polskiej.
Aaa... i
Absolutnie nigdy w życiu, za dużo mnie kosztowało zdobycie tego świstka papieru i za dużo od niego teraz zależy. A przede wszystkim nie chciałbym zrobić komuś krzywdy przed własną głupotę.szybajker pisze:tylko nie próbuj swoich umiejętności po %!
Możecie mi napisać jak odróżnić astrę produkowaną w Niemczech od Polskiej.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[quote="Sqizzy"]Strasznie ciężko jest znaleźć hatchback'a 1.6 16v, jednak pozostanę przy nim. Jednak z tym silnikiem mogę zapomnieć o gazie.
Dlaczego miałbys zapomniec o gazie????
Na upartego da sie założyc instalke II generacji, ale lepsza by była oczywiscie sekwencja.
Koszt pierwszej to około 1800, a drugiej z polkim sterowaniem około 2500.
[ Dodano: 2008-12-21, 17:54 ]
A co do rozpoznania kraju to oczywiście po numerze VIN. Spróbuj poszukac na forum, jestem pewien ze gdzies widziałem, taki temat o rozszyfrowniu VIN-u, tam będą szczegóły.
[ Dodano: 2008-12-21, 18:00 ]
Tak na szybko to w wyszukiwarke na naszym forum wpisz po prostu VIN, a póżniej będziesz miał już sporo do wyboru, proponuje wejśc w Opel Vin checker i tam juz powinieneś znależc to co cie interesuje, bo jeden z kolegów rozpisał wszystko dosyc konkretnie.
Dlaczego miałbys zapomniec o gazie????
Na upartego da sie założyc instalke II generacji, ale lepsza by była oczywiscie sekwencja.
Koszt pierwszej to około 1800, a drugiej z polkim sterowaniem około 2500.
[ Dodano: 2008-12-21, 17:54 ]
A co do rozpoznania kraju to oczywiście po numerze VIN. Spróbuj poszukac na forum, jestem pewien ze gdzies widziałem, taki temat o rozszyfrowniu VIN-u, tam będą szczegóły.
[ Dodano: 2008-12-21, 18:00 ]
Tak na szybko to w wyszukiwarke na naszym forum wpisz po prostu VIN, a póżniej będziesz miał już sporo do wyboru, proponuje wejśc w Opel Vin checker i tam juz powinieneś znależc to co cie interesuje, bo jeden z kolegów rozpisał wszystko dosyc konkretnie.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 kwie 2008, 19:14
- Imię: Artur
- Auto: Astra G kombi
- Silnik: 1.4 ---> X14XE
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja posiadam asterke 1.6 16V sedana 1999 rok i żadnego złego słowa na ten samochód nie mogę powiedzieć kupowałem go miał 140000 km przebiegu aktualnie ma 162000.. kopiłem go w kwietniu 2008 roku... osiągi są super zbiera się dosyć żwawo.. spalanie no nie powiem że najniższe .. zależy od nogi:P a ja troszeczkę lubię przycisnąć. jeżdżę na gazie i w zależy od 10 do 11,5 po mieście tak normalnie jeszcze zależy jaki gaz tego gorszego to 11,5 a tego z bp, czy shella to i 10,10,5 przy spokojnej jeździe po mieście tak do 60-70 to i może później 10 zejdzie. w trasie od 8,5 do 7,4 gazu oczywiście mówi:P mniej spali jak nie będzie się szarpać itd;) ogólnie ten silniczek to kocur. jest supcio. jeśli chodzi o przyspieszanie 8v do 16v do 16v będzie lepiej się zbierał.choć 8v tez nie można narzekać;) jeżdżę czasem ciotki 8 zaworowym i tez nie ponarzekam:p
Żyj z całych sił... Była 1 jest 2 w kombi:)