[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec

testy i porównania
DJ Turn

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: <SGL>
Kontakt:

#31

Nieprzeczytany post autor: DJ Turn »

ja bym sie klocil czy 16v lepiej sie zbiera od 8v :m
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
andrzejrock

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2008, 23:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łasin
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: andrzejrock »

DJ Turn pisze:ja bym sie klocil czy 16v lepiej sie zbiera od 8v :m

miałem okazję ścigać się nie raz z 8v i choć ja mam combi to każdy mógł podziwiać numery rejestracyjne na mojej klapie , jak można porównywać 75KM z 101 KM pozatym 1.6 16v szybciej wchodzi na obroty

DJ Turn

Astro-maniak
Posty: 80
Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: <SGL>
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: DJ Turn »

czy ja porownuje 75KM z 101?

mam na mysli 8V 101KM i 16v 101KM

nie masz szans 16v na starcie i czy sie lepiej wkreca na obroty to tez bym polemizowal :D
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

kdslawek

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 15 paź 2008, 10:58
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: okolice tarnowa
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: kdslawek »

moge sie podzielic swoimi doswiadczeniami, mam astre hb 1.8 16v 115km a moj tata ma taka sama tylko 1.6 16v i przy starcie, gdzies tak do predkosci okolo 50 km na godzine on jest lepszy, ale gdy ja wrzuce 2 to on juz jest w tyle, on ma krotka skrzynie, i gdy ja na dwojke wrzucam on juz jest w polowie 2 szybszy ma start, jest to na odcinku jakis 20m a potem ,papa

Woojtass

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 07 lis 2008, 9:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białośliwie
Kontakt:

#35

Nieprzeczytany post autor: Woojtass »

Powiem Ci kolego że mam 1,6 16V i mogę conieco o nim napisac. Jak pisali niektórzy wymaga on większych wkładów finansowych i moim zdaniem częstszych wizyt u mechanika. Pozatym mam 182 tyś. przebiegu i bierze mi około 0,5l oleju/1000km co mnie bardzo irytuje. Mam założoną sekwencyjną instalacje gazową i pracuje na niej bardzo dobrze, nie zauważyłem też spadku mocy. Przy ciężkiej nodze w cyklu mieszanym spalił mi najwięcej 9,3l gazu co uważam za dobry wynik. Samochód jest dośc żwawy. Kiedy jade sam przy wyprzedzaniu bez redukowania biegów daje sobie radę, natomiast jak jadę w 5 to już jest wyraznie słabszy i jazda jest troche mniej dynamiczna. Dlatego kupując silnik 75 czy 71 konny uważam, że zacznie brakowac Ci mocy.

Jeżeli chodzi o silniki 8 zaworowe to z opini znajomych wynika że to trwała, sprawdzona konstrukcja i nie bierze oleju. Spalanie kształtuje się podobnie jak w silnikach 16V.

Myślę, że złotym środkiem byłby silnik C16SE 8V 100 konny.

Życzę udanego zakupu.
Pozdrawiam

jarek

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 28 gru 2008, 8:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: unierzyż
Kontakt:

#36

Nieprzeczytany post autor: jarek »

DJ Turn pisze:czy ja porownuje 75KM z 101?

mam na mysli 8V 101KM i 16v 101KM

nie masz szans 16v na starcie i czy sie lepiej wkreca na obroty to tez bym polemizowal :D
ogulem i na starcie i na dluga odleglosc 1.6 16v niemaszans z 8v wiem bo sam sie scigalem mojo si 77kw z kolego 16v
jarek g

Woojtass

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 07 lis 2008, 9:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Białośliwie
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: Woojtass »

Teoretycznie 8V jak i 16V mają tą samą moc i ten sam moment obrotowy więc powinny przyspieszac identycznie.

szybajker

Astro-maniak
Posty: 300
Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
Imię: Łukasz
Auto: Linea Blu Coupe
Silnik: Z22SE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#38

Nieprzeczytany post autor: szybajker »

Nie wiem czemu sądzisz, że z silnikiem 1.6 16V możesz pożegnać się z gazem... Po prostu trzeba do niego założyć lepszą = droższą instalację a wtedy nie ma z nim problemu... Można w niego wsadzić nawet instalkę 2 generacji (przystosowaną do wielopunktu więc można stwierdzić że 3 generację, w każdym razie nie sekwencję) ale wymaga to pewnych ustawień (typu załączanie LPG tylko po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury) i owocuje większym zużyciem paliwa... Ja mam właśnie takie rozwiązanie, ale rekomendowałbym sekwencję... Zresztą znajdziesz sporo osób zadowolonych z posiadania instalacji gazowej w tym silniku...
Dlatego właśnie nie rozumiem takich stwierdzeń:
andrzejrock pisze: I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BENZYNA !!!!
Ja mam 2 samochód na gazie i nie narzekam (poprzedni Viki A 1.6 8V, obecny w profilu). Jakby te słowa były chociaż poparte jakimś logicznym argumentem, ale to w sumie nie miejsce na dyskusję na ten temat...

Co do tego jak się auta zbierają... nie zapominajcie o tym, że z wiekiem kuce się starzeją, część (czasem znaczna) nawet ucieka. Poza tym wiele zależy od samego silnika - używając oleju syntetycznego silnik ma około 8-10% mniejsze opory do pokonania niż na oleju mineralnym - skutkuje to właśnie tymi kilkoma kucami więcej. Poza tym stan całego auta... Zadbane 1.6 8V 75KM może łyknąć 1.6 16V o które ktoś słabo dba...
Wreszcie finalna sprawa - skrzynia biegów. Przecież wiadomo, że Caravan będzie lepszy na starcie (krótsze przełożenia), a w miarę upływu dystansu zacznie zostawać w tyle...
W pozostałych stwierdzeniach Woojtass trafił w sedno i zgadam się z nim we wszystkim oprócz tego, że silnik 8V 100KM jest złotym środkiem. Niby parametry ma prawie te same co 16V, ale to jednak nigdy nie będzie 16V. Zresztą czy on nie był oferowany tylko w autach sprzed 1995r.? A co do trwałości... jest to jednostka 75KM z wielopunktem, a przez to znacznie bardziej wysilona... Natomiast jednostka 16v ma moc zredukowaną (X16XEL).
Ale wg mnie to kwestia przekonań - ja swoich nie zamierzam nikomu narzucać, a wielopunktową "ósemką" z chęcią bym się przejechał, aby na bazie faktów wyrobić sobie własne zdanie.
Od 20.01.2009r. nie wdaję się w polemiki z idiotami. Dlaczego?
Bo sprowadzają do swojego poziomu i pokonują doświadczeniem...

joseph 25

Astro-maniak
Posty: 148
Rejestracja: 20 maja 2008, 16:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: oświęcim
Kontakt:

#39

Nieprzeczytany post autor: joseph 25 »

Woojtass pisze:Myślę, że złotym środkiem byłby silnik C16SE 8V 100 konny.
również polecam ;)
ogulem i na starcie i na dluga odleglosc 1.6 16v niemaszans z 8v wiem bo sam sie scigalem mojo si 77kw z kolego 16v
różnie to bywa,jak jade sam to jest niezła zabawa(te miny kolegów ze stiuningowanych golfów ;) ) ale jak jest już komplet pasażerów i jade na gazie to nie jest zbyt wesoło :/
ogółem to BARDZO POLECAM c16se ;) :mrgreen:

Bunkerites

Astro-maniak
Posty: 147
Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
Imię: Marek
Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
Silnik: K20A2
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: Bunkerites »

Rowniez polecam 1.6 8v na pelnym wtrysku SE :)
spalanie jest w sumie male bo 7.3 L ale przy predkosciach 90-110
jezdze asia juz prawie 2 latka i zadnych awari prucz urwanych stabilizatorow hamulcow
silnik czesto wkrecany byl na 6 tys obrotow
olej lubi brac jak sie nim ostro kreci na obroty ( a jakie auto go nie bierze )
z czystym sumieniem polecam owy silniczek

ODPOWIEDZ