[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
- andrzejrock
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 gru 2008, 23:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łasin
- Kontakt:
DJ Turn pisze:ja bym sie klocil czy 16v lepiej sie zbiera od 8v :m
miałem okazję ścigać się nie raz z 8v i choć ja mam combi to każdy mógł podziwiać numery rejestracyjne na mojej klapie , jak można porównywać 75KM z 101 KM pozatym 1.6 16v szybciej wchodzi na obroty
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 paź 2008, 10:58
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: okolice tarnowa
- Kontakt:
moge sie podzielic swoimi doswiadczeniami, mam astre hb 1.8 16v 115km a moj tata ma taka sama tylko 1.6 16v i przy starcie, gdzies tak do predkosci okolo 50 km na godzine on jest lepszy, ale gdy ja wrzuce 2 to on juz jest w tyle, on ma krotka skrzynie, i gdy ja na dwojke wrzucam on juz jest w polowie 2 szybszy ma start, jest to na odcinku jakis 20m a potem ,papa
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 lis 2008, 9:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białośliwie
- Kontakt:
Powiem Ci kolego że mam 1,6 16V i mogę conieco o nim napisac. Jak pisali niektórzy wymaga on większych wkładów finansowych i moim zdaniem częstszych wizyt u mechanika. Pozatym mam 182 tyś. przebiegu i bierze mi około 0,5l oleju/1000km co mnie bardzo irytuje. Mam założoną sekwencyjną instalacje gazową i pracuje na niej bardzo dobrze, nie zauważyłem też spadku mocy. Przy ciężkiej nodze w cyklu mieszanym spalił mi najwięcej 9,3l gazu co uważam za dobry wynik. Samochód jest dośc żwawy. Kiedy jade sam przy wyprzedzaniu bez redukowania biegów daje sobie radę, natomiast jak jadę w 5 to już jest wyraznie słabszy i jazda jest troche mniej dynamiczna. Dlatego kupując silnik 75 czy 71 konny uważam, że zacznie brakowac Ci mocy.
Jeżeli chodzi o silniki 8 zaworowe to z opini znajomych wynika że to trwała, sprawdzona konstrukcja i nie bierze oleju. Spalanie kształtuje się podobnie jak w silnikach 16V.
Myślę, że złotym środkiem byłby silnik C16SE 8V 100 konny.
Życzę udanego zakupu.
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o silniki 8 zaworowe to z opini znajomych wynika że to trwała, sprawdzona konstrukcja i nie bierze oleju. Spalanie kształtuje się podobnie jak w silnikach 16V.
Myślę, że złotym środkiem byłby silnik C16SE 8V 100 konny.
Życzę udanego zakupu.
Pozdrawiam
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 28 gru 2008, 8:33
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: unierzyż
- Kontakt:
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 lis 2008, 9:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Białośliwie
- Kontakt:
-
- Posty: 300
- Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
- Imię: Łukasz
- Auto: Linea Blu Coupe
- Silnik: Z22SE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin / Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Nie wiem czemu sądzisz, że z silnikiem 1.6 16V możesz pożegnać się z gazem... Po prostu trzeba do niego założyć lepszą = droższą instalację a wtedy nie ma z nim problemu... Można w niego wsadzić nawet instalkę 2 generacji (przystosowaną do wielopunktu więc można stwierdzić że 3 generację, w każdym razie nie sekwencję) ale wymaga to pewnych ustawień (typu załączanie LPG tylko po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury) i owocuje większym zużyciem paliwa... Ja mam właśnie takie rozwiązanie, ale rekomendowałbym sekwencję... Zresztą znajdziesz sporo osób zadowolonych z posiadania instalacji gazowej w tym silniku...
Dlatego właśnie nie rozumiem takich stwierdzeń:
Co do tego jak się auta zbierają... nie zapominajcie o tym, że z wiekiem kuce się starzeją, część (czasem znaczna) nawet ucieka. Poza tym wiele zależy od samego silnika - używając oleju syntetycznego silnik ma około 8-10% mniejsze opory do pokonania niż na oleju mineralnym - skutkuje to właśnie tymi kilkoma kucami więcej. Poza tym stan całego auta... Zadbane 1.6 8V 75KM może łyknąć 1.6 16V o które ktoś słabo dba...
Wreszcie finalna sprawa - skrzynia biegów. Przecież wiadomo, że Caravan będzie lepszy na starcie (krótsze przełożenia), a w miarę upływu dystansu zacznie zostawać w tyle...
W pozostałych stwierdzeniach Woojtass trafił w sedno i zgadam się z nim we wszystkim oprócz tego, że silnik 8V 100KM jest złotym środkiem. Niby parametry ma prawie te same co 16V, ale to jednak nigdy nie będzie 16V. Zresztą czy on nie był oferowany tylko w autach sprzed 1995r.? A co do trwałości... jest to jednostka 75KM z wielopunktem, a przez to znacznie bardziej wysilona... Natomiast jednostka 16v ma moc zredukowaną (X16XEL).
Ale wg mnie to kwestia przekonań - ja swoich nie zamierzam nikomu narzucać, a wielopunktową "ósemką" z chęcią bym się przejechał, aby na bazie faktów wyrobić sobie własne zdanie.
Dlatego właśnie nie rozumiem takich stwierdzeń:
Ja mam 2 samochód na gazie i nie narzekam (poprzedni Viki A 1.6 8V, obecny w profilu). Jakby te słowa były chociaż poparte jakimś logicznym argumentem, ale to w sumie nie miejsce na dyskusję na ten temat...andrzejrock pisze: I PAMIĘTAJCIE KLUBOWICZE TYLKO BENZYNA !!!!
Co do tego jak się auta zbierają... nie zapominajcie o tym, że z wiekiem kuce się starzeją, część (czasem znaczna) nawet ucieka. Poza tym wiele zależy od samego silnika - używając oleju syntetycznego silnik ma około 8-10% mniejsze opory do pokonania niż na oleju mineralnym - skutkuje to właśnie tymi kilkoma kucami więcej. Poza tym stan całego auta... Zadbane 1.6 8V 75KM może łyknąć 1.6 16V o które ktoś słabo dba...
Wreszcie finalna sprawa - skrzynia biegów. Przecież wiadomo, że Caravan będzie lepszy na starcie (krótsze przełożenia), a w miarę upływu dystansu zacznie zostawać w tyle...
W pozostałych stwierdzeniach Woojtass trafił w sedno i zgadam się z nim we wszystkim oprócz tego, że silnik 8V 100KM jest złotym środkiem. Niby parametry ma prawie te same co 16V, ale to jednak nigdy nie będzie 16V. Zresztą czy on nie był oferowany tylko w autach sprzed 1995r.? A co do trwałości... jest to jednostka 75KM z wielopunktem, a przez to znacznie bardziej wysilona... Natomiast jednostka 16v ma moc zredukowaną (X16XEL).
Ale wg mnie to kwestia przekonań - ja swoich nie zamierzam nikomu narzucać, a wielopunktową "ósemką" z chęcią bym się przejechał, aby na bazie faktów wyrobić sobie własne zdanie.
Od 20.01.2009r. nie wdaję się w polemiki z idiotami. Dlaczego?
Bo sprowadzają do swojego poziomu i pokonują doświadczeniem...
Bo sprowadzają do swojego poziomu i pokonują doświadczeniem...
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 20 maja 2008, 16:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: oświęcim
- Kontakt:
również polecamWoojtass pisze:Myślę, że złotym środkiem byłby silnik C16SE 8V 100 konny.
różnie to bywa,jak jade sam to jest niezła zabawa(te miny kolegów ze stiuningowanych golfów ) ale jak jest już komplet pasażerów i jade na gazie to nie jest zbyt wesoło :/ogulem i na starcie i na dluga odleglosc 1.6 16v niemaszans z 8v wiem bo sam sie scigalem mojo si 77kw z kolego 16v
ogółem to BARDZO POLECAM c16se
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 08 lis 2007, 15:21
- Imię: Marek
- Auto: aktualnie Civic 7 gen TypeR
- Silnik: K20A2
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Rowniez polecam 1.6 8v na pelnym wtrysku SE
spalanie jest w sumie male bo 7.3 L ale przy predkosciach 90-110
jezdze asia juz prawie 2 latka i zadnych awari prucz urwanych stabilizatorow hamulcow
silnik czesto wkrecany byl na 6 tys obrotow
olej lubi brac jak sie nim ostro kreci na obroty ( a jakie auto go nie bierze )
z czystym sumieniem polecam owy silniczek
spalanie jest w sumie male bo 7.3 L ale przy predkosciach 90-110
jezdze asia juz prawie 2 latka i zadnych awari prucz urwanych stabilizatorow hamulcow
silnik czesto wkrecany byl na 6 tys obrotow
olej lubi brac jak sie nim ostro kreci na obroty ( a jakie auto go nie bierze )
z czystym sumieniem polecam owy silniczek