więc:
1.6 8v: (71-75 KM)
+ tańszy w utrzymaniu zwarzywszy na prostszą konstrukcje oraz mniej elementów silnika (przykladowo polowa mniej zaworów, itd)
+ bezkolizyjny rozrząd
+ lepiej znosi LPG i da się zalożyć każdą generacje i auto bez problemu będzie jeździć, metalowy kolektor, silnik wprost stworzony do gazu
1.6 16v: (101 KM)
+ większa moc i dynamika, poprzez większą moc i moment obrotowy
spalanie w obu silnikach na podobnym poziomie czyli przejżyj dzialy spalania dla PB i LPG to wszystko będziesz wiedzial, bo u każdego jest inaczej
pozatym 1.6 16v najbardziej slawny jest z tego że ma apetyt na olej, trzeba dobrze poszukać żeby znaleźć w dobrym stanie, z kolei 8v jest bardziej trwalą jednostką. Przynajmniej tyle ja mogę od siebie powiedzieć.
Krótko mówiąc rozum każe wziąść 8v ale jak wsiądziesz do 16v to nie weźmiesz 8v
Ja mam 8 zaworówke i jestem zadowolony, choć mocy mi oczywiście brakuje, ale w chwili zakupu pokierowalem się rozumem...
Teraz sie mi marzy 2.0 16v i 150KM, ale to silnik mniej trwaly niż 8 zaworowe konstrukcje, pozatym wymaga większej dbalości...
Daje za to lepsze doznania z jazdy
Sam sobie teraz musisz odpowiedzieć czego chcesz, moim zdaniem kompromisem jest 2.0 8v, jest tu dosyć mocy a jednak sprawdzona, trwala i bezkolizyjna 8 zaworowa konstrukcja lubiąca gaz. Jednak znów ubezpieczenie większe niż na 1.6
Sam kupując astre temu wzialem 1.6, bo chcialem miec ekonomicznie i tanio. W większości się sprawdza, na silnik nie narzekam, troche jednak mocy malo i tyle co mogę zaliczyć do minusów 1.6 8v
pozatym zadowolony jestem bardzo z tego silniczka i ogólnie calego auta