[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec
- Sqizzy
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 2008, 10:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
[Opel Astra F Hatchback] 1.6 8v czy 1.6 16v ecotec
Witam was,
mam zamiar kupić w/w astrę z 96-97 roku. Zastanawiam się jedynie nad wyborem silnika. czy moglibyście wypowiedzieć się na temat tych dwóch silników? zależy mi na podstawowych wiadomościach takich jak: średnie spalanie, awaryjność, ceny napraw, osiągi, jak się sprawuje na LPG i ogólne wasze spostrzeżenia dotyczące tych silników.
mam zamiar kupić w/w astrę z 96-97 roku. Zastanawiam się jedynie nad wyborem silnika. czy moglibyście wypowiedzieć się na temat tych dwóch silników? zależy mi na podstawowych wiadomościach takich jak: średnie spalanie, awaryjność, ceny napraw, osiągi, jak się sprawuje na LPG i ogólne wasze spostrzeżenia dotyczące tych silników.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
więc:
1.6 8v: (71-75 KM)
+ tańszy w utrzymaniu zwarzywszy na prostszą konstrukcje oraz mniej elementów silnika (przykladowo polowa mniej zaworów, itd)
+ bezkolizyjny rozrząd
+ lepiej znosi LPG i da się zalożyć każdą generacje i auto bez problemu będzie jeździć, metalowy kolektor, silnik wprost stworzony do gazu
1.6 16v: (101 KM)
+ większa moc i dynamika, poprzez większą moc i moment obrotowy
spalanie w obu silnikach na podobnym poziomie czyli przejżyj dzialy spalania dla PB i LPG to wszystko będziesz wiedzial, bo u każdego jest inaczej
pozatym 1.6 16v najbardziej slawny jest z tego że ma apetyt na olej, trzeba dobrze poszukać żeby znaleźć w dobrym stanie, z kolei 8v jest bardziej trwalą jednostką. Przynajmniej tyle ja mogę od siebie powiedzieć.
Krótko mówiąc rozum każe wziąść 8v ale jak wsiądziesz do 16v to nie weźmiesz 8v
Ja mam 8 zaworówke i jestem zadowolony, choć mocy mi oczywiście brakuje, ale w chwili zakupu pokierowalem się rozumem...
Teraz sie mi marzy 2.0 16v i 150KM, ale to silnik mniej trwaly niż 8 zaworowe konstrukcje, pozatym wymaga większej dbalości...
Daje za to lepsze doznania z jazdy
Sam sobie teraz musisz odpowiedzieć czego chcesz, moim zdaniem kompromisem jest 2.0 8v, jest tu dosyć mocy a jednak sprawdzona, trwala i bezkolizyjna 8 zaworowa konstrukcja lubiąca gaz. Jednak znów ubezpieczenie większe niż na 1.6
Sam kupując astre temu wzialem 1.6, bo chcialem miec ekonomicznie i tanio. W większości się sprawdza, na silnik nie narzekam, troche jednak mocy malo i tyle co mogę zaliczyć do minusów 1.6 8v
pozatym zadowolony jestem bardzo z tego silniczka i ogólnie calego auta
1.6 8v: (71-75 KM)
+ tańszy w utrzymaniu zwarzywszy na prostszą konstrukcje oraz mniej elementów silnika (przykladowo polowa mniej zaworów, itd)
+ bezkolizyjny rozrząd
+ lepiej znosi LPG i da się zalożyć każdą generacje i auto bez problemu będzie jeździć, metalowy kolektor, silnik wprost stworzony do gazu
1.6 16v: (101 KM)
+ większa moc i dynamika, poprzez większą moc i moment obrotowy
spalanie w obu silnikach na podobnym poziomie czyli przejżyj dzialy spalania dla PB i LPG to wszystko będziesz wiedzial, bo u każdego jest inaczej
pozatym 1.6 16v najbardziej slawny jest z tego że ma apetyt na olej, trzeba dobrze poszukać żeby znaleźć w dobrym stanie, z kolei 8v jest bardziej trwalą jednostką. Przynajmniej tyle ja mogę od siebie powiedzieć.
Krótko mówiąc rozum każe wziąść 8v ale jak wsiądziesz do 16v to nie weźmiesz 8v
Ja mam 8 zaworówke i jestem zadowolony, choć mocy mi oczywiście brakuje, ale w chwili zakupu pokierowalem się rozumem...
Teraz sie mi marzy 2.0 16v i 150KM, ale to silnik mniej trwaly niż 8 zaworowe konstrukcje, pozatym wymaga większej dbalości...
Daje za to lepsze doznania z jazdy
Sam sobie teraz musisz odpowiedzieć czego chcesz, moim zdaniem kompromisem jest 2.0 8v, jest tu dosyć mocy a jednak sprawdzona, trwala i bezkolizyjna 8 zaworowa konstrukcja lubiąca gaz. Jednak znów ubezpieczenie większe niż na 1.6
Sam kupując astre temu wzialem 1.6, bo chcialem miec ekonomicznie i tanio. W większości się sprawdza, na silnik nie narzekam, troche jednak mocy malo i tyle co mogę zaliczyć do minusów 1.6 8v
pozatym zadowolony jestem bardzo z tego silniczka i ogólnie calego auta
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Jak już bartobbb wspomniał 16v cechuje apetyt na olej. Czasem mniejszy czasem większy. Ja jestem zadowolony z jednostki 1.6 16v mimo, że w nadwoziu typu sedan. Oleju bierze niewiele (rzadkie dolewki), zbiera się naprawdę ładnie no i ma niewygórowane spalanie (moje spalania możesz sprawdzić klikając ikonkę dystrybutora w podpisie). Ogólnie silnik godny polecenia
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 17 paź 2008, 11:25
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Namysłów
- Kontakt:
Całkowicie zgadzam sie z przedmowcą. Jedyny "problem" to droższa wymiana rozrzadu i czasem bieze olej. Ale 30 hp wiecej przy tym samym spalaniu rozwiewa wszelkie watpliwosciAdrian_GTC pisze:Ogólnie silnik godny polecenia
Nigdy nierozumie zwrotow typu "8v bardziej trwaly" hehe, ludzie przeciez moment w ecotecu nie bieze sie z wysokiego krecenia ale poprostu z lepszego wykorzystania paliwa. Jezeli nie bedziesz meczyl go stale pod 6000 to jest nie mniej trwaly niz 8v. Ba, ecotec jest zdecydowanie nowsza konstrukcja wiec i technicznie do przodu; kupujac 8v bedziesz technicznie w latach '80 heh. Dzisiaj wlasciwie wszysktkie silniki maja 16 zaworow, to jest standard - czyzby wiec wszystkie byly "wyzylowane" ?!
"... tobie kolego życze dalszego trwania w ślepym przekonaniu o zaginionej wartości golfa.
Śmiało moge o nim powiedzieć... to tylko Volswagen, to tylko Golf ..."
Śmiało moge o nim powiedzieć... to tylko Volswagen, to tylko Golf ..."
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 sie 2008, 3:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: elbląg
- Kontakt:
- Sqizzy
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 2008, 10:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 01 lis 2008, 22:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: <SGL>
- Kontakt:
- Bartosz79
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 sty 2008, 14:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: starogard gd.
- Kontakt:
- Sqizzy
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 2008, 10:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Autko mam zamiar kupić dopiero w przyszłym sezonie. Interesują mnie tylko trzy kolory: grafit, zielona butelka, wiśniowy metalik. I oczywiście 5 drzwi. Chcę żeby samochód wyglądał jak najbliżej oryginałowi więc tuningu jako takiego nie będzie wcale, oprócz CARAUDIO, no i zastanawiam się czy jest sens kupować "angels eyes" chodzi głównie o komfort jazdy w nocy.