Co wybrać?? Proszę o pomoc...

testy i porównania
Awatar użytkownika
Teyo

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2009, 16:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Co wybrać?? Proszę o pomoc...

#1

Nieprzeczytany post autor: Teyo »

Witam,

Jestem nowy na forum i mam pewien dylemat :/

Ale od początku:
Nie dawno stałem się posiadaczem Civica 1.6 vtec o mocy 125KM, wszystko było ekstra do czasu... otóż przed zakupem "zauroczyłem" się właściwościami jezdnymi tego auta, świetnie się trzyma w zakrętach, super przyśpiesza itp ale to juz zaczyna mnie drażnić. Strasznie sztywne i bardzo mało komfortowe, do tego głośnie i mało ekonomiczne :/

Wcześniej jeździłem Astrą F rodziców (1.6 8v 71KM z LPG) z 1995 roku w sedanie, auto ogólnie przyjemne i bardzo ekonomiczne. Jakby nie te 71KM przez które jazda na trasie robi się bardzo uciążliwa było by OK.

Mam zamiar sprzedać Hondę pod koniec lata i kupić na pewno Opla Astrę, na 100% to będzie Astra F, koniecznie w wersji "Hatchback" i koniecznie trzy-dzwiowa z końca lat produkcji mniej więcej od 1997.
I tu właśnie rodzi sie mój dylemat, mianowicie chodzi mi o silnik :/
Biorę pod uwagę:
1) 1.4 16V 90KM
2) 1.6 16V 100KM
3) 1.7 TDS 82KM

Najbardziej zależy mi na niezawodności, prosiłbym was bardzo o przybliżenie mi czegoś więcej na temat tych silników, prosiłbym także o opinie osób które posiadają takie auta.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam...
Wolność ma zapach benzyny...

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

1.7TDS dość eleastyczne, w miarę przyśpiesza 1.6 16V dopiero go dogania po pwrzuceniu 5 biegu a tak jest dość daleko za tdsem. Łatwo go podkręcić na większą moc.
Wadą isuzu jest to że jak coś w nim nie gra tzn złe luzy zaworowe, wtrysk leje, kompresja ucieka itp. to zaczynają się wtedy problemy z odpalaniem zimą do tego jak w bagażniku jest audio na wzmacniaczu to przy większych mrozach bez garażu aku będzie niedoładowany i znów problem z odpaleniem. Do tego ceny części są dość spore.
Ja mam tdsa ale osobiście jak bym szukał autka to szukałbym 1.6 8V ale na wielopunktowym wtrysku - też 100KM a ciągnie od samego dołu. 16zawoprówki odżywają w oplu dopiero pow 3tyś :/

scrapy9999

ex-Staff
Posty: 275
Rejestracja: 17 paź 2008, 13:06
Imię: Tomek
Auto: Astra G Kombi
Silnik: Y20DTH
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard szczeciński

#3

Nieprzeczytany post autor: scrapy9999 »

Dokładnie 1.6 16V żyje pow. 3000. A do tego wg. wskazań producenta 0,7 l na 1000 km oleju zżera:( no i jest kolizyjna.

Ale nie zamienię jej na inny silnik.

A i bodajże nie lubi gazu. Ale o tym tylko słyszałem. Ja sam osobiście gazu nie posiadam

Awatar użytkownika
Teyo

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2009, 16:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Teyo »

1.6 8v na wielopunkcie ma 100KM? A mógłbyś mi napisać jakieś oznaczenia tego silnika lub coś takiego (jak to wogóle rozpoznać?) Niekiedy ludzie nawet nie wiedzą co sprzedają np: na allegro ktoś wystawia auto i pisze że ma te 100KM a po przyjezdzie okazuje sie ze to co innego tylko pojemność sie zgadza :/
Wolność ma zapach benzyny...

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

C16SE
[External Link Removed for Guests]

tyle że teraz widzę że były one wsadzane do 94roku

Heh tylko ja bym hondy na astrę nie zmieniał ;)

Awatar użytkownika
Teyo

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2009, 16:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Teyo »

No właśnie do 94 roku :/

Co do hondy to jak masz dużo kasy na benzynke to na pewno byś nie zamienił :D
Taką hondą to można zejść do 6l/100km na trasie ale to przy prędkościach 80-90km/h:/ po mieście, bardzo dynamicznie można by było i 20l/100km złapać :/
Poza tym straszna "szlifierka" do 7,5 tyś obr/min się kręci a ciągnie dopiero od 4,5 :/

A co sadzicie o 2.0 8v?
Wolność ma zapach benzyny...

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dikser »

Teyo pisze:1) 1.4 16V 90KM
2) 1.6 16V 100KM
3) 1.7 TDS 82KM
Teyo pisze:niezawodności,
wg mnie te dwie twoje pypowiedzi nie ida w parze ;) nie wiem jak diesel ;)
ja chcesz mieć auto nie zawodne to kup ośmiozaworowca a nie 16stke.takie jest moje zdanie.
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

2.0 8v czyli c20ne to chyba jedne z najbardziej niezawodnych silników opla, no i bardzo wytrzymałe

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: dikser »

2.0 8v czyli c20ne to chyba jedne z najbardziej niezawodnych silników opla, no i bardzo wytrzymałe
zgadzam sie ewentualnie jakiegos ośmiozaworowca mniejszego np 1.4 albo 1.6.ewentualnie silniczek 18e ;)
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Teyo

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2009, 16:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Teyo »

Hmmm...

To powiadacie, że 8V bedzie najlepsze, mam w domu Astre w sedanie 1.6 8V tą 71 konną z gazem - strasznie słaba na gazie jak i na benzynie :/
A takie 2.0 to chyba wypić trochę lubi prawda?
Wolność ma zapach benzyny...

ODPOWIEDZ