[Astra F] Jaką Astre wybrac, diesel/gaz.
- maker
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 cze 2009, 18:44
- Imię: Kuba
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.4 16v
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[Astra F] Jaką Astre wybrac, diesel/gaz.
Witam,
Przepraszam wiem, że podobne tematy już były jednak chciałbym podsumować to co juz wyczytałem i rozwiać wątpliwości.
Jestem już zdecydowany na zakup opla Astry F roczniki 95/96 prawdopodobnie kombi.
Wcześniej jeździłem Golfem II 1990r. 1.3 MPI 55 KM 360 tys. przebiegu.
Biorę pod uwagę diesel lub gaz, zależy mi na oszczędnej jeździe i niskich kosztach eksploatacji, osiągi nie są aż tak ważne.
Diesel:
z tego co się orientuje to astrze F montowane były 2 turbodoładowane silniki, Isuzu i opla.
Który z tych silników jest oszczędniejszy, tańszy w eksploatacji, bardziej niezawodny ?
Gaz:
wyczytałem takie informacje jednostka 1.4 8v jest chyba zbyt słaba zwłaszcza na gaz, 1.4 16v problemy z rozrządem, 1.6 8v ponoć trwały i tani w eksploatacji, 1.6 16v mocniejszy ale droższy w eksploatacji
Czy gaz w silniku 1.6 8v sprawia jakieś szczególne problemy, jakie są koszty eksploatacji, jakie jest spalanie, czy przebieg 200-250 tyś km stanowi jakiś problem dla tego silnika?
Czy nadwozie kombi ma jakieś typowe problemy ?
Gdzie szukać rdzy poza tylnymi nadkolami ?
Czy w samochodzie z przebiegiem około 200 tys. km występują miejscowo przetarte pedały tak, że nie widać wyżłobienia ? Czy przy tym przebiegu występuje przetarty bok fotela od wsiadania ? Jakie są jeszcze charakterystyczne rzeczy w astrze po których można poznać przebieg powyżej 200 tyś. ?
Proszę także o wszelkie rady jakimi się kierować przy zakupie tego auta.
Przepraszam wiem, że podobne tematy już były jednak chciałbym podsumować to co juz wyczytałem i rozwiać wątpliwości.
Jestem już zdecydowany na zakup opla Astry F roczniki 95/96 prawdopodobnie kombi.
Wcześniej jeździłem Golfem II 1990r. 1.3 MPI 55 KM 360 tys. przebiegu.
Biorę pod uwagę diesel lub gaz, zależy mi na oszczędnej jeździe i niskich kosztach eksploatacji, osiągi nie są aż tak ważne.
Diesel:
z tego co się orientuje to astrze F montowane były 2 turbodoładowane silniki, Isuzu i opla.
Który z tych silników jest oszczędniejszy, tańszy w eksploatacji, bardziej niezawodny ?
Gaz:
wyczytałem takie informacje jednostka 1.4 8v jest chyba zbyt słaba zwłaszcza na gaz, 1.4 16v problemy z rozrządem, 1.6 8v ponoć trwały i tani w eksploatacji, 1.6 16v mocniejszy ale droższy w eksploatacji
Czy gaz w silniku 1.6 8v sprawia jakieś szczególne problemy, jakie są koszty eksploatacji, jakie jest spalanie, czy przebieg 200-250 tyś km stanowi jakiś problem dla tego silnika?
Czy nadwozie kombi ma jakieś typowe problemy ?
Gdzie szukać rdzy poza tylnymi nadkolami ?
Czy w samochodzie z przebiegiem około 200 tys. km występują miejscowo przetarte pedały tak, że nie widać wyżłobienia ? Czy przy tym przebiegu występuje przetarty bok fotela od wsiadania ? Jakie są jeszcze charakterystyczne rzeczy w astrze po których można poznać przebieg powyżej 200 tyś. ?
Proszę także o wszelkie rady jakimi się kierować przy zakupie tego auta.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 lut 2009, 19:49
- Imię: Roman
- Auto: Astra caravan''fresh
- Silnik: 1600 cm
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Piaski Wlkp.
- Kontakt:
Witam i gratuluję że będziesz kupywał asterkę
W asi kombi z tego rocznika mogą występować ogniska rdzy na tylniej klapie w okolicy mocowania wycieraczki oraz lampek oświetlających tablicę rejestr.No i oczywiście progi Warto też zobaczyć okolice korka wlewu paliwa pod klapką
A typowym problemem w asi kombi jest tylna roleta(zacina się i wypadają bolce mocujące)ale da się z tym żyć haha
W asi kombi z tego rocznika mogą występować ogniska rdzy na tylniej klapie w okolicy mocowania wycieraczki oraz lampek oświetlających tablicę rejestr.No i oczywiście progi Warto też zobaczyć okolice korka wlewu paliwa pod klapką
A typowym problemem w asi kombi jest tylna roleta(zacina się i wypadają bolce mocujące)ale da się z tym żyć haha
...szukam auta na prośbę znajomego (założone widełki cenowe). Kolega proponuje mi coś takiego:
[External Link Removed for Guests]
Na co zwrócić uwagę, o co pytać itd. ?
Dodam, że interesują mnie również informacje dotyczące "normalnych" w tych autach, z tego co wyczytałem na tym forum, wad. Mnie one nie są po prostu znane, nie spotykam się z nimi, nie naprawiam ich (jeżdżę czymś innym )
[External Link Removed for Guests]
Na co zwrócić uwagę, o co pytać itd. ?
Dodam, że interesują mnie również informacje dotyczące "normalnych" w tych autach, z tego co wyczytałem na tym forum, wad. Mnie one nie są po prostu znane, nie spotykam się z nimi, nie naprawiam ich (jeżdżę czymś innym )
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
jeżeli chodzi o diesela to takowym sie poruszam. Jest to Astra 1.7 TDS silnik ISUZU.. i polecam! Sa to niezaowdne silniki. Moj ma juz 200tyś i nic nie leje wszystko cacy. Jest to 82 konny silniczek z interkulerem, turbinką. Spalaie max 6 l. i nie wiem jak byś jeździł jak jest wszystko okej max 6 (bez przeróbek) moja bierze 5.3 obecnie (jazda mieszana) Odradzam silnik Oplowski ponieważ kazdy mechanik Ci powie ze kompresji to te silniki nie maja i leją... Ja jestem mojego drugim włascicielem zrobilem juz 60 tys i tylko wymieniam cześci od zawieszenia. Zalezy jaka jazde lubisz diesel a benzyna to przeciez zupełnie dwa inne style jazdy. Ja wiem jedno ze bede do konca zycia dieselami jeździł a Tobie naprawde polecam ISUZU. Tani ekonomiczny samochodzik ktory, jeżeli bedziesz o niego dbał - odwdzięczy sie i nie będzie sie psuł.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 20 maja 2008, 16:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: oświęcim
- Kontakt:
nie koniecznie,zawsze możesz poszukac c16se,jest to ośmio zaworowy silnik na pełnym wtrysku,ma tyle samo kucy co 1.6 16v1.6 8v ponoć trwały i tani w eksploatacji, 1.6 16v mocniejszy ale droższy w eksploatacji
w moim przypadku wygląda to następująco:silnik nie sprawia mi zadnych problemów,spalanie gazu to około 12-13 litrów gazu,co kilka miesiecy trzeba jeżdzic na regulacje,koszt około 50 zł.,z przebiegiem Ci nie powiem bo mój ma 170000tyś(chyba )maker pisze:Czy gaz w silniku 1.6 8v sprawia jakieś szczególne problemy, jakie są koszty eksploatacji, jakie jest spalanie, czy przebieg 200-250 tyś km stanowi jakiś problem dla tego silnika?
:progi,błotniki,tylna klapa,doły drzwi,wlew paliwa,na to szczególnie zwróć uwagemaker pisze:Gdzie szukać rdzy poza tylnymi nadkolami ?
pozdro
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Żołynia
- Kontakt:
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- maker
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 cze 2009, 18:44
- Imię: Kuba
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.4 16v
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jutro jade ogladnac ten samochod: [External Link Removed for Guests]
Niby wszystko fajnie ale cos mi smierdzi, mianowicie z przodu ma grilla po faceliftingu, a z tylu klapa przed FL. Tutaj mi odrazu przychodzi na mysl, ze byl bity w przod i ktos mu wymienil grilla na nowego albo to jakis model przejsciowy...
Co o tym myslicie ? Spotkaliscie sie z czyms takim ?
Niby wszystko fajnie ale cos mi smierdzi, mianowicie z przodu ma grilla po faceliftingu, a z tylu klapa przed FL. Tutaj mi odrazu przychodzi na mysl, ze byl bity w przod i ktos mu wymienil grilla na nowego albo to jakis model przejsciowy...
Co o tym myslicie ? Spotkaliscie sie z czyms takim ?
-
- Posty: 959
- Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
maker, grill przeliftowy - albo ktoś od tak wymienił, albo była jakaś przygoda, oryginalnie to to nie wyszło tak, ale pamiętaj, że w autach z tych lat nie możesz ise przejmować, że było to i tamto, ważne, żeby było to po stłuczce dobrze zrobione. Oczywiście jakieś mega dzwony z pogiętymi podłużnicami nie wchodzą w grę
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]