[Astra F] Jaką Astre wybrac, diesel/gaz.

testy i porównania
Awatar użytkownika
maker

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2009, 18:44
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[Astra F] Jaką Astre wybrac, diesel/gaz.

#1

Nieprzeczytany post autor: maker »

Witam,

Przepraszam wiem, że podobne tematy już były jednak chciałbym podsumować to co juz wyczytałem i rozwiać wątpliwości.
Jestem już zdecydowany na zakup opla Astry F roczniki 95/96 prawdopodobnie kombi.
Wcześniej jeździłem Golfem II 1990r. 1.3 MPI 55 KM 360 tys. przebiegu.

Biorę pod uwagę diesel lub gaz, zależy mi na oszczędnej jeździe i niskich kosztach eksploatacji, osiągi nie są aż tak ważne.

Diesel:
z tego co się orientuje to astrze F montowane były 2 turbodoładowane silniki, Isuzu i opla.
Który z tych silników jest oszczędniejszy, tańszy w eksploatacji, bardziej niezawodny ?

Gaz:
wyczytałem takie informacje jednostka 1.4 8v jest chyba zbyt słaba zwłaszcza na gaz, 1.4 16v problemy z rozrządem, 1.6 8v ponoć trwały i tani w eksploatacji, 1.6 16v mocniejszy ale droższy w eksploatacji

Czy gaz w silniku 1.6 8v sprawia jakieś szczególne problemy, jakie są koszty eksploatacji, jakie jest spalanie, czy przebieg 200-250 tyś km stanowi jakiś problem dla tego silnika?

Czy nadwozie kombi ma jakieś typowe problemy ?

Gdzie szukać rdzy poza tylnymi nadkolami ?

Czy w samochodzie z przebiegiem około 200 tys. km występują miejscowo przetarte pedały tak, że nie widać wyżłobienia ? Czy przy tym przebiegu występuje przetarty bok fotela od wsiadania ? Jakie są jeszcze charakterystyczne rzeczy w astrze po których można poznać przebieg powyżej 200 tyś. ?

Proszę także o wszelkie rady jakimi się kierować przy zakupie tego auta.

romantyr

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2009, 19:49
Imię: Roman
Auto: Astra caravan''fresh
Silnik: 1600 cm
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piaski Wlkp.
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: romantyr »

Witam i gratuluję że będziesz kupywał asterkę :lol:
W asi kombi z tego rocznika mogą występować ogniska rdzy na tylniej klapie :( w okolicy mocowania wycieraczki oraz lampek oświetlających tablicę rejestr.No i oczywiście progi :shock: Warto też zobaczyć okolice korka wlewu paliwa pod klapką :mrgreen:
A typowym problemem w asi kombi jest tylna roleta(zacina się i wypadają bolce mocujące)ale da się z tym żyć :D haha

dombee

#3

Nieprzeczytany post autor: dombee »

...szukam auta na prośbę znajomego (założone widełki cenowe). Kolega proponuje mi coś takiego:


[External Link Removed for Guests]

Na co zwrócić uwagę, o co pytać itd. ?

Dodam, że interesują mnie również informacje dotyczące "normalnych" w tych autach, z tego co wyczytałem na tym forum, wad. Mnie one nie są po prostu znane, nie spotykam się z nimi, nie naprawiam ich (jeżdżę czymś innym ;) )

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

jeżeli chodzi o diesela to takowym sie poruszam. Jest to Astra 1.7 TDS silnik ISUZU.. i polecam! Sa to niezaowdne silniki. Moj ma juz 200tyś i nic nie leje wszystko cacy. Jest to 82 konny silniczek z interkulerem, turbinką. Spalaie max 6 l. i nie wiem jak byś jeździł jak jest wszystko okej max 6 (bez przeróbek) moja bierze 5.3 obecnie (jazda mieszana) Odradzam silnik Oplowski ponieważ kazdy mechanik Ci powie ze kompresji to te silniki nie maja i leją... Ja jestem mojego drugim włascicielem zrobilem juz 60 tys i tylko wymieniam cześci od zawieszenia. Zalezy jaka jazde lubisz diesel a benzyna to przeciez zupełnie dwa inne style jazdy. Ja wiem jedno ze bede do konca zycia dieselami jeździł :lol: a Tobie naprawde polecam ISUZU. Tani ekonomiczny samochodzik ktory, jeżeli bedziesz o niego dbał - odwdzięczy sie i nie będzie sie psuł.

joseph 25

Astro-maniak
Posty: 148
Rejestracja: 20 maja 2008, 16:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: oświęcim
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: joseph 25 »

1.6 8v ponoć trwały i tani w eksploatacji, 1.6 16v mocniejszy ale droższy w eksploatacji
nie koniecznie,zawsze możesz poszukac c16se,jest to ośmio zaworowy silnik na pełnym wtrysku,ma tyle samo kucy co 1.6 16v ;)
maker pisze:Czy gaz w silniku 1.6 8v sprawia jakieś szczególne problemy, jakie są koszty eksploatacji, jakie jest spalanie, czy przebieg 200-250 tyś km stanowi jakiś problem dla tego silnika?
w moim przypadku wygląda to następująco:silnik nie sprawia mi zadnych problemów,spalanie gazu to około 12-13 litrów gazu,co kilka miesiecy trzeba jeżdzic na regulacje,koszt około 50 zł.,z przebiegiem Ci nie powiem bo mój ma 170000tyś(chyba :P )
maker pisze:Gdzie szukać rdzy poza tylnymi nadkolami ?
:progi,błotniki,tylna klapa,doły drzwi,wlew paliwa,na to szczególnie zwróć uwage ;)
pozdro

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

dombee, szukaj raczej ośmiozaworówki, bardziej niezawodne silniki :)
A jak ecotec, to pytaj ile pali oleju ;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Maślana

Astro-maniak
Posty: 171
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Żołynia
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Maślana »

co do gazu to 1.6 8v w moim przypadku jeźdź ok, regulacja co 15 tys km przy przebiegu teoretycznie 160 tys mam już podarte siedzenie od wsiadania, widać również zużycie na lewarku

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

W mojej astrze o przebiegu (teorytycznie!) 160 tysięcy km, to fotele nówki były praktycznie
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Awatar użytkownika
maker

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2009, 18:44
Imię: Kuba
Auto: Astra G
Silnik: 1.4 16v
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: maker »

Jutro jade ogladnac ten samochod: [External Link Removed for Guests]

Niby wszystko fajnie ale cos mi smierdzi, mianowicie z przodu ma grilla po faceliftingu, a z tylu klapa przed FL. Tutaj mi odrazu przychodzi na mysl, ze byl bity w przod i ktos mu wymienil grilla na nowego albo to jakis model przejsciowy...

Co o tym myslicie ? Spotkaliscie sie z czyms takim ?

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

maker, grill przeliftowy - albo ktoś od tak wymienił, albo była jakaś przygoda, oryginalnie to to nie wyszło tak, ale pamiętaj, że w autach z tych lat nie możesz ise przejmować, że było to i tamto, ważne, żeby było to po stłuczce dobrze zrobione. Oczywiście jakieś mega dzwony z pogiętymi podłużnicami nie wchodzą w grę ;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

ODPOWIEDZ