Astra GSi 1.8 16V

testy i porównania
niski

Astro-maniak
Posty: 121
Rejestracja: 06 lis 2007, 20:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Astra GSi 1.8 16V

#1

Nieprzeczytany post autor: niski »

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MishelS

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: MishelS »

Wiec wypowiem sie trochę w tym temacie a raczej to zadam Ci więcej pytań NiSki bo widzę lubisz wałkować ten temat i chyba bardzo w nim siedzisz wiec zacznę

silnik 1.8 125KM
jest to silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany w okresie luty-sierpień 1994.
Oznaczenie silnika: C18XE

W poście "pokaż swoja asterkę" [External Link Removed for Guests] napisałem żę
moja Astra to wersja GSI w odpowiedzi na to

3ndr1u wypowiedział sie
3ndr1u_GS pisze: na GieeSke mi to nie wyglada raczej na zwykla astre z daszkiem i lampami od GSi a silnik zwykla 16 o pojemnosci 1.8
Junior napisał
JunioR pisze: Gsi to 1.8 16v ale nie eco...
Gsi to 2.0 8v wielopunkt
Gsi to 2.0 16v ale nie eco...
Joszi
JOszi pisze:na moje to wersja GT z założonym dodatkowo daszkiem, lampami i falgami z gsi
pierwsze pytanie czy w połowie lutego 1994 roku wychodziły wersje GT ?
Wiec sam odpowiem na to pytanie iż Joszi sie mylił ponieważ wersje GT wychodziło DO 94 w wersjach silnikowych 1.8 8V przed wprowadzeniem jednostek napędowych typu ECOTEC od 93 roku wychodziły co najwyżej wersje Sport roku a moja astra wyjechała z fabryki pod koniec marca 94
a wersji GT nie było w 1.8 16V

przeczesujac posty znalazlem jeszcze to
Michaello84 pisze: Występowały jeszcze GSI 1.8 16V 125KM 1994 r.
niski pisze:ja dodam od siebie ze jak to w kazdym tescie astry gsi jak zwykle zapomnieli wspomniec o 3 silniku jaki wychodzil w tym modelu ktory byl produkowany zaledwie pol roku a mianowicie 1.8 16V mial 125 koni oznaczony symbolem c18xe po liftingu i wprowadzeniu norm spalin byl to juz silnik c18XEL ktory posiadal EGR i inny komputer przez co moc spadla do 115KM
:mrgreen:

drugie pytanie junior napisał że 1.8 16V to GSI ale nie w ECOTEC
wiec jak umiesz odpowiedzieć to powiedz jaka jest róznica pomiędzy tymi silnikami skoro każde szły na wtryskach miały ten sam stopień sprężania i podwójnych wałach rozrządu miały tylko inny komputer
1.8 litra C18XE 1794cm³ 92kW 5600rpm 168Nm 4800rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra C18XEL 1798cm³ 85kW 5400rpm 168Nm 4000rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra X18XE 1794cm³ 85kW 5400rpm 170Nm 3600rpm MPi DOHC 10.8:1
czy mając na myśli nie ECOTEC juniorowi chodziło tylko o czerwony plastik

może Ty pomożesz to wyjaśnić wspomnę jeszcze że oznaczenie mojego silnika to C18XE
i czy wersja GSI 1.8 16V wychodziła bez pełnego ospojlerowania tzn np tylko z felami i z daszkiem bez maski z wlotami grilla itd

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Ja coś dopowiem ;) napisałem że uważam że to wersja gt bo Twoja asterka nie ma pakietu gsi który był zakładany w astrach gsi w tych rocznikach, ale fakt faktem temat warty śledzenia, może coś z tego się dowiem :D . Dla nie gsi to nie tylko silnik ale i cały pakiet stylistyczny

Awatar użytkownika
MishelS

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: MishelS »

napisałeś
JOszi pisze:Ja coś dopowiem ;) napisałem że uważam że to wersja gt bo Twoja asterka nie ma pakietu gsi który był zakładany w astrach gsi w tych rocznikach, ale fakt faktem temat warty śledzenia, może coś z tego się dowiem :D . Dla nie gsi to nie tylko silnik ale i cały pakiet stylistyczny
mówisz że nie gsi to nie tylko silnik ale także całe spojlerowanie ale jaką masz pewność że ktoś kto kupował auto nie wybrał właśnie innaczej czyli na zamówił auta z takim silnikiem tylnym daszkiem felami i silnikiem zawsze jak kupujesz auto to masz jakiś wybór klima skóra felgi aluminiowe albo stalowe ,komputer ...etc

a kolejne pytanie jakie mnie trapi to np jak wyglądała tylna klapa GSI z 92 albo 93 roku bo z tego co sie orientuje to plastikowy panel w tylnej klapie montowali dopiero we wrześniu 94 lub95r

teraz jak buszowałem troche po internecie to na trafiłem na stronę
[External Link Removed for Guests]
prawdopodobnie od niskiego
jeżeli Junior napisał ze wersja GSI 1.8 16V (125KM) ale tylko nie ECOTEC
to czemu produkowali Astry 18.16V w oryginalnym ospojlerowaniu GSI ,zawieszeniem .

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

MishelS pisze:jeżeli Junior napisał ze wersja GSI 1.8 16V (125KM) ale tylko nie ECOTEC
to czemu produkowali Astry 18.16V w oryginalnym ospojlerowaniu GSI ,zawieszeniem .
formalnie może i to GSi bo miało "spojlery" ^^, ale co to za maszyna sportowa, skoro pozatykana jest filtrami róznymi ?


to tak jak byś chciał sobie "pierdnąć i poczuć się jak człowiek, ale nie możesz bo w dupie masz kawałek waty" ^^... przepraszam za porównanie ale taka sytuacja najlepiej obrazuje .. to co chciałem wytłumaczyć :m

kola

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: kola »

JunioR pisze:"pierdnąć i poczuć się jak człowiek, ale nie możesz bo w dupie masz kawałek waty"
JunioR skąd ty bierzesz takie pomysły??Mam nadzieję że nie z własnego doświadczenia!! :D

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

kola pisze:JunioR skąd ty bierzesz takie pomysły??Mam nadzieję że nie z własnego doświadczenia!!

no patrz xD,a nie mówiłem że ktoś się zaraz będzie o doświadczenie pytać ^^

Zbyszku ^^ bo prostu wyobraźnia ^^ :m :m

kola

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kola »

JunioR pisze:^^ bo prostu wyobraźnia ^^
miałem właśnie taką nadzieję.Bo pchać sobie watę w d.... . :shock: :roll:

Awatar użytkownika
MishelS

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 05 sty 2008, 21:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: MishelS »

JunioR pisze: formalnie może i to GSi bo miało "spojlery" ^^, ale co to za maszyna sportowa, skoro pozatykana jest filtrami róznymi ?
:D może sie nie będę kłócił ale nie wiem co miałeś na myśli z pozatykana jest filtrami silnik 2.0 16V też ma filtry :D

mogłeś odrazu napisać co to za GSI jak wcale tak nie wygląda ojeb... je na przedni i tylny zderzak maskę i grill ... :D możliwe żę wychodziły wersje SPORT 1.8 16V które tak właśnie wyglądały

Modele seryjne

* GLS (91–96)
* Club (91–96, tylko jako Caravan, GLS)
* Dream (od 96)
* CD (92–94)
* CDX (95–96)
* Style (od 96)

* GT (do 94)
* Sport (93–96)
* GSI (do 96)
* Motion (od 96)

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

MishelS pisze:nie wiem co miałeś na myśli z pozatykana jest filtrami silnik 2.0 16V też ma filtry
2.0 16v -> 136 koni ECOTEC
2.0 16v -> 150 koni :)

to miałem na mysli

ODPOWIEDZ